Gå til innhold

Hvem vil du reise deg for på bussen?

Anbefalte innlegg

Gjest nennyer
Skrevet

Jeg mener man bør reise seg for gamle, gravide og en mor med baby i bæresæle eller på armen.

Gjør du det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Der er jeg enig...også folk som går på krykker o.l. :)

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Særlig etter at jeg sjøl var høygravid og måtte stå på bussen. Kjip opplevelse.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Og for folk med krykker, for eksempel.

Da jeg var gravid og tok T-banen til jobb, sto jeg nesten hver dag i rushtiden til to dager før jeg fødte. Setene var fulle av folk på min alder som tittet intenst ned i avisene for å slippe å ta hensynt den gravide kvinnen...

Det skjedde bare en gang at noen tilbød meg plassen sin - og den galante var en så gammel mann at jeg var redd han skulle knekke av å stå oppreist. ;o)

En gang var vi to som måtte stå: Høygravide meg og ei jente med krykker.

Skrevet

Ja, det gjør jeg. Og for folk med krykker, for eksempel.

Da jeg var gravid og tok T-banen til jobb, sto jeg nesten hver dag i rushtiden til to dager før jeg fødte. Setene var fulle av folk på min alder som tittet intenst ned i avisene for å slippe å ta hensynt den gravide kvinnen...

Det skjedde bare en gang at noen tilbød meg plassen sin - og den galante var en så gammel mann at jeg var redd han skulle knekke av å stå oppreist. ;o)

En gang var vi to som måtte stå: Høygravide meg og ei jente med krykker.

Husk bare en ting: ikke alle som -ser ut som- de er i stand til å stå, er det.

I den grad jeg benytter kollektivtransport (dvs nesten aldri) så reiser jeg meg for enhver som ser ut til å trenge sitteplassen mer enn meg. -Helt avhengig av min dagsform.

Skrevet

Husk bare en ting: ikke alle som -ser ut som- de er i stand til å stå, er det.

I den grad jeg benytter kollektivtransport (dvs nesten aldri) så reiser jeg meg for enhver som ser ut til å trenge sitteplassen mer enn meg. -Helt avhengig av min dagsform.

Jeg er veldig klar over det, altså.

Men at samtlige mellom 20 og 40 på vei til jobb i en overfylt t-banevogn er uføre, er svært usannsynlig. ;o)

Skrevet

Det gjør jeg, og i tillegg reiser jeg for folk som går på krykker. Men det er ikke mange som gjør det for tiden...

Skrevet

Jeg er veldig klar over det, altså.

Men at samtlige mellom 20 og 40 på vei til jobb i en overfylt t-banevogn er uføre, er svært usannsynlig. ;o)

De har jo en noe begrenset evne til å ta hensyn; kanskje dette i seg selv gjør dem ganske funksjonshemmede?

Skrevet

Stort sett gjør jeg det. Men på lokaltoget til Lillestrøm var det en eldre dame som ble svøært sint og sa "jeg kan da stå selv om jeg er tykk!!" . Jeg reiste meg jo ikke fordi hun var tykk, men fordi hun kom svært haltende inn på toget. Men dette er heldigvis unntaksvis.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...