Gå til innhold

Tobakk vs. hasj

Anbefalte innlegg

Gjest mistenksom
Skrevet

Ferska en gjeng tenåringer (deriblant min egen) nede på kjellerstua nå i kveld... Røkelsesduften lå tung i hele underetasjen, og ihvertfall halvparten av de seks som var der, røkte.

Noen av dem som var til stede har ikke det beste ryktet, for å si det sånn. Og nå lurer jeg på om det er grunn til å mistenke at det var sterkere saker enn tobakk som var i bruk? Eller var røkelsen ment å kamuflere "bare" tobakksrøyk?

Har null erfaring med slikt, kan noen hjelpe?

Videoannonse
Annonse
Jeg er en annen
Skrevet

Hasj har en distinkt annen lukt enn tobakk, men siden du åpenbart ikke kjenner til lukten har du jo ingen måte å finne ut av dette på nå, så da er det vel bare å droppe det. Jeg må si det forundrer meg at du har rukket å få barn, men ennå har til gode å vite hvordan røyken fra hasj lukter.

Skrevet

Hasj har en distinkt annen lukt enn tobakk, men siden du åpenbart ikke kjenner til lukten har du jo ingen måte å finne ut av dette på nå, så da er det vel bare å droppe det. Jeg må si det forundrer meg at du har rukket å få barn, men ennå har til gode å vite hvordan røyken fra hasj lukter.

Er det et kriterium for å få barn at man vet hvordan hasj lukter?

Skrevet

Selvfølgelig :-)

Skrevet

hvor er sammenhengen? Må en vite hvordan hasj lukter for å få barn? Hvilken verden lever du i?

Hasj lukter søtere enn de fleste vanlige røkelser. Om du merker forskjell på oppførselen til barna dine/vennene deres ville jeg blitt bekymret. I alle tilfeller er det vel på sin plass med en liten samtale om de henger ut med folk som ikke er mors beste barn?

Skrevet

Man behøver ikke å ha vært borti narko selv om man er voksen vettu...

Skrevet

Man behøver ikke å ha vært borti narko selv om man er voksen vettu...

og takk for det Åsemor;P

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg hadde nær sagt: det burde i hvert fall være det. En ting er å selv velge å ikke røyke hasj, men å ha unngått å i det hele tatt kjenne lukten... Jeg må si jeg syns det er merkelig så normalisert og utbredt som hasj er i dag.

Skrevet

Jeg hadde nær sagt: det burde i hvert fall være det. En ting er å selv velge å ikke røyke hasj, men å ha unngått å i det hele tatt kjenne lukten... Jeg må si jeg syns det er merkelig så normalisert og utbredt som hasj er i dag.

Jeg ser hvor du vil, og håper egentlig du prøver å provosere. Hasj er mer utbredt i dag enn tidligere, men det er (heldigvis) likevel mange som aldri har kjent eller kommer til å få kjennskap til hverken lukt eller virkning. Holdningen din viser, om den ikke er påtatt for å provosere, liten innsikt i at det fortsatt finnes forskjellige miljø med forskjellige referanserammer og erfaringer.

Skrevet

Hvis de virket veldig sløve og bevisstløse, ville jeg kanskje mistenkt at det var mer en tobakk.

Jeg er en annen
Skrevet

Jeg ser hvor du vil, og håper egentlig du prøver å provosere. Hasj er mer utbredt i dag enn tidligere, men det er (heldigvis) likevel mange som aldri har kjent eller kommer til å få kjennskap til hverken lukt eller virkning. Holdningen din viser, om den ikke er påtatt for å provosere, liten innsikt i at det fortsatt finnes forskjellige miljø med forskjellige referanserammer og erfaringer.

Det er ikke nødvendigvis noen motsetning mellom å ønske å provosere og å gi uttrykk for en ektefølt mening.

Skrevet

Forstår ikke resonementet ditt. Ser ikke sammenhengen i å

-få barn

-å vite hvordan hasj lukter

Jeg er en annen
Skrevet

Forstår ikke resonementet ditt. Ser ikke sammenhengen i å

-få barn

-å vite hvordan hasj lukter

Å få barn indikerer en viss alder. Hvis man er fjorten og ikke har kjent lukten av hasj, er vel ikke det så uvanlig. Er man i trettiårene uten å ha gjort det, vil jeg si det er uvanlig.

Skrevet

Å få barn indikerer en viss alder. Hvis man er fjorten og ikke har kjent lukten av hasj, er vel ikke det så uvanlig. Er man i trettiårene uten å ha gjort det, vil jeg si det er uvanlig.

Men hva for rolle spiller det om det er vanlig eller uvanlig?

Skrevet

Man ser da det på uttrykket i ansiktet deres. Man klarer å ferkse tenåringer (og andre) ganske raskt hvis man har litt greie på det.

Gjest Mr Papp
Skrevet

Hvis de virket veldig sløve og bevisstløse, ville jeg kanskje mistenkt at det var mer en tobakk.

"Hvis de virket veldig sløve og bevisstløse, ville jeg kanskje mistenkt at det var mer en tobakk."

Ja, var de bevisstløse, var det nok mer enn tobakk. ;-P

Skrevet

"Hvis de virket veldig sløve og bevisstløse, ville jeg kanskje mistenkt at det var mer en tobakk."

Ja, var de bevisstløse, var det nok mer enn tobakk. ;-P

"Ja, var de bevisstløse, var det nok mer enn tobakk. ;-P "

Tja, si ikke det - en gang tok jeg et trekk av en rullings med karva blad...og det var hakket før jeg gikk ned for telling hvertfall:-)

Gjest rutangis netu
Skrevet

Hva er det som får deg til å tro at det å få barn og det å vite hvordan hasj lukter henger sammen? De har ingen slike utdanningsprogrammer for å ferske tenåringer her i landet skjønner du! Burde hatt det egentlig. Hvis en ikke har vært bruker selv, eller i et slikt miljø, så vet en selvfølgelig ikke det.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Det er ikke uvanlig for min aldersgruppe (snart 50) i allefall! Men vanker en i et junkmiljø er det selvfølgelig 'vanlig'. At en kan gjette seg til lukta ut ifra hva en har lest, er jo noe annet!

Gjest rutangis netu
Skrevet

I Oslo og store byer kanskje, men vi er maneg andre her også, soim bor litt mer i utkanten.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...