tut og kjør Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 finnes det en oversikt??? driver å leiter, men kommer bare opp med med. ex. besvarelser.....ikke en rein oversikt :-/ So anyone...please :-) 0 Siter
tut og kjør Skrevet 15. oktober 2004 Forfatter Skrevet 15. oktober 2004 Arterie?? Du er inne på det der, men jeg er på jakt etter litt mer enn det sånn som; arcus aortae som etter hva jeg har skjønt er aortabuen. Det er lixom da denne typen jeg er på jakt etter. He en fortsatt god helg :-) 0 Siter
Dorthe Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 Kanskje du finner noe her. http://www.home.no/ebratne52/Medisinskordbok.htm 0 Siter
nynne Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 De viktigste arteriene: Aorta med aortabuen, Aorta carotis, interna og externa. Koronararteriene, høyre og venstre truncus coeliacus, aorta hepatica, aorta renalis, a-brachialis, a-radialis, a-ulnaris, a-iliaca, a-femoralis, a-tibialis. Vena cava superior, vena cava inferior, vena jugularis, v-portae, v-renalis, v-mediana cubiti, v-saphena magna. 0 Siter
nynne Skrevet 15. oktober 2004 Skrevet 15. oktober 2004 De viktigste arteriene: Aorta med aortabuen, Aorta carotis, interna og externa. Koronararteriene, høyre og venstre truncus coeliacus, aorta hepatica, aorta renalis, a-brachialis, a-radialis, a-ulnaris, a-iliaca, a-femoralis, a-tibialis. Vena cava superior, vena cava inferior, vena jugularis, v-portae, v-renalis, v-mediana cubiti, v-saphena magna. Typene: arterier, arterioler, kapillærer, venyler og vener. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.