Gå til innhold

Vaskepulver for maskin

Anbefalte innlegg

Gjest rutangis netu
Skrevet

Bruker dere forskjellige vaskepulver for forskjellige farger? Ett for helt hvitt, ett for helt lyse farger, et for farger og et for sort?

Har det noe for seg i det hele tatt egentlig?

Videoannonse
Annonse
fei1365380229
Skrevet

Vi bruker forskjellig vaskepulver. Neutral for hvitvask og farger bruker vi.

Om det har noe for seg vet jeg ikke, men ifølge reklamen så skal jo det mørke tøyet bli bleket hvis du bruker den for hvitvask på det.

Skrevet

Jeg gjør ikke det. Men jeg har svært lite klær som er helt hvite, og svært lite som er helt svart. Og hadde jeg hatt det så hadde det nok blitt litt gråere etter hvert, det er det vaskepulveret gjør, beholder fargen enten det er svart eller hvitt eller rødt.

Skrevet

Nei, bruker bare Omo color. På alt,

Men, jeg har prøvd et sånt billigmerke på vaskepulver en gang...ikke mer.

Klærne ble skikkelig sånn rare å ta i, sammenklistret på en måte, og ikke myke selv om jeg hadde brukt tøymykner. Ekle å ta på, datteren reagerte på det, og jeg kjente det selv også.

Minnet meg hvordan klærne blir etter krisevask i utlandet, - ikke noe å gjøre mer av, nei. *ler*

Så resten av billigpulveret gikk i søpla.

Skrevet

Bruker ett vaskemiddel for hvitt tøy, og ett for farget.

Det for hvitt inneholder jo litt blekemiddel, så det er fint å ha til hvite klær så de ikke blir gulnede eller skjoldete.

Men samtidig er det dumt å få blekeeffekt på fargede klær. Derfor er det hensiktsmessig å ha to forskjellige.

Skrevet

Aner ikke. Men jeg bruker ett for farga klær og ett for hvitvask. Og det samme skyllemiddelet som mora mi brukte. Det gjør forøvrig alle venninnene mine også.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Aner ikke. Men jeg bruker ett for farga klær og ett for hvitvask. Og det samme skyllemiddelet som mora mi brukte. Det gjør forøvrig alle venninnene mine også.

Hvilket skyllemiddel da? Brukte tidligere et Comfort-skyllemiedel med nydelig duft, men det har sikkert gått ut av produksjon. Har hatt noen år med allergiskyllemiddel pga sensitive unger, men nå kan jeg kjøre på med godlukt igjen. Noen anbefalinger?

Skrevet

Hvilket skyllemiddel da? Brukte tidligere et Comfort-skyllemiedel med nydelig duft, men det har sikkert gått ut av produksjon. Har hatt noen år med allergiskyllemiddel pga sensitive unger, men nå kan jeg kjøre på med godlukt igjen. Noen anbefalinger?

Bruker Comfort sommerfrisk, selv om det ikke lukter like godt lenger. Begynte med hvit My da lukta blei forandra, men min lokale Rimi har ikke det.

Skrevet

Bruker ett vaskemiddel for hvitt tøy, og ett for farget.

Det for hvitt inneholder jo litt blekemiddel, så det er fint å ha til hvite klær så de ikke blir gulnede eller skjoldete.

Men samtidig er det dumt å få blekeeffekt på fargede klær. Derfor er det hensiktsmessig å ha to forskjellige.

Mulig det innholder noe blekemiddel, men det inneholder også opptisk hvitemiddel som legger seg som en hinne utenpå plagget slik at det kan skjule svake flekker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...