Gå til innhold

Hvite tennissokker og adidas slippers

Anbefalte innlegg

Gjest Frustrert men forelsket mann
Skrevet

Ja, jeg vet jeg er overfladisk, men....

Har funnet dama i mine drømmer og er forelsket og hun i meg.

Klarer imidlertid ikke å ikke bli oppgitt over måten hun går kledd på. Hvite tennissokker i håpløse sko og adidasslippers og et håpløst hockeyhår er ikke helt favorittene mine.

I tillegg håpløse og lite feminie klær.

Hadde det vært motsatt hadde hun bare kastet tennissokkene mine og vært med meg å handlet, men det er jo ikke like lett når det er ei jente det er snakk om.

Hadde hun ikke bare vært så herlig ellers :-)

Noen som har noen forslag om hvordan jeg kan ta dette opp uten at hun blir lei seg?

Blir veldig frustert over at dette irriterer meg, men det er nå en gang slik.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gi henne klare hint om hvordan du liker at damer kler seg uten å kritisere henne.

Skrevet

tja. æ like både adidasslipperser og hvite adidassokker! men alt til sin tid da vel og merke....

Hva med å ta dere en shoppetur sammen også kan du jo hinte fram hva du synes er fint?? På en handletur blir jo ikke det malplassert heller.

Også er det viktig at du legger det fram på en måte som gjør at hun "sluker" det. Få skifter stil til noe de ikke trives i eller liker, så der må du få henne til å "sluke" det.

Gjest blåklokka
Skrevet

Hva med frisørtime i julegave og gavekort i klesbutikk.Jeg hadde jublet hadde jeg fått det.)))))))

Gjest rutangis netu
Skrevet

Du får ta tida til hjelp og lære henne opp! Kjøp noe pent som en gave hver ang du har råd, og gi klær og sko til jul og bursdag.

Ellers må jeg si at å kle seg pent ofte er et spørsmål om økonomi. Da jeg var ung hadde jeg rett og slett ikke råd til å ha god smak. Hadde ikke råd til mange par sko, vesker og klær som passet sammen. Så det er ikke nødvendigvis bare kunnskap det skorter på.

Kan du handle klær uten å snu på skillingen så er det jo ingen sak å se bra ut! Det samme gjelder forøvrig frisøren. Er jo kjempedyrt å være kul på håret.

Skrevet

Ta henne med på shoppingrunde og kjøp noe pent til henne :o)

Gjest Frustrert men forelsket
Skrevet

Gi henne klare hint om hvordan du liker at damer kler seg uten å kritisere henne.

takk skal dere ha. flotte tips jeg tar med meg

er livredd for at "kritikk" av hvordan hun går kledd skal høres ut som jeg kritiserer henne. er jo ikke det som er meningen. vil bare få henne til å bli litt stolt av seg selv og at jeg blir litt stolt av å gå sammen med henne også. det er noe med kombinasjonen flotte klær og flott holdning, som betyr mer enn bare klærne

Skrevet

takk skal dere ha. flotte tips jeg tar med meg

er livredd for at "kritikk" av hvordan hun går kledd skal høres ut som jeg kritiserer henne. er jo ikke det som er meningen. vil bare få henne til å bli litt stolt av seg selv og at jeg blir litt stolt av å gå sammen med henne også. det er noe med kombinasjonen flotte klær og flott holdning, som betyr mer enn bare klærne

Pass deg bare for å ikke begynne med personlig kritikk av henne. Hvis hun er forelsket i deg også så hører hun på dine meninger.

Tvillingmamma
Skrevet

Ta henne med på shopping!

Min mann er med meg et par ganger i året kanskje. Og han er mye flinkere enn meg til å finne klær til meg...

Han ser bedre kombinasjoner og kommer med bukser, skjorter, gensere som jeg i utgangspunktet ikke hadde kommet til å prøve. Også blir det kjempefint :)

Så kan han komme med forslag om: skal vi se på sko....

Lykke til!

Gjest bare fasade
Skrevet

For meg høres du ganske snobbete ut, og jeg tror ikke jeg ville likt det hvis en mann som angivelig var forelsket i meg begynte å kritisere min klessmak. Noen liker å pynte seg hele tiden, andre liker å ha det komfortabelt og legger mer vekt på indre verdier.

Skrevet

For meg høres du ganske snobbete ut, og jeg tror ikke jeg ville likt det hvis en mann som angivelig var forelsket i meg begynte å kritisere min klessmak. Noen liker å pynte seg hele tiden, andre liker å ha det komfortabelt og legger mer vekt på indre verdier.

En kan jo legge vekt på indre verdier, og samtidig bry seg om hvordan en ser ut, da.

Sånn påkledning som blir beskrevet her, høres temmelig sløvt ut, og jeg skjønner godt at mannen er frustrert.

Gjest alt til sin tid
Skrevet

Du skriver ikke noe om situasjonene.

Har hun dette hjemme når hun slapper av etter arbeidstid, eller går hun i dette på byen og i bursdager?

Gjest bare fasade
Skrevet

En kan jo legge vekt på indre verdier, og samtidig bry seg om hvordan en ser ut, da.

Sånn påkledning som blir beskrevet her, høres temmelig sløvt ut, og jeg skjønner godt at mannen er frustrert.

Noen mennesker legger ikke vekt på sånt, det er forskjellen på deg og meg. Vi er alle like mye verd likevel.

Skrevet

Som andre sier: Bli med henne og kjøp klær. Du kan jo også gi henne klær og pynteting i gaver.

Vær forsiktig med kritikken, gå heller for positiv forsterkning - altså at du er raus med ros og komplimenter når hun har på seg noe du synes er fint. Skal mye til at hun ikke begynner å følge etter rosen da. ;o)

Skrevet

Noen mennesker legger ikke vekt på sånt, det er forskjellen på deg og meg. Vi er alle like mye verd likevel.

Klart alle er like mye verd.

Men du mener altså at det er helt ok å kle seg som en dass, fordi en skal poengtere at en driter i det ytre, men kun vektlegger indre kvaliteter?

ja ja

Skrevet

Hockeyhår??? (he he) Slippers og hvite tennissokker er ok hjemme om man også har på treningsdress (kosedress) til annet er det håpløst. Det samme med treningsdress, man kan ikke bruke annet enn joggesko og slippers til det.

Kjøp et gavekort i jule gave etc. og si at du gjerne vil være med på handle runden.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...