Gå til innhold

Utregning av bruttolønn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på en ting. Når jeg skal regne ut bruttolønn, ganges det med 12 eller 11 måneder? Den ene måneden i året får vi jo kun utbetalt feriepenger og ikke vanlig lønn. Feks hvis man har har kr 20.000 brutto lønn pr mnd, er årslønnen da 240.000,- eller er den 220.000,-

Skrevet

Bruttolønn er de lønn du får i året inkludert feriepenger. Hvis du ikke tjente penger året før så får du ikke feriepenger, men lønn i 11 måneder. Noen steder kan du da påberope deg feriepenger. Året etter får du fulle feriepenger. Et år er 12 måneder og hvis jeg hører om noen som tjener 20000 brutto i måneden så ville jeg ganget det med 12.

Kizza1365380506
Skrevet

Du ganger det med 12. Feriepengene ligger inne i årslønnen mener jeg. Deler min årslønn på 12 og får månedslønnen iallefall.

Mvh

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...