100704 Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Vi har hatt siste hjemmebesøk og fikk vite at papirene skal sjekkes/evnt. underskrives 20.november. Ble litt deppa; trodde de skulle jobbe littegranne fortere... Regner med at de får sendt til region sør før desember. Var ikke klar over at det tok så lang tid å oversette og legalisere papirene heller... (Vi søker Colombia). Så at noen hadde brukt 3 måneder på den fasen - som jeg ikke har regnet å bruke tid på omtrent (optismist :-( Beklager sutring; har en orkerikkeventesålenge- dag... Så til spøsrmålene: Kan vi gjøre noe annet enn å samle bilder og skrive bildetekster? Hva med venne-erklæringene? Kan de skrives i ventetiden? Og er det greit å skrive bildetekstene på spansk selv? Lure tips for å korte ned tiden? Dere som har kommet dere gjennom systemet ltt fortere - jeg har jo sett på Colombialista at det er mulig - er det bare flaks? Svært takknemlig for svar! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162875-er-det-noe-jeg-kan-gj%C3%B8re/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest fru undrene Skrevet 26. oktober 2004 Del Skrevet 26. oktober 2004 Alle papirene som skal sendes ned til Col må oversettes til spansk. Tror vi brukte ca en mnd på det, men da var det fellesferis og hun som skulle oversette var borte noen av de ukene. Du kan godt skrive billedtekster på spansk, da er det ordnet. Venneanbafaling kan dere også begynne på. De må underskriver på Publicus Notarius, så akkurat underskriftene bør vente så de blir av nyere dato. Men det kan jo være lurt å finne ut hvem som skal srive slike disse for dere. Til Col må dere ha tre venneanbefalinger, og de må ikke skrives av familie medlemmer. De kan være skrevet av et par eller av enslige, men skriver et par en sammen regnes det for 1 attest og ikke for 2. Bildene; Tror det skal være ca 20 bilder, og de bør være av nyere dato alle sammen. Vi gikk rett og slett rundt en dag og tok mange bilder og plukket ut 20 av de. Lykke til med ventingen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/162875-er-det-noe-jeg-kan-gj%C3%B8re/#findComment-1054746 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.