Gå til innhold

Til Korea-søkere

Anbefalte innlegg

Gjest En annen korea-mor
Skrevet

Hvordan tolker dere informasjonen om tildelinger fra Korea? Tidligere var jeg sikker på at de som hadde gutt fra før ville få jente fra Korea, og at de som hadde jente fra før i hvert fall ville få gutt!! Nå ser det ut som om de vil tildele "etter bunken" uavhengig av familiekonstellasjonen. Dette synes jeg er veldig rart, for hvorfor kan de ikke ta hensyn til at de aller fleste sannsynligvis ønsker seg et barn av hvert kjønn. Nå kan jo noen familier få to jenter fra Korea, og noen kan få to gutter! Jeg er jo sikker på at vi vil elske de barna vi får, men innerst inne vil jeg nok bli litt lei meg hvis jeg ved neste tildeling får barn av samme kjønn som vi allerede har.

Forresten, hvis dere virkelig vil lengte etter Korea-babyer, sjekk denne linken her:

http://www.koreaadopt.com/referrals2004.html

Skrevet

Spiller det så stor rolle da? Vi venter nr 2 fra Kina, og sannsynligheten er stor for at også det blir en jente. Helt OK for oss. Det er det hvis det blir gutt også.

:o)

Gjest Også Koreamamma
Skrevet

Jeg synes det bare er positivt, jeg! Føder man selv kan man heller ikke velge kjønn. Det beste er land hvor det er ca. 50-50 sjanse for begge kjønn.

Har man barn fra før blir det en vinn-vinn situasjon: Enten å få et barn av motsatt kjønn og få oppleve begge deler, eller få en av samme kjønn som kan gi barna et nærmere forhold! :-)

Skrevet

Jeg har skjønt det sånn at fortsatt får en stort sett tildelt gutt først og jente etterpå? Nå er ikke dette noen opplest og vedtatt regel, men det virker som det er slik for tiden iallefall.

Om de nå endrer praksis så syns jeg ikke det gjør noe. Vi blir vel egentlig aldri fornøyd uansett ;-)

Nå for tiden må de som "skal ha" jente stort sett vente ganske mye lengre enn de som "skal ha" gutt. For noen blir dette helt feil, da det er barn vi vil ha - ikke gutt/jente. Mens andre syns det er helt ok å vente lengre for å få jente.

Rotet svar, men poenget mitt er at vi alle er forskjellige. For noen er det viktig å få "riktig" kjønn, andre "riktig" alder, andre igjen vil ha et barn "så fort som mulig" uansett alder og kjønn...

Skrevet

Jeg synes det er kjempeflott jeg, at Holt omsider går bort fra denne praksisen ved å tildele `ett av hvert kjønn`.

For det første har ordningen ført til forskjellige ventetider, avhengig av om du ventet på jente eller gutt. Noen som har ventet på jente har ventet urimelig lenge i forhold til om de hadde fått gutt.

For det andre tar det vekk noe av spenningen med det å vente barn. Jeg vil ikke vite hvilket kjønn vi får. Jeg vil det skal være tilfeldig hvem som blir født og hvem som tildeles oss, når de er vår tur.

Jeg synes listene etter godkjenning bør følges når tildelingene skal skje, på den måten blir prosessen noe mer forutsigbar mht. venting. Uansett om det fører til at noen får gutt og jente, noen får to gutter og noen får to jenter.

Vi har ei korea jente, og tar gledelig i mot både jente og gutt i 2005.

Det spiller ingen rolle hvilket kjønn det blir, bare vi slipper å vente i 20 mnd!!!!

Skrevet

Spiller det så stor rolle da? Vi venter nr 2 fra Kina, og sannsynligheten er stor for at også det blir en jente. Helt OK for oss. Det er det hvis det blir gutt også.

:o)

Vi fikk tildelt jente fra Korea og har gutt fra før. Klart det er morsomt å ha en av hver, men jeg hadde blitt like glad om vi hadde fått en gutt.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...