Gå til innhold

Det har gått over all forventning

Anbefalte innlegg

Min 13-åring er nå nesten ferdig med sin utredning på BUP. Etter bare 1 mnd er resultatene på de testene han har tatt så klare at diagnose er (bortimot) satt. Ren og klar ADD uten tilleggsproblematikk.

Vi har forklart han at BUP har funnet ut hvorfor han har så vanskelig for å konsentrere seg og alt det der. Vi har framlagt det ved å si at det er en ubalanse i kjemien i hjernen hans som gjør at beskjeder fra en del til en annen ikke kommer fram dit de skal. Men at dette kan bedres med medisin som får denne kjemien i balanse. Har også trukket paralleller til diabetes og epilepsi, som også skyldes en ubalanse i kroppen.

"Da vil jeg ha den medisinen", var hans reaksjon.

Så dette lover jo bra. Gutten er motivert for å ta medisin, og han ble nok ganske lettet over at BUP ikke fant ut at han var "dum", som han har vært overbevist om i flere år nå.

Ville bare fortelle litt. Jeg har jo vært innom her noen ganger og undret meg over denne gutten min som jeg ikke har syntes passet inn i noen diagnoser.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162050-det-har-g%C3%A5tt-over-all-forventning/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det var godt å høre terka!

Håper det nå vil gå bedre for sønnen din og at han får den støtte og hjelp han trenger.

Fint at han er positiv til å ta medisin og vi får håpe han merker endringen selv med medisinbehandling.

Vi er ikke like heldige da vi fremdeles står uten diagnose,men han har fått begynne med medisin og vi har fått et mye bedre liv alle tre.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...