Gå til innhold

Det går mot jul...!

Anbefalte innlegg

Ja, snart er det en julehøytid igjen.

Det er 29 år siden mitt barn døde, 3 år gammel, men det mangler alltid en på slike høytidsdager.

Jul og bursdag, det er dager som minnene kommer igjen.

Har vel lært meg å leve med sorgen, det er ikke det, men vi har jo ingen å miste.

Får det opp og opp igjen også, i hver begravelse jeg har vært i etter mitt eget barn sin.

Vært ekstra redd for de nye barna mine. Måtte jobbe hele tiden med ikke å overbeskytte dem. Vet hvor kort det er mellom liv og død.

Sånn er det vel, dette får jeg ha med meg i hele livet.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161904-det-g%C3%A5r-mot-jul/
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Fortsetter under...

Gjest en alvorlig mamma

Hei !

Kjenner meg godt igjen - det er nå 6 år siden vår Wenche døde. Hun har fått 2 småsøsken som jeg verner godt om og selvsagt er redd for - men livet er jo godt å leve - selv om det er enkelte tider som ikke er gode - da går vi rolig et skritt av gangen. Julen og spesielt adventstiden er en slik tid for oss - men hennes småsøsken fortjener å ha en fin adventstid de også -

Jeg liker ikke uttrykket at tiden leger alle sår, men skriver det om til at tiden lærer oss til å leve med de sår vi har - Ønsker alle en fortsatt fin høst!

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161904-det-g%C3%A5r-mot-jul/#findComment-1063160
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Hei !

Kjenner meg godt igjen - det er nå 6 år siden vår Wenche døde. Hun har fått 2 småsøsken som jeg verner godt om og selvsagt er redd for - men livet er jo godt å leve - selv om det er enkelte tider som ikke er gode - da går vi rolig et skritt av gangen. Julen og spesielt adventstiden er en slik tid for oss - men hennes småsøsken fortjener å ha en fin adventstid de også -

Jeg liker ikke uttrykket at tiden leger alle sår, men skriver det om til at tiden lærer oss til å leve med de sår vi har - Ønsker alle en fortsatt fin høst!

Enig, vi må lære oss å leve med de sårene vi har, gror gjør de jo aldri.

Jeg gjør også godt istand for mine nye barn når det er jul og andre høytider. De to eldste er voksne nå, men vi har et godt forhold og virker ikke som om de har blitt redd for ting fordi om jeg har vært ei "hønemor". Jobba i alle år med ikke å overbeskytte de nye barna etterat det første døde.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/161904-det-g%C3%A5r-mot-jul/#findComment-1078864
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...