Gå til innhold

"Katastrofe" farging :(


reikiana

Anbefalte innlegg

Jeg farget håret i går hos frisøren, med minicolor, og ba om en "mellombrun/lys sjokoladebrun" farge. Viste også et bilde. Jeg endte altså opp med så og si nesten sort hår, som jeg absolutt ikke kler! Jeg ser så blek ut at det er helt fælt, i tillegg til at det rett og slett ikke var det jeg ville ha.

Er det noe jeg kan gjøre for å få fargen lysere? Vet den vaskes ut, men...Sånn nå med en gang tenkte jeg på...

Fikk forresten 50% av pengene tilbake fra frisøren i hvert fall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Du fikk ikke tilbud om avfarging i frisørsalongen da?

Nei..og det sliter jo veldig på håret tror jeg. da ville jeg heller vente.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei..og det sliter jo veldig på håret tror jeg. da ville jeg heller vente.

For kun én gang, så tro jeg ikke det skader så veldig.

Ta en fuktiggivende hårkur etterpå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For kun én gang, så tro jeg ikke det skader så veldig.

Ta en fuktiggivende hårkur etterpå.

Jeg tror ikke jeg vil prøve noe mer på håret nå jeg...sparer til langt også, og har nettopp måtte klippet av 20 cm pga uttørket hår.

Du vet ikke om noe jeg kan gjøre for å få det til å virke mindre "hardt" på ansiktet? Noe sminke eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med noen lyse striper? Ellers så går det vel an å avfarge det hos frisøren.

Jeg tror ikke jeg vil prøve noe mer på håret nå jeg...sparer til langt også, og har nettopp måtte klippet av 20 cm pga uttørket hår.

Du vet ikke om noe jeg kan gjøre for å få det til å virke mindre "hardt" på ansiktet? Noe sminke eller noe?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg vil prøve noe mer på håret nå jeg...sparer til langt også, og har nettopp måtte klippet av 20 cm pga uttørket hår.

Du vet ikke om noe jeg kan gjøre for å få det til å virke mindre "hardt" på ansiktet? Noe sminke eller noe?

Litt farge i ansiktet vil jo hjelpe, men ville ikke tatt en farge som er så veldig mye mørkere enn hudfargen, i så tilfelle må du i allefall være meget nøye med påføringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt farge i ansiktet vil jo hjelpe, men ville ikke tatt en farge som er så veldig mye mørkere enn hudfargen, i så tilfelle må du i allefall være meget nøye med påføringen.

Hva med selvbruning?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det kan du jo prøve. Husk å peele huden før påføringen da.

Det skal jeg huske. Og fra nå av holder jeg meg til min egen hårfarge. Eller virkelige anbefalte frisører ;)

Takk for hjelpen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg vil prøve noe mer på håret nå jeg...sparer til langt også, og har nettopp måtte klippet av 20 cm pga uttørket hår.

Du vet ikke om noe jeg kan gjøre for å få det til å virke mindre "hardt" på ansiktet? Noe sminke eller noe?

nei, kanskje bruke mørkere farge på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skal jeg huske. Og fra nå av holder jeg meg til min egen hårfarge. Eller virkelige anbefalte frisører ;)

Takk for hjelpen!

Ta hårkur for tørt/slitt hår etter hver hårvask. Den vil få fargen fortere ut av håret (har jobbet i frisørsalong, men er ikke frisør).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sist jeg farget håret mitt, kun etterveksten, så synes jeg det ble for mørkt. Ikke svart da, men ganske mørkt.

Kjøpte ei flaske "spray blond" som den heter, på Vita. Kostet under hundrelappen.Sprayet i håndkletørt nyvaska hår og tørket med sterk varme på føneren. Ble mye bedre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...