Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

*Kan du nevne noen eksempler på hva mye forskjellig er?*

Hvorfor det? Har det noe med denne debatten å gjøre?

Du vel vel nevne noen eksempler som du mener er farlig for barna og være vitne til.

Det eneste som jeg kan tenke meg,må være vold og drap.

Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at det skal skje når hun som skrev innlegget, skal rusle en tur med barna sine i sentrum en dag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

Du vel vel nevne noen eksempler som du mener er farlig for barna og være vitne til.

Det eneste som jeg kan tenke meg,må være vold og drap.

Hvor stor sannsynlighet tror du det er for at det skal skje når hun som skrev innlegget, skal rusle en tur med barna sine i sentrum en dag?

Måtte lese innlegget mitt en gang til for å forstå litt bedre, og ser at det lett kan tolkes feil.

Når jeg skrev det så tenkte jeg ikke på hva de (barna) kan se og oppleve av "uheldige ting" i Oslo, men helt generelt - f.eks på TV.

Og ta med seg barn til Oslo sentrum er helt ufarlig, men som sagt er det likevel noen få steder jeg ville holdt meg unna.

På samme måte som det er noen steder på lørdagskvelden jeg ville lagt turen utenom på vei hjem sent om kvelden, som voksen og kanskje spesielt som enslig kvinne.

Ikke for at det nødvendigvis vil skje noe "skummelt", men det er likevel ingen vits i å ta for mange sjanser hvis det ikke er "nødvendig" eller at man føler et "behov" for det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva tråden går ut på, men noterer meg at den ble ganske lang.

Imidlertid; I det siste nummer av Kapital ankom, var det vedlagt en brosjyre fra Kirkens Bymisjon.

De reklamerte for at denne julens firmagaver kanskje kunne gis et annet innhold enn de tradisjonelle giveaways (som vi strengt tatt helst hadde sluppet å få).

Man kan kjøpe x antall middager, julegaver, kaffekopper etc for utdeling av KB blant hovedstadens mindre bemidlede. De driver visstnok kafe i Skippergata og ellers en hel del veldedig arbeid blant fattigfolk, alkiser og narkomane.

...

Så til de av oss som kan påvirke hva vår arbeidsplass skal gi som julegave i år, er altså alternativet en julehilsen hvor det fremgår at pengene er gått til Kirkens Bymisjon og derfra til de elendigste blant oss.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selfølgelig er det ikke ønskelig. Men av og til er det tilnærmet uunngåelig. Sånn er det, desverre. Det må vi leve med.

"........................."

Uungåelig?

På ingen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uungåelig?

På ingen måte.

Leste du hva jeg skrev? "tilnærmet unngåelig", skrev jeg. Vil du krangle på det, så værsågod. Men krangle et annet sted, er du snill, hvis du skal protestere på selvfølgeligheter.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Måtte lese innlegget mitt en gang til for å forstå litt bedre, og ser at det lett kan tolkes feil.

Når jeg skrev det så tenkte jeg ikke på hva de (barna) kan se og oppleve av "uheldige ting" i Oslo, men helt generelt - f.eks på TV.

Og ta med seg barn til Oslo sentrum er helt ufarlig, men som sagt er det likevel noen få steder jeg ville holdt meg unna.

På samme måte som det er noen steder på lørdagskvelden jeg ville lagt turen utenom på vei hjem sent om kvelden, som voksen og kanskje spesielt som enslig kvinne.

Ikke for at det nødvendigvis vil skje noe "skummelt", men det er likevel ingen vits i å ta for mange sjanser hvis det ikke er "nødvendig" eller at man føler et "behov" for det.

Men nå begynner jo dette å handle om noe helt annet.

Mitt poeng er at denne moren ikke har noe å frykte når hun skal ta med barna på en rusletur i Oslo sentrum en helg.

Barna får helt sikkert se noen narkomane i løpet av turen.

Men jeg regner med at de aller fleste foreldre vil forklare barna sine hva det er for noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste du hva jeg skrev? "tilnærmet unngåelig", skrev jeg. Vil du krangle på det, så værsågod. Men krangle et annet sted, er du snill, hvis du skal protestere på selvfølgeligheter.

"............................"

Jeg mener du tar feil, tar du det for krangling, så vil jeg si du er hårsår ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mener du tar feil, tar du det for krangling, så vil jeg si du er hårsår ;-)

Hva nøyaktig er det jeg tar feil på? Jeg mener det er nesten uunngåelig at slike svar kommer på et slikt innlegg, i et forum som dette. Sånn er det bare.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva nøyaktig er det jeg tar feil på? Jeg mener det er nesten uunngåelig at slike svar kommer på et slikt innlegg, i et forum som dette. Sånn er det bare.

".........................."

Du mener det er uungåelig.

Jeg mener det på ingen måte er uungåelig. Er velikke noe å krangle om det, vel ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du mener det er uungåelig.

Jeg mener det på ingen måte er uungåelig. Er velikke noe å krangle om det, vel ;o)

Nei, det er ikke noe å krangle om. Men hvis du følger litt med i diskusjonsforum, så ser du fort at det ALLTID vil komme en god del skarpe svar på innlegg som utstråler slike holdninger.

DET er det jeg mener er nesten uunngåelig: at en del vil svare på den måten som er gjort her.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva tråden går ut på, men noterer meg at den ble ganske lang.

Imidlertid; I det siste nummer av Kapital ankom, var det vedlagt en brosjyre fra Kirkens Bymisjon.

De reklamerte for at denne julens firmagaver kanskje kunne gis et annet innhold enn de tradisjonelle giveaways (som vi strengt tatt helst hadde sluppet å få).

Man kan kjøpe x antall middager, julegaver, kaffekopper etc for utdeling av KB blant hovedstadens mindre bemidlede. De driver visstnok kafe i Skippergata og ellers en hel del veldedig arbeid blant fattigfolk, alkiser og narkomane.

...

Så til de av oss som kan påvirke hva vår arbeidsplass skal gi som julegave i år, er altså alternativet en julehilsen hvor det fremgår at pengene er gått til Kirkens Bymisjon og derfra til de elendigste blant oss.

Hadde vært ok om postet dette som et selvstendig innlegg også, så blir det kanskje lest av flere.

Enig i oppfordringen din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke hva tråden går ut på, men noterer meg at den ble ganske lang.

Imidlertid; I det siste nummer av Kapital ankom, var det vedlagt en brosjyre fra Kirkens Bymisjon.

De reklamerte for at denne julens firmagaver kanskje kunne gis et annet innhold enn de tradisjonelle giveaways (som vi strengt tatt helst hadde sluppet å få).

Man kan kjøpe x antall middager, julegaver, kaffekopper etc for utdeling av KB blant hovedstadens mindre bemidlede. De driver visstnok kafe i Skippergata og ellers en hel del veldedig arbeid blant fattigfolk, alkiser og narkomane.

...

Så til de av oss som kan påvirke hva vår arbeidsplass skal gi som julegave i år, er altså alternativet en julehilsen hvor det fremgår at pengene er gått til Kirkens Bymisjon og derfra til de elendigste blant oss.

Det høres ut som en kjempeide.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...