Gå til innhold

Irriterende legebesøk

Anbefalte innlegg

Jeg er fullt klar over at det finnes sykdommer og tilstander der psyken påvirker kroppen. Det er også masse sykdommer som ikke har noe med psyken å gjøre, og kroppslige funksjoner som ikke blir påvirket av psyken vil jeg tro.

Men det finnes ikke noe tallmateriale som støtter opp om din påstand om at når man slapper av blir man lettere gravid.

God natt! :)

Vedr.: "Men det finnes ikke noe tallmateriale som støtter opp om din påstand om at når man slapper av blir man lettere gravid.".

Er det noe tallmateriale som viser det motsatte?

Presisering: Jeg har ikke påstått at man blir lettere gravid når man slapper av.

Jeg har skrevet at for noen (unntak) så tror jeg/utelukker ikke at det/psyken kan spille inn.

Når man vet at psyken påvirker kroppen, så lurer jeg på hvordan man kan være helt sikre på at psyken ikke kan påvirke kroppen på dette området?

Så lenge ingen kan dokumentere påstandene sine, så er det som jeg tidligere har skrevet "ingen som har rett", og man er like langt. ;o)

Fortsetter under...

• Svar 41
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Vanedis

15

• AAA

8

• snø

3

• fillolin

2

Mest aktive i denne tråden

Jeg tror egentlig at svaret er så enkelt at det er veldig få av oss som er 100% sterile. og da er det tilfeldigheter som spiller inn. Det er klart at det finnes mennesker (som du!) som blir gravide når dere akkurat har gitt opp. Jeg kan forsikre deg om at det finnes maaaaaaaange flere som ikke blir det. Enten de har noen spesifikk diagnose eller ikke. Jeg har også flere vennepar som fikk barn nr en på helt normal måte uten problemer, og så etter å ha prøvd på nr to så lenge at de endte med utredning hos lege, fikk vite at egentlig var det nesten umulig at de hadde blitt gravid første gangen i det hele tatt, så dårlige odds hadde de. Men de ¨hadde altså klart å lage barn likevel, uten å verken ha prøvd og feilet og stresset og så slappet av eller noenting. De "brukte opp" flaksen sin med en gang altså, istedet for å vente i årevis og så gi opp først. ;-)

Jeg hadde en lang samtale med Dr Carsten Petersen på Ciconia da vi avsluttet våre forsøk. (han er en av e mest erfarne og dyktige legene inne dette fagfeltet i Norden) Han sa noe sånn som at han hadde sluttet å si til pasienter at de var sterile, så sant de ikke manglet de vitale kroppsdeler som skal til fullstendig. Han hadde sett så mange usannsynlige svangerskap at han torde ikke si noenting. Og selv om vi hadde hatt mange forsøk og det var "feil" både hos min mann og hos meg, kunne han ikke utelukke at det skulle dukke opp et gullegg i neste syklus, og tilfedigvis treffe på en soldat med påhengsmotor og voila! Graviditet i boks. Eller det kunne skje om 10 sykluser, eller om 40, eller aldri.

Selv om du opplevde at du ble gravid etter at dere hadde gitt opp, så er det min oppriktige mening at du hadde blitt det ellers også. Sjekk UFB-forumet da, alle de som har prøvd å bli gravide i årevis, og så blir det plutselig, og da gir æren til enten akupunktur, eller mindre kaffeinntak eller mer søvn, eller mindre sex eller hva søren det måtte være de har gjort/ikke gjort den aktuelle syklusen. Jeg tror at når man har prøvd så lenge, så prøver man å finne en knagg henge det på, enten det er slik eller sånn. Og da ble din at dere hadde sluttet å prøve, mens en annens kan være at hun har sluttet å drikke kaffe.

Dette er min teori, du trenger ikke tro på den du! :o)

Vedr.: "Jeg hadde en lang samtale med Dr Carsten Petersen på Ciconia da vi avsluttet våre forsøk. (han er en av e mest erfarne og dyktige legene inne dette fagfeltet i Norden) Han sa noe sånn som at han hadde sluttet å si til pasienter at de var sterile, så sant de ikke manglet de vitale kroppsdeler som skal til fullstendig. Han hadde sett så mange usannsynlige svangerskap at han torde ikke si noenting.".

Synes Dr Carsten Petersen hadde ett godt poeng - at man bør være forsiktig med å utelate noe som helst - alt kan tydeligvis skje.

Derfor mener jeg at man ikke kan utelukke at det kan være en sammenheng mellom psyke, kropp og graviditet, så lenge det ikke er påvist "en gang for alle" noe annet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...