Gjest snart kinafarer ! Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Hva har dere valgt - 10 mnd. permisjon med full lønn, eller 12 mnd. med 80 % ? Hva tror dere er best for barna ? Vi hadde tenkt å ha 12 mnd, men nå lurer vi på om vi skal ha 10 mnd. med full lønn, også at pappan jobber 50 % i 6 mnd. etterpå. Økonomisk kommer vi omtrent likt ut, og vi får sannsynligvis barnehageplass. Storesøster kommer også til å være i barnehagen. Hva ville dere gjort ? 0 Siter
Gjest nsa Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Vi valgte 10 mnd med 100% lønn. Jeg var hjemme mandag t.o.m torsdag, pappan var hjemme hver fredag. 0 Siter
Gjest Linn fra Stavanger Skrevet 19. oktober 2004 Skrevet 19. oktober 2004 Tror ikke det finnes noen fasit som angir riktig eller feil svar. Jeg valgte å være hjemme i 1 1/2 år med begge mine. Dvs 12 mnd permisjon med 80 % lønn. Deretter tok jeg 3 mnd permisjon uten lønn. Min begrunnelse var at jeg var i en krevende 100% stilling, hvor jeg ikke hadde muligheter til å søke om redusert stilling dersom jeg ønsket det. Jeg syntes derfor at ungene mine måtte bli 1 1/2 år før jeg gikk ut i jobb. Mannen er selvstendig næringsdrivende, og hadde liten mulighet til å dele permisjonen med meg eller å gå i redusert stilling. Det er vanskelig å gi noe råd om dette. Siden mannen din har muligheter til å jobbe redusert en tid etter at permisjonen din er ferdig, vil det gi ungen en myk overgang til barnehagetilværelsen. Antar at dette ikke hjalp så veldig.......? 0 Siter
Noraførr Skrevet 20. oktober 2004 Skrevet 20. oktober 2004 Vi valgte 49 uker med 80% lønn og konverterte de 6 siste ukene til tidskonto (20% permisjon pr. uke - tatt ut i kortere ardeidsdager). Vi kom hjem i september og med permisjon og ferie kunne vi være hjemme til den neste høsten. Syns vi fikk en myk overgang til jobbhverdagen i og med at vi tok ut tidskonto fra medio august til mars året etter. Også denne gangen tror jeg vi går for 49 uker med 80% lønn. fra 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.