Gå til innhold

Når man blir alvorlig syk midt i adopsjonsprosessen hva gjør man da?

Anbefalte innlegg

Gjest anonym av forståelige grunner

Vi er midt i en adopsjonsprosess og venter tildeling om noen måneder. Så har dette skjedd at mannen min har fått testikkelkreft. ganske trasig men han har svært gode prognoser. Er klar over at vi må opplyse om dette til adopsjonsforeningen ganske snart. men spørsmålet er jo om vi må starte helt på nytt igjen når mannen min er friskmeldt? eller kan vi få "ventepermisjon" slik at vi får trukket fra litt venting når vi er klare til å begynne på'n igjen? sikkert dumt spørsmål men jeg håper dere skjønner hva jeg mener. Noen andre med liknende erfaringer? Er ganske fortvilet akkurat nå. Det var jo ikke slik det skulle bli.

Fortsetter under...

Uff, så leit da.

Vet at man kan sette saken sin på vent en stund, men så er det også slik at ved enkelte sykdommer kreves det at søkeren må ha vært frisk så og så lenge.

Om det gjelder testikkelkreft vet jeg ikke, men jeg tror det er hos Bufetat man får vite det.

Håper mannen din blir frisk og rask i en fei!

Jeg vet ikke hvordan prosedyrene er når det gjelder sykdom i adopsjonsprosessen, men hadde bare lyst å sende dere noen varme tanker- og ønske dere alt godt. Håper mannen din blir fort frisk. Ta godt vare på hverandre!

Mange tanker og en god "nettklem" til dere fra

Gjest stå på!

Uff, så leit da.

Vet at man kan sette saken sin på vent en stund, men så er det også slik at ved enkelte sykdommer kreves det at søkeren må ha vært frisk så og så lenge.

Om det gjelder testikkelkreft vet jeg ikke, men jeg tror det er hos Bufetat man får vite det.

Håper mannen din blir frisk og rask i en fei!

Så leit, vi har hatt litt av det samme ,men det kom før vi søkte, vi måtte vente til den syke var erklært frisk før vi kunne søke, en god stund etter avsluttet behandling. Og da måtte det følge med div brev og frisk erklæringer fra lege/sykehus, men hold motet oppe.Midt i vår periode ble det det viktigste at den syke ble frisk så kom alt etterpå som bonus.

Gjest anonym av forståelige grunner

takk for svarene. som dere sier : det viktigste er jo at mannen min blir frisk snart. Jeg priser meg lykkelig for at det i de aller fleste tilfeller går helt bra med denne typen kreftform. Så får vi heller vente litt på drømmebarnet. Godt vi ikke allerede hadde fått tildeling. det hadde vært vondt å ikke kunne hente barnet pga dette. Men vi kommer sterkt tilbake!

Kjære dere. Ville bare sende dere en trøsteklem !! Vet ikke så mye om temaet, men som flere her skriver, så er jo det viktigste at mannen blir frisk igjen, og så får dere starte på ny prosess igjen når han er friskmeldt !!

Klem fra

Annonse

Gjest karantene

Beklage, men så vidt jeg vet pleier de ha en 5 års karantenetid etter kreft, for å være sikker på at man er stabilt frisk. Mulig de gjør unntak for enkelte krefttyper, men dette er visst det vanlige.

Ønsker dere lykke til, og håper alt går bra!

Det viktigste er jo at mannen din blir frisk, det synes jo helt sikkert du også! Men jeg forstår godt at det blir et ekstra stressmoment i denne situasjonen at adopsjonsprosessen må utsettes. Jeg vet ikke noe om dette, men vil råde deg til å kontakte Bufetat og adopsjonsforeningen og få avklart det du lurer på og de norske reglene. Kan f.eks. tenke meg at de ulike landene også er ulikt strenge.

Ønsker dere lykke til i en krevende tid! Varme tanker fra

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...