Gå til innhold

Hvordan skrive ut?????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg tenkte å skrive ut alle gratulasjonene i forbindelse med godkjenningen vår, men får det ikke helt til... Jeg får bare skrevet ut "trådlisten", og ikke teksten "bak" overskriftene...

Håper noen kan hjelpe ei som ikke akkurat er data-geni ;o)

Tusen takk for alle gratulasjoner i forb med godkjenningen!!!! Og jeg er veldig takknemlig for hjelp med utskriving....

Vennlig hilsen

fei1365380229
Skrevet

Du må kopiere over i et word dokument.

Merk alt du skal kopiere.

Trykk på høyre museknappen.

Trykk på kopier.

Gå inn i word dokumentet. Trykk høyre museknapp og lim inn.

Det er en omfattende jobb :) for du må gjøre dette på hvert eneste svar.

Eller er det noen som vet en annen lettere måte?

Skrevet

Tar utgangspunkt i at du bruker Internet Explorer.

Først må du få opp det som strå i det venstre hvite feltet (tråden) uten all reklame og andre rammer rundt. Det gjør du ved å høyreklikke et sted på det hvite, utenfor selve teksten og velge Properties (det nederste valget, husker ikke hva det heter i norsk versjon). Der finner du adressen/url-en til akkurat denne rammen. Merk og kopier denne (bruk ctrl+c). Lim inn denne linken i adressefeltet øverst i nettleseren din, slik at du får en hvit side, med kun selve tråden.

Gå til File - Print - Options (Options = fane bak den vanlige utskrifts-dialogen). Der kan du velge Print all linked documents.

Teoretisk sett skal det funke da. Jeg får ikke testet her på min pc akkurat nå, så du får bare se om det funker. Lykke til!

Om du skal klippe og lime som fei foreslår, så kan du velge å bruke Edit/Rediger, Paste Special istedenfor Paste/ctrl+v, og inne i Paste Special velge text only. Dette for å unngå å få med HTML-kodene.

Skrevet

Hei jks!

Du kan gjøre det MYE lettere enn dette!!!

Hvis du markerer den teksten du vil skrive ut (Ctrl + A), så kan du bare trykke på "skriv ut" og du får det du trenger...

(PS! Før du markerer teksten, så klikk en gang med venstre musetast i teksten slik at du markerer riktig kolonne)

Enkelt ikke sant?

Skrevet

Du må kopiere over i et word dokument.

Merk alt du skal kopiere.

Trykk på høyre museknappen.

Trykk på kopier.

Gå inn i word dokumentet. Trykk høyre museknapp og lim inn.

Det er en omfattende jobb :) for du må gjøre dette på hvert eneste svar.

Eller er det noen som vet en annen lettere måte?

Hei fei!

Tusen takk for svar! Har nå fått skrevet ut med Gemini sin metode, men så først etterpå at Escimo hadde en veldig enkel metode ;o)

Da vet vi det til neste gang... Igjen takk for svar!

Vennlig hilsen

Skrevet

Tar utgangspunkt i at du bruker Internet Explorer.

Først må du få opp det som strå i det venstre hvite feltet (tråden) uten all reklame og andre rammer rundt. Det gjør du ved å høyreklikke et sted på det hvite, utenfor selve teksten og velge Properties (det nederste valget, husker ikke hva det heter i norsk versjon). Der finner du adressen/url-en til akkurat denne rammen. Merk og kopier denne (bruk ctrl+c). Lim inn denne linken i adressefeltet øverst i nettleseren din, slik at du får en hvit side, med kun selve tråden.

Gå til File - Print - Options (Options = fane bak den vanlige utskrifts-dialogen). Der kan du velge Print all linked documents.

Teoretisk sett skal det funke da. Jeg får ikke testet her på min pc akkurat nå, så du får bare se om det funker. Lykke til!

Om du skal klippe og lime som fei foreslår, så kan du velge å bruke Edit/Rediger, Paste Special istedenfor Paste/ctrl+v, og inne i Paste Special velge text only. Dette for å unngå å få med HTML-kodene.

Hei Gemini!

Tusen takk for svar! Har nå fått skrevet ut på denne måten, godt å få hjelp av datakyndige!!

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei jks!

Du kan gjøre det MYE lettere enn dette!!!

Hvis du markerer den teksten du vil skrive ut (Ctrl + A), så kan du bare trykke på "skriv ut" og du får det du trenger...

(PS! Før du markerer teksten, så klikk en gang med venstre musetast i teksten slik at du markerer riktig kolonne)

Enkelt ikke sant?

Hei Escimo!

Tusen takk for svar!!! Det var jo veldig enkelt!!!! Men hadde allerede skrevet ut med Gemini sin metode...

Da vet jeg det til neste gang.....

PS krysser fingrene for neste uke ;o)

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei Escimo!

Tusen takk for svar!!! Det var jo veldig enkelt!!!! Men hadde allerede skrevet ut med Gemini sin metode...

Da vet jeg det til neste gang.....

PS krysser fingrene for neste uke ;o)

Vennlig hilsen

Beklager at jeg forklarte en mer tungvint måte... Men jeg trodde du hadde så mange svar at du ville slippe å gå inn på hvert innlegg og skrive ut ett og ett. :-)

Skrevet

Beklager at jeg forklarte en mer tungvint måte... Men jeg trodde du hadde så mange svar at du ville slippe å gå inn på hvert innlegg og skrive ut ett og ett. :-)

Hei Gemini!

Tror nok kanskje at jeg misforsto deg litt jeg da... Har skrevet ut ett og ett selvom jeg brukte din oppskrift.... Ikke lett dette med data ;o)

Vennlig hilsen

Skrevet

Hei Gemini!

Tror nok kanskje at jeg misforsto deg litt jeg da... Har skrevet ut ett og ett selvom jeg brukte din oppskrift.... Ikke lett dette med data ;o)

Vennlig hilsen

Som sagt hadde jeg ingen mulighet for å få testet metoden min i praksis før jeg la ut oppskriften, i og med at vår skriver her er litt kranglete... Men jeg mener bestemt at det skulle være mulig å få ut alle svarene på en gang med min metode. Men ja, det er ofte mye tukling med data... :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...