Gå til innhold

tar adopsjonsprosessen lengre tid når man velger et annet land for nummer 2?

Anbefalte innlegg

Gjest skal vi satse på et annet land?

Heisann. vi har adoptert en jente fra Korea og nå vurderer vi å gi henne et søsken.Er det lettere om vi henter andremann fra samme land eller tar det like lang tid om den neste kommer fra Etiopia?. bare lurer

Fortsetter under...

thuva1365380402

Hvor lang tid en adopsjonsprosess tar, varierer jo med ventetidene i de forskjellige landene. I Korea har jo ventetidene økt veldig i det siste. Fra godkjennelse til tildeling ligger det nå på 18-20 mnd, og fra tildeling til reisebeskjed fra 4-8 mnd. Hvor lang tid det tar i Etiopia vet jeg ikke. Men det var jo noen nylig her på dol som fikk tildeling etter veldig kort tid (hvis jeg ikke husker feil da).

Jeg kan ikke forstå at det skal ha noen innvirkning på ventetiden om dere bytter land.

Det eneste dere trenger å tenke på, er vel den nåværende ventetiden i det landet dere velger (pluss tiden det tar å bli godkjent her i Norge, selvfølgelig). Om noen giverland ser kritisk eller diskriminerende på at man har adoptert et barn fra et annet land tidligere, vet jeg ikke noe om. Men det vet helt sikkert adopsjonsforeningen, så det er jo bare å spørre dem.

Lykke til med valg av land!

Gjest asiatisk

Tror neppe det har noen betydning for ventetiden om dere velger et nytt land!

Håper jeg kan få lov å komme med en liten kommentar om noe annet selv om dere ikke spør om det... Hvis jeg hadde adoptert et barn fra Korea, ville jeg nok vurdert et av de nærliggende landene for nr.2. Dette fordi jeg tror det kan være hyggelig for barna at de har søsken som likner ihvertfall littegrann på seg selv. I deres tilfelle ville jeg nok vurdert Kina, som er et av de landene med aller kortest ventetid akkurat nå.

Men som sagt, det er hva JEG ville gjort, dere kan selvsagt ha gode grunner for å velge noe helt annet.

Ønsker dere lykke til uansett hva dere velger!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...