Gå til innhold

Trenger jeg Voksipose?

Anbefalte innlegg

Chance1365380587

Har fått tilbud om å kjøpe en voksipose og en stelleveske av en venninde. Er i tvil om jeg trenger dette. Hva tror dere? Vi skal adoptere fra Kina i mars/apr, og det kan jo hende barnet er 1 1/2 år. Da er den 2 år når vinteren kommer igjen. Er det noen vits da? Og stelleveske, er det noe man bør ha? Kanskje bedre til spedbarn. Klarer ikke å bestemme meg, he-he :-)

Klem

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/163400-trenger-jeg-voksipose/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elias (som blir 2 år om 13 dager) bruker voksiposen enda, og storebror brukte den til han var 2 år og 10 mnd.

Men dersom du kjøper en slik og barnet er bortimot 2 år før det blir vinter, så får du kanskje bare brukt den en vinter...

Så da må du jo vurdere om det er verdt det.

Så har det kanskje litt å si hvor du bor også, her i Harstad ville det vertfall ikke holdt med bare et pledd på kaldeste vinteren. De ligger jo gjerne ute og sover et par timer, og hadde jeg ikke hatt voksien vet jeg ikke hva jeg skulle ha brukt.

Stelleveske har ikke jeg heller brukt, har bare et par bleier og en vaskeklut i min vanlige veske.

Heisann :o)

Hva du trenger og ikke trenger er ikke så godt å si. Jeg synes det kommer litt an på hva du evnt skal betale for den voksien...

Voksipose er ok det, men det finnes mange andre poser som også er bra.

Vi hadde voksi før, men solgte den, og kjøpte heller en Fjellpulkenpose som er like varm som voksien og mye lenger.

Lillemor her er forholdsvis lang, og da ble ikke voksien varm nok. En fin ting med f. eks. fjellpulkenposen er at den bare koster 800 ny, og at den ikke fyller fullt så masse i vogna.

Voksien er jo forholdsvis dyr, og er fryktelig klumpete i vogna synes jeg.

Hvis barnet skal sove ute i vogna er du nesten nødt til å ha en god pose. Det varierer jo også fra barn til barn om de liker å sove i vogna eller ikke.

Vennlig hilsen

Heisann :o)

Hva du trenger og ikke trenger er ikke så godt å si. Jeg synes det kommer litt an på hva du evnt skal betale for den voksien...

Voksipose er ok det, men det finnes mange andre poser som også er bra.

Vi hadde voksi før, men solgte den, og kjøpte heller en Fjellpulkenpose som er like varm som voksien og mye lenger.

Lillemor her er forholdsvis lang, og da ble ikke voksien varm nok. En fin ting med f. eks. fjellpulkenposen er at den bare koster 800 ny, og at den ikke fyller fullt så masse i vogna.

Voksien er jo forholdsvis dyr, og er fryktelig klumpete i vogna synes jeg.

Hvis barnet skal sove ute i vogna er du nesten nødt til å ha en god pose. Det varierer jo også fra barn til barn om de liker å sove i vogna eller ikke.

Vennlig hilsen

Ang stelleveske, så har ikke jeg heller hatt det, fordi jeg synes det er mye mer praktisk med en ryggsekk enn en sånn veske som skal henge på vogna. Men dette er jo en smaksak, og også igjen et spørsmål om hvor mye du må betale for den..

KLem fra

Vi har vært så heldige å arve voksiposer. Begge jentene våre var rundt 1 år da de kom til oss. Voksiposene er brukt veldig mye - tror storesøster brukte sin i pulken helt til hun var over 3 år.

Fikk også en stellebag som jeg har på vogna. Der har jeg flasker, leker, vårservietter, bleier, ekstra klær, etc. Synes det har vært fint å ha dette hengende på vogna. På ryggen har jeg alltid en sekk som er alt for liten til alt det jeg drasser rundt på :-))

Annonse

Vi hadde stelleveske til den eldste (18 mndr da vi fikk henne), og en stelleryggsekk til den yngste (12 mndr da vi fikk henne).

En vanlig ryggsekk eller veske hadde helt sikkert gjort omtrent samme nytten, bortsett fra at vi hadde glede av den lille stellematta som fulgte med stelleveska/-sekken. Den var kjekk å ha når vi skulle skifte bleie (vi fikk aldri dreisen på å skifte bleie mens ungen sto, slik noen får til).

I stelleveska hadde vi parat ekstra bleier, våtservietter, flasker, tøyskift mm. Så slapp vi å bruke tid på å pakke dette når vi skulle ut. Ganske praktisk å ha alt ferdig til å ta med på rappen.

Vi hadde voksipose og brukte den den første vinteren til eldstejenta (da 2 år). Med yngstejenta tullet vi stort sett bare ullpledd rundt henne. Nå har ingen av våre unger sovet så mye ute, og vi bor på Østlandet, så det har ikke vært så kritisk for oss med varm pose.

Gjest mammapåny

Hei,

Vi arvet en stelleveske som vi har brukt siden vi fikk dattera vår for over et år siden, og den er ennå i bruk. Kjekt å ha en veske øremerket småtten. Der har vi passet på å a det vi trenger til bleieskift samt skift. Greit å slippe å pakke for hver gang man skal ut.

Vi har kjøpt voksipose så sent som for et par uker siden.(Hun er to år nå). Hun sover ute i den i barnehagen og storkoser seg i varm pose. Det finnes sikkert masse annet som er bra også, og rimeligere. Dattera vår er ikke spesielt lang så vi regner med å kunne ha den en stund, og så håper vi jo at det kommer en lillesøster som kan overta den neste vinter. :-)

Gjest voksipose!

Jeg tok voksiposen hjem fra barnehagen i dag. Barnet mitt er 2 år og 8 mnd og bruker den i bhagen. Jeg tok den hjem fordi minsten trenger den nå. Den største fikk et saueskinn i stedet for å holde varmen når han sover i barnehagen. Voksipose er dyrt men en god investering. Hittil har minsten bare hatt dyne og pledd i vogna. Og minsten er stappa forkjøla, så jeg vil i alle fall hatt

Vi har ei jente som er 2 år og 10 mnd. Vi bruker fortsatt voksiposen, og er fornøyd med den. Kjempefin å ha dersom du bor på et sted hvor det blir kaldt om vinteren. Kinesiske barn er som regel lavere enn vi nordboere, så det er jo sannsynlig at den kan brukes lengre til et asiatisk barn. Vil bare legge til at vi er fornøyd med den og bruker den hver dag fordi hun ligger ute i vogna og sover formiddagslur. Ps. jenta vår er 89 cm lang nå - tror at det er sånn nogenlunde vanlig høyde for et asiatisk barn på den alderen.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...