Gå til innhold

Sør-Afrika og barn fra før?

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Hei Malun!

Vi er søkere på sør afrika, og fikk derfor høstbrev fra verdens barn forrige uke. Der stod det at de sør afrikanse mødrene som skal velge familier for sine barn, hadde gitt uttrykk for hvordan de rangerte søkere. Øverst var det barnløse par, fra samme etniske gruppe, nummer 2 tror jeg var par med adopterte barn fra før, og nummer tre var par med egenfødte barn.

Dette betyr likevel ikke at man ikke kan adpotere fra SA dersom man har barn fra før, for det er ikke noe formelt krav fra sør afrikanske myndigheter. og det er jo mange av barna som ikke har noen bioligisk mor som skal velge for seg.

En del av barne som kommer fra SA er ganske små, men det er vel hele aldersspekteret der også.

Lykke til

Hei Malun!

Vi er søkere på sør afrika, og fikk derfor høstbrev fra verdens barn forrige uke. Der stod det at de sør afrikanse mødrene som skal velge familier for sine barn, hadde gitt uttrykk for hvordan de rangerte søkere. Øverst var det barnløse par, fra samme etniske gruppe, nummer 2 tror jeg var par med adopterte barn fra før, og nummer tre var par med egenfødte barn.

Dette betyr likevel ikke at man ikke kan adpotere fra SA dersom man har barn fra før, for det er ikke noe formelt krav fra sør afrikanske myndigheter. og det er jo mange av barna som ikke har noen bioligisk mor som skal velge for seg.

En del av barne som kommer fra SA er ganske små, men det er vel hele aldersspekteret der også.

Lykke til

Takk for svar! Greit å vite. Er det forresten ikke slik at omlag halvparten av barna har mødre som er med på å velge adoptivforeldre?

Jeg begynner å få mer og mer lyst til å adoptere, og kikker litt på land. Mannen min er ikke like klar for det, han skjønner ikke helt vitsen når vi kan få biologiske barn (når det er sagt, er det jo ikke noe som er sikkert - selv om vi har fått ett barn, trenger ikke neste mann komme av seg selv).

Jeg har vel ikke noen fornuftig grunn å gi ham - annet enn at det kanskje henger sammen med at jeg er adoptert selv, og dermed kunne tenke meg å få barn på den måten også.

Vi får se - det er uansett bare i "tenk om"-fasen. Men han er ikke helt avvisende, så det kiler litt i magen. ;o)

Lykke til videre!

Gjest SA-mamma

Takk for svar! Greit å vite. Er det forresten ikke slik at omlag halvparten av barna har mødre som er med på å velge adoptivforeldre?

Jeg begynner å få mer og mer lyst til å adoptere, og kikker litt på land. Mannen min er ikke like klar for det, han skjønner ikke helt vitsen når vi kan få biologiske barn (når det er sagt, er det jo ikke noe som er sikkert - selv om vi har fått ett barn, trenger ikke neste mann komme av seg selv).

Jeg har vel ikke noen fornuftig grunn å gi ham - annet enn at det kanskje henger sammen med at jeg er adoptert selv, og dermed kunne tenke meg å få barn på den måten også.

Vi får se - det er uansett bare i "tenk om"-fasen. Men han er ikke helt avvisende, så det kiler litt i magen. ;o)

Lykke til videre!

Har ikke sett noe i infoen som vi har fått om at det har noe å si at man har bio.barn.

Er ikke helt sikker på hvor mange % av mødrene som er med på utvelgelse av familie,men ca 50% høres ganske rett ut.

Når det gjelder alderen på barna er 80% under ett år.

Har forøvrig selv nettopp fått verdens nydeligste gutt fra SA -- han er 4,5mdr

Lykke til !!

Hei !

Ingen problem å ha barn fra før! Jeg har både bio.barn ( var alenemor i mange år) og hadde adoptert en gutt sammen med min mann da vi ble godkjent fra SA. Vi er nå verdens lykkeligste foreldre til både disse to og en nyyydelig prinsesse fra SA som er 13mnd snart.

For vår del var det ingen problem både mht barn fra før eller det faktum at jeg hadde vært alenemor-- virka nesten som det talte til vår fordel.

Vi venta 6mnd på tildeling og jenta vår var da nesten 8mnd- noe som organisasjonen i SA sa var akkurat gjennomsnittlig.

Velger du SA så lykke til det, var et fantastisk land og en velsmurt proff organisasjon å samarbeide med.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...