Gå til innhold

Skoleungdom og jobb

Anbefalte innlegg

Gjest Jobb eller ikke
Skrevet

Hvor stor andel av elever på videregående har jobb ved siden av skolen? Noen som kan si noe om det ut fra erfaring eller som har lest noe statistikk?

Blir en sett på som en latsabb hvis en ikke jobber ved siden av skolen? Blir det kanskje sett som negativt at en ikke har hatt jobb på videregående når en skal søke jobb senere i livet? Tegn på lite initiativ e.l.?

Videoannonse
Annonse
Kizza1365380506
Skrevet

Eller blir det oppfattet som en som ser alvorlig på skolen, dyrker idrett el.l. Kan tolkes på mange måter det der

Mvh

Skrevet

Håper at det ikke blir tatt som selvfølge at ungdom skal jobbe ved siden av skolen. Kan ikke tenke meg at det blir ansett som negativt senere i livet hvis en kommer ut med gode karakterer og glimrende referanser fra idrettslivet.

lalala1365380457
Skrevet

tror det er mere vanlig å ikke ha jobb, det var det i allefall når jeg gikk på vgs (ca 2 1/2 år siden). men det varierer sikkert veldig fra miljø til miljø. Jeg har hatt jobb siden arbeidsuka i 9., men jeg tror ikke de fleste begynte å tenke på å få seg jobb før mot slutten av vgs og etter dette.. Tror ikke arbeidstakere tenker så alvorlig over når de begynte å jobbe, ser heller på om de har erfaring som er nyttig mtp den jobben man søker på osv.

Skrevet

Jeg tror at omverdenen ser på folk som ikke jobber er late mens lærere anbefaler at man ikke jobber.

'

Det er nok en kjennsgjerning at de som ikke jobber og tar seg skikkelig tid til skolearbeidet får bedre karakterer enn de som jobber mye

Gjest lykke til..
Skrevet

Når jeg gikk på vgs for 2 år siden jobbet alle jeg kjente ved siden av skolen. Nå har det hjulpet meg mye, bl.a har jeg fått jobber framfor andre som ikke har erfaring. Men som så klart er gode karakterer også viktig. Jobb ved siden av hvis det ikke går betydelig utover skolearbeidet er mitt motto! :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...