Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Jeg ser på deg som vidsynt mann Sør, men akkurat nå virker du litt trangsynt.

Ikke alle er så bereist og verdensvant som deg vet du.

*host*

(beklager, men jeg måtte bare) :-)

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

*Det får være grenser for hvilke fornærmelser vi skal akseptere uten å si ifra.*

Hvis du virkelig mener det, så forstår jeg ikke hvorfor du reagerer når jeg tar igjen på de stadige fornærmelser du utsetter andre for?

Selektiv utvelgelse, selfølgelig :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og akkurat det er jo en usunn holdning, selv om frykten kan være forståelig. Man vokser ikke opp til å bli opplyste og oppegående mennesker av å bli beskyttet mot alt noen tror er farlig.

"............................"

Jeg er helt enig! Når vi går i byen og møter en tigger, sier Lillemann: "Mamma, han må vi kjøpe kaffe til, for han må vi være snill mot. Han har kanskje ikke noe sted å bo". Jeg synes det er greit at unger ser at ikke alle er like og har de samme mulighetene i livet. De narkomane er stort sett harmløse.

Unger er i utgangspunktet fordomsfrie vesner. Det er vi foreldre som gjør at ungene får fordommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JO, Moss er verre - eller i alle fall VAR verre.

Uff, skjønner egentlig ikke hvorfor noen småsteder er så mye mer utsatte enn andre steder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ups, det har ikke jeg lært men det stemmer sikkert.

Det er også noen som har sex med hiv-smittede uten å få hiv-smitten selv. Det er vel bare snakk om flaks vil jeg tro.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er også noen som har sex med hiv-smittede uten å få hiv-smitten selv. Det er vel bare snakk om flaks vil jeg tro.

Jeg har faktisk hørt at 1/3 av alle nordmenn er immune for hiv pga svartedauen. Men om det er sant, aner jeg ikke men jeg har sikkert lest det et eller annet sted.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig - vi "toppa heile driten" da vi dro med oss unga i toppen av Eiffeltårnet i sommer....:-) Men skummelt var det! - for meg...

Ikke nevn Eiffeltårnet for meg, Jeg grein i heisen både opp og ned, det var helt forferdelig. Kan ikke skjønne hvordan noen kunne nyte den heisturen :o(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Åh misunnelig jeg.

Mannen min tok med de to største ungene dit i høstferien.

De hadde hatt det så knallfint.

Stakkars meg måtte jobbe.

Men jeg fikk litt ferie da.Ble så rolig i huset. Deilig det også.

Men jeg skal til Paris en gang altså.

mannen min tok også jentungen med til Frankrike i Høstferien - - men ikke til Paris denne gangen . Vi skal nedover igjen til sommer'n .)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Du setter likhetstegn mellom viten og fravær av fordommer. Det kjøper jeg ikke uten videre på tross av det 'pseudo-opplysningske'."

Hvis du leser litt i tråden, så ser du at jeg allerede har innrømmet at det ikke ble riktig. Det hender man legger sammen og beregner litt fortere enn man rekker å få meg seg alle variabler, og jeg innrømmer selfølgelig hvis jeg har tenkt feil.

Likevel var hovedpoenget at uvitenhet og fordommer IKKE er en og samme ting, som ble påstått i utrgangspunktet.

"........................."

Egentlig så mener vi nok det samme, du, favn og jeg;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går du en tur øst/nordøst for festningen (rett ved gamle frimurerlosjen) så er du i området hvor både de prostituerte og narkomane samles.

Det er mye forskjellig som barn ikke nødvendigvis har godt av å se og gjøre - og mye av det finner du andre steder enn ovenevnte.

Men jeg forstår ikke hva det har med de narkomane i Oslo å gjøre?

Kan du nevne noen eksempler på hva mye forskjellig er?

Jeg har tro på å snakke med barna jeg.

Man kommer langt med det.

Jeg er jo med dem vet, og kan forklare saker og ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er nok ikke fordommer, men ren uvitenhet.

Jeg tenkte slik selv for mange år siden. Er selv fra bøgda.

Det var ikke langt unna at jeg trodde at i Oslo løp folk etter hverandre og smittet hverandre med aids.

Jeg har bodd her siden 1987, så jeg vet heldigvis litt bedre nå.

"..jeg trodde at i Oslo løp folk etter hverandre og smittet hverandre med aids"

*LOL*

Jeg ser det for meg!

*hyler av latter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Artikkelen passet så "bra inn" i diskusjonen her synes jeg:-)

Men litt mer seriøst, så er de narkomane i Oslo sentrum til liten fare for andre enn seg selv - og de som eventuelt blir "tiltrukket" av miljøet.

Dog hadde jeg ikke tatt med meg små barn overalt i sentrum. Det er litt for mye som "ligger og slenger" av sprøytespisser mm, som ville gjort meg litt utilpass hvis små barn jeg hadde ansvaret for beveget seg der.

Jeg har ingen problemer med å ta med meg alle mine 3 barn til Oslo sentrum. Det har jeg gjort mange ganger.

Men jeg greier å passe på dem altså. jeg lar dem ikke krabbe rundt på alle fire,og risikere at de blir stukket av en sprøytespiss.

Jeg tviler på at en sprøytespiss greier å stikke seg gjennom skoene.

Har du barn foresten?

Drar du aldri på ferie med dem i såfall?

Man kan ikke vite hvor man kan bevege seg til enhver tid. Det er derfor det er litt greit at man holder øye med dem, når man er ute og farter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"..jeg trodde at i Oslo løp folk etter hverandre og smittet hverandre med aids"

*LOL*

Jeg ser det for meg!

*hyler av latter*

He he. Det var litt satt på spissen det da.

Men jeg hadde fryktelig angst for aids en periode altså.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har faktisk hørt at 1/3 av alle nordmenn er immune for hiv pga svartedauen. Men om det er sant, aner jeg ikke men jeg har sikkert lest det et eller annet sted.

Tror ikke noen bør satse på at det er sant...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...