Gå til innhold

Så har vi passert ......

Anbefalte innlegg

..... 4 mnd. siden DTC, og vi vet at vi er langt over halvvegs :o)

Siden sist har det skjedd mye - og det aller meste av dette har funnet sted inni meg *smiler*

Fra å føle en nøktern tilbakeholdenhet har nå gleden over å vente barn virkelig kommet til overflata. Det er nesten sånn at tiden ikke kan gå fort nok akkurat nå.

Det er sterkt å skulle ta innover seg at det faktisk er ett barn i Kina som skal bli vårt - barnet er der - levende, varmt og ekte - vi bare ikke vet om det ennå. Følelsene er lette å bringe til overflata - og barnet vårt er faktisk bare en tanke unna. Det vanskelig er bare at man ikke har noe konkret å feste tanken på .... ennå.

I kirka på søndag var det familien som stod som det bærende element i gudstjenesten - og når man i forbønna ber særskilt for alle barn i verden, så blir det faktisk ufattelig sterkt for ei mamma som venter og venter. Da rant hjertet over av ett ennå ukjent barn - VÅRT barn.

Ellers holder bymagasinet vårt på å lage en adopsjonsreportasje om oss ... dette som et ledd i å markere adopsjonsuka i uke 47. Det blir spennende på flere måte - spennende å skulle dele våre adopsjonserfaringer med hele byen vår - og ikke minst spennende å se hvordan hun (journalisten) klarer å fremstille stoffet.

Dagene er hektiske, men gode. Til tross for de hektiske dagene bruker jeg ufattelig mye tankevirksomhet på det kommende barnet og alt det som følger med. Spekulerer i når vi får tildeling - når vi skal reise - permisjon - utstyr - og "You name it!".

Har til og med begynt å se og kjenne på barnevogner igjen ...... og det er ikke ett godt tegn *ler* Dette til tross for at vi har to gode vogner fra før :o))

Som dere skjønner så er jeg i rute - og gleden over det barnet vi venter er ufattelig stor. Det er stort å skulle ha barn - og vi er takknemlig for at vi få bli foreldre på denne fantastiske måten.

Fortsatt God Ventetid til alle ventere.

bamseklem fra

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/162805-s%C3%A5-har-vi-passert/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei!

Godt å høre fra deg. Epistlene dine var så gode å ha da dere lå noen måneder foran oss sist gang, og nå er vi jammen der igjen. *ler*

Vi fikk brev fra VB igår: Søknaden vår har gått til Kina, og de regner med ca 6 måneders ventetid. Hurra! :o)

Lykke til med reportasjen og alt. Det hadde vært veeeeldig kjekt hvis du f.eks la ut en link når den kommer ut... ;-)

MVH en annen venter litt bak i løypa

Hei Noraførr.

Kjenner meg igjen jeg.

Spesielt det med barnevogner. Rart å ikke være i prosessen lenger, men følger med på gamle kjente her på dol.

Alt er i gode rutiner hos oss med en 2.klassing og en 3åring som stortrives med verden og barnehagen sin.

Har riktignok en liten nedtur nå med mandler, polypper og dren som har blitt tatt ut/satt inn!

Hun koser seg hjemme med pappaen sin akkurat nå.

Etter fem dager hjemme med henne på fanget er det greit å jobbe litt igjen synes jeg.

Jeg synes tiden går så fort. Jeg har nesten glemt at barna er adopterte, at vi har hentet dem i et annet land. (Denne kan det jo hende at noen misforstår da! )

De er jo så like oss i fakter og væremåte. Vi elsker dem så utrolig høyt.

Jaja... nå ble jeg litt sentimental. Det er din skyld Noraførr... du skriver så fine epistler vet du.

Stor klem fra

Ja, det er godt at det går framover....

Føler at man er "gravid" inni seg - bare på en litt annen måte. Bare litt synd at svangerskapet skal ta så veldig lang tid. Vi har nå ventet 13 mnd på tildeling fra India.

I 2002 ble vi "portrettert" i avisen iforb. med adopsjonsuka. Så jeg vet hvor spennende det er. Vi fikk mange positive tilbakemeldinger den gangen. Vi ønsket sterkt å fortelle andre om denne fantastiske måten å få barn på. Lykke til.

Hilsen fra

Annonse

Hei!

Godt å høre fra deg. Epistlene dine var så gode å ha da dere lå noen måneder foran oss sist gang, og nå er vi jammen der igjen. *ler*

Vi fikk brev fra VB igår: Søknaden vår har gått til Kina, og de regner med ca 6 måneders ventetid. Hurra! :o)

Lykke til med reportasjen og alt. Det hadde vært veeeeldig kjekt hvis du f.eks la ut en link når den kommer ut... ;-)

MVH en annen venter litt bak i løypa

Så flott at søknaden ders nå har tatt fatt på Kinaturen. Når er det bare å vente på LID.

Da er dere i samme gruppe som noen bekjente av oss. Hun kaller seg Caty på FUB-sidene.

Ønsker dere lykke til i nestsiste venteetappe - og ingenting gleder meg mer enn om mine små hverdagsbetraktninger kan være deg (og andre) til hjelp!

klem fra

Hei på deg !!

Sååå moro å lese innleggene dine, og tenk før jul har dere fått vite :-))

Du skriver om adopsjonsuka og innlegg i by-magasinet....kunne jeg fått et eksemplar ???? ( kjøpe selvfølgelig)

Hvis du ikke husker meg..var vi på nyttårsfesten, da med ei nylig hjemkommet lita tulle !!

Gled dere....det er herlig å være mamma til to,..og det går så det suser :-))

Det er nå et år siden tildeling,..og det har vært et innholdsrikt år både på godt og vondt,...men mest godt.

Vi storkoser oss,..og nå har også sjalusien sluppet litt taket på den minste,..så de har stor glede av hverandre :-))

Håper å treffe dere i løpet av vinteren engang.

Lykke til den siste ventetiden,..det går jammen fort !!!

Har du forresten kontakt med bart,..???

Klem fra

Så flott at søknaden ders nå har tatt fatt på Kinaturen. Når er det bare å vente på LID.

Da er dere i samme gruppe som noen bekjente av oss. Hun kaller seg Caty på FUB-sidene.

Ønsker dere lykke til i nestsiste venteetappe - og ingenting gleder meg mer enn om mine små hverdagsbetraktninger kan være deg (og andre) til hjelp!

klem fra

Takk for tipset! Da har jeg gitt lyd fra meg der inne.

Ser på spørresidene til VB at vi er 12 familier i gruppen. Det er endel mer enn sist gang, da var vi 8.

Ååååå, det blir spennende framover! :o)

MVH

Hei!

Ja, nå begynner det å nærme seg tildeling for både dere og oss!!!

Her i heimen er vi kjempespente. Sprinkelsenga er på plass, den er til og med oppredd! Koser oss med diverse forberedelser og ser virkelig frem til å få vite, og etterhvert se og oppleve, hvem vi har ventet på så lenge!

Hei!

Så godt å høre dine tanker igjen - jeg koser meg like mye hver gang! Du lå like foran oss også i løypa forrige gang (som AAA).

Nå venter vi sammen igjen og du er utrolig flink til å sette ord på tankene mine :-).

Vi har LID 23.07. og får nok den store telefonen en stund etter dere. Det kribler!!!

Vennlig hilsen

(opprinnelig norantifra)

ÅH - du skriver det jeg føler og tenker ! Vi er i august - gruppen, og nå begynner jeg virkelig å VENTE !

Vi har også et barn i Kina, et sted. Det er en god tanke, men samtidig også sår ! Jeg håper det er noen som er snill mot barnet vårt der det er, at noen tar godt vare på det! Det ber jeg om hver eneste dag...

Annonse

Hei på deg !!

Sååå moro å lese innleggene dine, og tenk før jul har dere fått vite :-))

Du skriver om adopsjonsuka og innlegg i by-magasinet....kunne jeg fått et eksemplar ???? ( kjøpe selvfølgelig)

Hvis du ikke husker meg..var vi på nyttårsfesten, da med ei nylig hjemkommet lita tulle !!

Gled dere....det er herlig å være mamma til to,..og det går så det suser :-))

Det er nå et år siden tildeling,..og det har vært et innholdsrikt år både på godt og vondt,...men mest godt.

Vi storkoser oss,..og nå har også sjalusien sluppet litt taket på den minste,..så de har stor glede av hverandre :-))

Håper å treffe dere i løpet av vinteren engang.

Lykke til den siste ventetiden,..det går jammen fort !!!

Har du forresten kontakt med bart,..???

Klem fra

Klart jeg husker deg/dere. Håper dere har det bra. Permisjonen er kanskje snart over for dere?!

Hører ingenting fra Bart - ser henne heller ikke her på DOL mer. Hun har sikkert travle dager.

Ellers skal jeg til øya deres den 23/11. Kanskje jeg ser mannen din?! Kurs på Kroa.

Håper dere har det bra. Vi lever litt "på vent" i disse tider. Da er det godt å ha en hektisk jobb, som tvinger tankene i andre retninger i alle fall noen ganger om dagen!

Det skal nok ordne seg med bymagasinet. Kan ta kopi i alle fall. Magasinet er en gratis avis til alle husstander, så jeg vet ikke om jeg får tak i flere originaler - men kopimaskin har vi jo :o)

klem fra

Klart jeg husker deg/dere. Håper dere har det bra. Permisjonen er kanskje snart over for dere?!

Hører ingenting fra Bart - ser henne heller ikke her på DOL mer. Hun har sikkert travle dager.

Ellers skal jeg til øya deres den 23/11. Kanskje jeg ser mannen din?! Kurs på Kroa.

Håper dere har det bra. Vi lever litt "på vent" i disse tider. Da er det godt å ha en hektisk jobb, som tvinger tankene i andre retninger i alle fall noen ganger om dagen!

Det skal nok ordne seg med bymagasinet. Kan ta kopi i alle fall. Magasinet er en gratis avis til alle husstander, så jeg vet ikke om jeg får tak i flere originaler - men kopimaskin har vi jo :o)

klem fra

Fint at du kanskje kan ordne en kopi :-))

Du treffer helt sikkert mannen min på kroa,..skal sjekke hvilke dag det er ,..kanskje jeg og jentene kan ta en tur innom å drikke kaffe,..for dere trenger vel kanskje ikke hele lokalet ???

Permisjonen min er delvis over,..har tidskonto, så nå jobber jeg 60% frem til mai neste år. Det er utrolig deilig,..skulle ønske jeg kunne gjort det alltid.

Pappan har også tidskonto ( en dag pr uke) så kan vi motta litt kontantstøtte også.

Ellers har vi det herlig,..men det ER mer hektisk med to enn med en :-))

Dagene flyr fort,..og før du vet ordet av det,..er du blitt to-barns mamma :-))

Dere har virkelig noe å glede dere til :-))

Følger spent med, og venter sammen med dere !!

Hils

Klem fra

Kjære Noraførr :o)

Så heldige vi er som kan følge med på ventetiden og nedtellingen din !!! Du skriver så bra, og tankene du har deler jeg til fulle :o)

(Jeg må innrømme at jeg har solgt min fullt brukbare vogn, og bestillt meg en nyere og hippere modell....*rødme* )

Vi er også denne gang noen måneder etter dere i løypa- papirene våre gikk til Kina 17. september, så tre måneder etter dere tenker jeg det er vår tur :o)).

Håper resten av ventetiden deres går fort og greit !!!

Stor klem fra ho

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...