Gå til innhold

Datter tester ut ritalin

Anbefalte innlegg

Jeg har ikke vært her så mye,men nå tok jeg meg en tur.min datter begynte på en mnd test på mandag for ritalin.

Selv er jeg veldig spent men samtidig redd for at virkningen uteblir eller at hun får bivirkninger som er veldig plagsomme for henne.

min datter har ADD og ikke ADHD..

For hvis ikke dette hjelper på hennes konsenrasjon og tolmodighet og sinne så vet ikke jeg hva som kan være galt...

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162234-datter-tester-ut-ritalin/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har jente med ADD

Jeg har selv en datter som har diagnosen add. Hun er nå på utprøving med ritalin en mnd tid.

Merket ikke så mye til å begynne med, mens nå er forskjellen stor.

Hun har store konsentrasjonsproblemer og er veldig sen. Og dette bedrer seg mye når hun tar medisin.

Men bivirkningene er ikke så morsomme, men de skal visst være forbigående.

Til å begynne med var det hodepine, kvalme, vondt i magen og innsovingsproblemer. Nå er det kvalmen og innsovingsproblemene igjen. Jeg prøver å passe på at hun drikker masse når hun tar tabeletten, og hun sier at det hjelper å drikke hvis hun blir kvalm. Innsovingsvanskene hadde hun også før hun begynte med ritalin, og mot disse bruker hun melatonin.

I allefall så vil jeg ønske dere lykke til med utprøvingen, og mist ikke motet selv om den ikke virker med en gang.

Mange klemmer fra meg.

Jeg har selv en datter som har diagnosen add. Hun er nå på utprøving med ritalin en mnd tid.

Merket ikke så mye til å begynne med, mens nå er forskjellen stor.

Hun har store konsentrasjonsproblemer og er veldig sen. Og dette bedrer seg mye når hun tar medisin.

Men bivirkningene er ikke så morsomme, men de skal visst være forbigående.

Til å begynne med var det hodepine, kvalme, vondt i magen og innsovingsproblemer. Nå er det kvalmen og innsovingsproblemene igjen. Jeg prøver å passe på at hun drikker masse når hun tar tabeletten, og hun sier at det hjelper å drikke hvis hun blir kvalm. Innsovingsvanskene hadde hun også før hun begynte med ritalin, og mot disse bruker hun melatonin.

I allefall så vil jeg ønske dere lykke til med utprøvingen, og mist ikke motet selv om den ikke virker med en gang.

Mange klemmer fra meg.

Hei!

Jeg har en gutt som går på Ritalin.

Han ble veldig plaget med hodepine i starten ca 14 dager,nå etter 2mnd har han ingen bivirkninger.

Litt problem med innsovning men ikke grunn til bekymring.

Håper bivirkningene vil gå over hos dere også.

Hva annet har dere prøvd? Hva slags utredning har hun fått?

hun har ikke prøvd noe annet...og utredningen er vel lik den som alle andre har fått hos nevro team.med div tester som krver tålodighet og konsentrasjon..jeg var ikke til stede på rommet ved noen av de..

kvalmen har hun fått...ellers ikke noe annet ennå..men hun har da heller ikke tatt de mer enn 3 dager og da små doser..for opptrapping...

Annonse

Gjest Dobbelt bokstav mor!

Min eldste datter kunne ikke bruke Ritalin fordi bivikrningene ble for store. Derimot tålte hun Dexedrin veldig godt, og hun har nå brukt det i over 5 år - med utrolig god effekt, både på konsentrasjon og alt det andre.

Min yngste, som hadde utprøving i sommer, begynte derfor med Dexedrin - men dette virket ikke på henne, så hun bruker nå Ritalin - med god effekt og helt uten bivirkninger.......

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...