Gå til innhold

Kan jeg få kontantstøtte?

Anbefalte innlegg

Gjest tidskonto-bruker
Skrevet

Fikk barnet vårt for 6 mnd siden, h*n nærmer seg nå to år.

Jeg benytter tidskonto og har derfor 25 prosent morstrygd nå, og jobber 75 prosent. Men jeg har bare 50 prosent barnehageplass. Resten må jeg ty til dagmamma.

Har man krav på kontantstøtte mens man bruker tidskonto?

Skrevet

Du har hatt krav på kontantstøtte siden barnet ditt var 1 år!

brilleslangen
Skrevet

Du kan få kontantstøtte, men ikke før det har gått 39 uker fra det tidspunktet du/dere overtok omsorgen for barnet.

Gjest kontantstøtte-bruker
Skrevet

Du kan få kontantstøtte, men ikke før det har gått 39 uker fra det tidspunktet du/dere overtok omsorgen for barnet.

Åja. Da går det nok ikke enda likevel, da... :-(

Skrevet

Bare nysgjerrig, men hva betyr det at du bruker tidskonto?

Gjest tidskonto-bruker
Skrevet

Bare nysgjerrig, men hva betyr det at du bruker tidskonto?

Det er en kjempefin ordning som gjør at du/dere kan trekke ut permisjonstiden. Du/dere begynner etter en viss tid å jobbe deltid, og får da utbetalt reduserte permisjonspenger tilsvarende.

Feks jeg var hjemme 6 mnd, og jobber deretter 75 prosent i nesten ett år, og får 25 prosent permisjonspenger.

Eneste ulempen er at du/dere må avtale FØR permisjonen starter, at du/dere skal benytte tidskonto fra den og den datoen. Det er jo ikke alltid lett å vite, når man ikke kjenner barnet... men du/dere trenger ikke avtale akkurat hvilken prosent det blir, altså.

Skrevet

Du har hatt krav på kontantstøtte siden barnet ditt var 1 år!

Når det gjelder adopsjons gjelder nok det som brilleslangen skrev. Dvs at du har krav på kontantstøtte 39 uker etter at du overtok omsorgen for barnet, selvom barnet allerede var 1 år ved omsorgsovertagelsen.

Skrevet

Når det gjelder adopsjons gjelder nok det som brilleslangen skrev. Dvs at du har krav på kontantstøtte 39 uker etter at du overtok omsorgen for barnet, selvom barnet allerede var 1 år ved omsorgsovertagelsen.

Så ikke at dette var skrevet i forumet for adopsjon.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...