Gå til innhold

Grisete gutt på 12

Anbefalte innlegg

Gjest fortvilet mor

Jeg har en gutt på 12 år som er ekstremt grisete. Han stinker rett og slett.

Han har fått vanlig opplæring i renslighet. Vasking o.s.v. Jeg forlanger nå at han må gå i dusjen hver eneste morgen. Jeg har vært litt slurven med oppfølgingen der, men skal ta meg sammen. Det værste er vel at det lukter rumpe av fingrene hans hele tiden. Det er grusom rett og slett. Jager han selvsagt for å vaske seg med en gang jeg lukter dette.

Hvordan skal jeg få prentet inn i han dette med renslighet da? Det er jo så fortvilande at det skal væra slik.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162542-grisete-gutt-p%C3%A5-12/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Fortsett å jage han til å vaske seg til han finner utav det selv, det er ikke mye annet for deg å gjøre. Han er tydeligvis nokså sen for de fleste er begynt å dynke seg med aftershave i denne alderen og dusje i tide og utide. Det er nok ikke lenge til han begynner med det også.

Har en stesønn på 13 som heller ikke forstår dette.

Vi har sakt at han (minimum) må dusje hver 2. dag + skifte sokker/truse hver dag. Men det blir ikke gjort.

Da han var hos besteforeldrene fra søndag til freda, så hadde han ikke pusset tennene eller skiftet klær!!!! Utrolig synes jeg. Må innrømme at jeg humret godt da han skulle pusse tennene, og begynte å blø ganske mye i tannkjøttet + klaget på at det gjorde vondt.

Om et par år blir det nok andre boller. De endrer ofte oppførsel da jenter blir mer interessant.

• 4 måneder senere...

Annonse

fei1365380229

Vi har det samme problemet her. Han må jages inn i dusjen. Han_skal_dusje annen hver dag og hvis han er på trening. Han kan få seg til å si etter en hard treningsøkt hvor svetten renner: "jammen jeg dusja jo i går".

Ser at Speak skrev noe om en som hadde vært på overnatting hos besteforeldre, våre har også vært på overnatting fra onsdag til søndag, jeg sa klart fra at dere må dusje to ganger og de hadde med to skift hver. Begge ungene på 10 år og 12 år kom hjem i de samme klærne de hadde reist i. Må innrømme at jeg ble litt sjokkert over svigerforeldre som ikke sa fra at de måtte dusje :(

Gjest far-til-to

Vi har det samme problemet her. Han må jages inn i dusjen. Han_skal_dusje annen hver dag og hvis han er på trening. Han kan få seg til å si etter en hard treningsøkt hvor svetten renner: "jammen jeg dusja jo i går".

Ser at Speak skrev noe om en som hadde vært på overnatting hos besteforeldre, våre har også vært på overnatting fra onsdag til søndag, jeg sa klart fra at dere må dusje to ganger og de hadde med to skift hver. Begge ungene på 10 år og 12 år kom hjem i de samme klærne de hadde reist i. Må innrømme at jeg ble litt sjokkert over svigerforeldre som ikke sa fra at de måtte dusje :(

Hei fei. Hvorfor ikke hver morgen? før de skal på skole. Så lærer de hvorfor det gjør mine sønner på 9 og 11 år

fei1365380229

Hei fei. Hvorfor ikke hver morgen? før de skal på skole. Så lærer de hvorfor det gjør mine sønner på 9 og 11 år

Jeg synes faktisk ikke så små barn trenger å dusje hver eneste dag. Han på ti har problemer med atopisk eksem og da er ihvertfall ikke såpe bra hver eneste dag.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...