Gå til innhold

Hun vil sjelden ha pupp om dagen :-(

Anbefalte innlegg

Jenta mi er nå 7 mnd, og har vært en veldig grei og lettvint baby. Hun begynte så vidt å få grøt da hun var 5,5 mnd, og nå spiser hun 1,5 - 2 dl grøt 3 ganger om dagen.

Jeg ammer før vi står opp, og prøver å amme før måltidene. MEN hun VIL IKKE HA! Hun står i bue bakover og hyler når jeg legger henne til...

Om natta derimot, drikker hun godt 1-2 ganger. Det gjør meg ingenting at hun får melk om natta, men jeg synes det er leit at hun helst ikke vil ha om dagen.

De to andre barna har ikke vært sånn. De gapte villig opp uansett når på døgnet de fikk pupp :-) Jeg ammet dem til de var 14 og 17 mnd, og hadde nå tenkt å holde på et år til med tredjemann.

Har noen et godt tips til oss?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163178-hun-vil-sjelden-ha-pupp-om-dagen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Begge barna mine har vært slik. Lillebror (nå 10 mnd) var sånn i 7-8-mnd alder. Jeg ammet ham 2-3 ganger pr natt, men om dagen måtte jeg nærmest lure ham (når han holdt på å sovne eller når han nettopp hadde våknet). Jeg tror ømme gommer i forb. m. tenner var noe av årsaken.

Jeg ble lei av nattamming, og vi tok en avvenningskur etter at tennene hadde kommet, og siden har han villet ha pupp ca. 4 g. pr døgn (fra ca. 8 mnd).

Mitt råd er å holde ut litt til, ikke gi flaske ennå, men se om det bare er en fase hun skal gjennom. Lykke til!

• 2 uker senere...

Ååå ja jeg har det sånn jeg også! Utrolig slitsomt.Jeg pumper meg hele tiden for å ikke miste melken. Min gutt er 10mnd,men jeg vil ikke slutte å amme! Jeg har en jente fra før som jeg sluttet å amme når hun var 6mnd (mistet melken i ene pupp) Og så viste det seg at hun ikke tålte melk! Og så endte det med astma som hun har i dag. I det siste har jeg gitt gutten min litt morsmelkerstatning pga lite melk,og det viser seg at han har det samme! Sukk! Så jeg har bestemt meg,jeg skal ikke slutte å amme uansett hva som må til.Måtte bare skrive til deg for jeg er så fustrert over akkurat det samme.Og alle sier slutt å amm da vel.

• 1 måned senere...

Har ikke noe godt tips, nei. Kom bare til å tenke på noe som skjedde i dag....hehe...da trodde nemlig jeg også at tulla på snart 11 mndr hadde bestemt seg for at nå var det slutt på pupp...

Hun har vært glad i pupp hele tiden, får pupp 3-4-5-6-7 ganger i døgnet (varierer litt...), så jeg ble litt overrasket da hun plutselig ikke ville suge. Hun tok brystvorta i munnen, men gråt og vred seg og ville liksom ikke. Jaja, tenkte jeg, da er jeg vel ferdig å amme da. Har jo hørt om unger som plutselig ikke vil ha pupp, som brekker seg og greier....

Men jeg prøvde igjen etter en stund, tenkte kanskje hun bare var mett eller noe. Men det samme skjedde - jenta sutra og prøvde såvidt å suge, men trakk seg vekk og virket som det var noe som ikke stemte. Og da jeg skulle se inni munnen hennes fant jeg en stor lo-dott på tunga hennes!!! Ikke rart hun syns det var ekkelt å suge.... Da lo-dotten var borte gikk alt mye bedre :o)

Så mitt eneste tips må vel være å ta en runde med støvsugeren før du ammer...????

Godt nytt år ;o)

Hilsen

Er sånn med min lille gutt også, 6,5 mnd. Begynte i jula. Spenner seg i bue når han skal få pupp, det virker som han ikke skjønner at det er pupp å få og at han protesterer på å bli "holdt fast".

Så jeg bøyer meg framover og vifter med puppen oppi ansiktet hans, og da går det som regel opp for ham hva som skjer.

Ellers har jeg lite melk, så det går mest i grøt, brødskive og mme på flaske. Har veldig lyst å fortsette å amme, men det blir nok ikke så lenge til.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...