Gå til innhold

Valg av land -Columbia vs Kina?

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har hele tiden tenkt meg å adoptere fra Kina fordi Columbia, som jeg egentlig kunne tenkt meg virker skummelt og usikkert.

Ser på lonely planet o.l. at det ofte er reise-advarsler dit. Er det ikke skummelt for "utlendinger" å dra dit? Tenker at da tør jeg ikke ha med guttene mine ned på hentereisen. Har hørt så mye om kidnappinger og slikt og siden det er et rimelig korrupt land.. er ikke det sånn sett egentlig større sjanse for at det ligger noe "muffens" bak dem som blir adoptert bort? (I forhold til KInesiske barn?)

Godt mulig at jeg har noen misoppfatninger, men dersom de kunne blitt oppklart hadde jeg vært enormt takknemlig.. :-)

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161639-valg-av-land-columbia-vs-kina/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heisann!

Kom hjem fra et nesten 7 uker langt opphold i Colombia i mai. Følger en de anvisninger en får skulle sikkerhet ikke være noe problem iColombia. Vi var i byen Pasto som ligger helt sør i Colombia og bevegde oss helt fritt i denne byen. Når det gjelder selve formidlingen så er Colombia et svært barnekjært land med et profesjonelt barnevern som arbeider for barnas beste. Vi ble meget posetivt overrasket.I vesten har vi ofte en oppfattelse av at ingen kan være så glad i barna våre som oss i vesten. Vi har ihvertfall ingen problemer med å anbefale Colombia som adopsjonsland. Lykke til med valget.

forelsket colombiamamma

Da vi skulle reise til Colombia var vi også litt usikker på hvordan det ville være i henhold til alt det negative vi hørte på forhånd. Vi opplevde et land med meget servicevennlige mennesker som bare ville oss godt. Vi følte oss godt beskyttet av vår kontaktperson i Bucaramanga, og kunne bevege oss fritt omkring der vi bodde. Selvsagt var det ting vi måtte ta ekstra hensyn til, og det gjorde vi. Alt gikk veldig bra, og vi lengter fælt tilbake til vårt andre land:-) Jeg kan anbefale Colombia på det sterkeste!

Lykke til med valget!

mvh

Gjest Colombialover

Hei vi var i Colombia for to år siden.da hadde det nettopp vært president skifte og sikkerheten var veldig høy, med mye væpnede politi. vi følte oss ikke redd i det heletatt. vi var i Bogota og tok oss en liten ferie på San Andres en liten Karibis øy(der var det helt fritt, det eneste der vi måtte passe oss for var ran.(som var lite sansynlig).) som det er sakt er Colombia et veldig barnevenligt land. og icbf( barnevernet) virket veldig proft. vi fikk vite veldig mye om vårt barn og bakgrunnen.alt de hadde av papirer fikk vi så når/hvis vårt barn vil tilbake for å finne sine røtter er det store muligheter til å finne den der.Jeg kan anbefale Colombia som et kjempe bra land å adoptere fra.

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...