Studentgutt Skrevet 31. oktober 2004 Del Skrevet 31. oktober 2004 Jeg er nå voksen og går på høyskole. Men som liten på barneskolen var jeg ett litt urolig barn tiltider, kunne finne på å køpe ut av klasserommet når jeg ikke fikk til det jeg skulle og gjemte meg. Måtte bare komme meg ut, fordi jeg følte at de andre var bedre enn meg. gråt, sloss og kunne være agressiv (få episoder mot lærer) Hatt masse masse trening på Lesing og skriving med hjelpelærer på eget rom og det hjalp meg veldig, gikk gjennom samme pensum som de andre men uten å bli målt opp mot de. Testet for MBD (Hodescanning trummel og dioder i hodet.) Vært i kontakt med Bup på barne og undomskole. Har gått på høgskole faktisk ett par år nå mye takket være lærere og foreldre for hjelpen jeg fikk som yngre. uten de vet jeg ikke hvor jeg hadde vært nå. Men her merker jeg veldig godt at jeg kan sitte å følge med på hva forelesern side og alikvel 2 min etter på ikke huske. Matte er også ett problem faktisk ett stort problem som jeg har lyst til å fulføre. Samme med eksamens lesning, den bare flyter noenganger får ikke med meg no. Dette går jo utover karakterene mine som ikke har vært helt bra. Men dette er noe jeg virkelig vil vidre og har jeg kommet så langt så må jeg kunne komme meg enda lenger. En annen ting er at når jeg driver med dataen, xbox og idrett så er det helt annerledes da dette er noe som er moro for meg. Hvis da folk snakker til meg blir jeg ikke forstyrret. Har også relativt dårlig finmotorikk, så har flere 1000 linjer med prøve skrive rette bokstaver. Og lurte også på om jeg kan utvikkle andre type psykiske lidelser som angst ut av AD/HD? Ville egentlig bare ha ett svar fra noen som kanskje visste litt mer enn meg om dette og kanskje gi meg litt råd. Og om det er noe å gå med til lege . Glad for svar! MVH 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163438-adhd-lurte-p%C3%A5-om-jeg-kunne-svar/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
kie Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Det høres så absolutt ut som noe du kunne hatt nytte av å gå til lege med. Og evt. påbegynt medikamentell behandling om ikke det allerede er gjort. Jeg så en gang et intervju med en psykiatrisk sykepleier som har ADHD. Han kjente på seg når det var på tide med neste medisindose akkurat på den måten du beskriver at du har det. Dette intervjuet ga i allefall meg mange svar: http://www.nrk.no/dynasx?p_lenke_id=238921&p_artikkel_id=1923227&mswmext=.asx Jeg vet ikke med sikkerhet hvordan det er med andre psykiske lidelser, men jeg mener å ha hørt at det er en risiko ved å ikke følge opp barn med f.eks. ADHD. Jeg har også hørt at det i familier til barn med ADHD ofte er psykiske lidelser noen slektsledd tilbake. Men dette er altså utsagn jeg ikke selv har sjekket, så jeg tør ikke å si det 100% selv om jeg har hørt dette fra psykolog. At man er utsatt dersom man faller utenfor store deler av barndom/skolegang og i tillegg blir tildelt en rolle som urokråke, det virker ganske logisk på meg. Lykke til! Jeg synes du burde unne deg god oppfølging på dette. Du har jobbet så hardt og kommet så langt. Du har mye å være stolt av! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163438-adhd-lurte-p%C3%A5-om-jeg-kunne-svar/#findComment-1062783 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.