Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

De rundt Jakobskirken er helt ufarlige. Der er jeg nesten hver dag og har aldri sett noe bråk, bortsett fra når politiet kommer og bråker da :o)

Hvor ligger Jacobskirken?

Jeg er nemlig døpt der.

Moren og faren traff hverandre i Oslo, men flyttet da jeg var 2 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

Hvor ligger Jacobskirken?

Jeg er nemlig døpt der.

Moren og faren traff hverandre i Oslo, men flyttet da jeg var 2 år.

Ved siden av Akerselva og Elvebakken skole. Hjørnet Hausmannsgata Torggata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Betale for å gå på oslo s har vel eksistert i mange år?

Var i oslo på cupfinale for over 10 år siden å da måtte vi betale for å gå på do på oslo s

Ja, det kan godt hende. Mitt tidsperspektiv er slik at det som har vart ca. 10 år er forholdsvis nytt. Jeg hadde med andre ord ikke vært på do der på lenge, før nå nylig. For en måneds tid siden var det myntautomat med vakt i tillegg, nå var det kun person i luka, uten automat.

Men jeg husker jo doene på gamle Østbanen. Der var det litt av hvert, for å si det pent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rundt Jakobskirken er helt ufarlige. Der er jeg nesten hver dag og har aldri sett noe bråk, bortsett fra når politiet kommer og bråker da :o)

Beklager, ser at du allerede har svart på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt *kan* man se en sprøyte.

Man kan også se en bil, og biler dreper ***langt*** flere enn sprøyter gjør.

Med vennlig hilsen

Man sender ikke 5-åringen sin ut i gata alene, men man kan finne på sende dem inn på en do på McDonalds.....men ikke i Oslo...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beklager, ser at du allerede har svart på det.

Det er greit. Regner med at du er litt mer kjent enn midia selv om du ikke bor på disse kanter :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det kan godt hende. Mitt tidsperspektiv er slik at det som har vart ca. 10 år er forholdsvis nytt. Jeg hadde med andre ord ikke vært på do der på lenge, før nå nylig. For en måneds tid siden var det myntautomat med vakt i tillegg, nå var det kun person i luka, uten automat.

Men jeg husker jo doene på gamle Østbanen. Der var det litt av hvert, for å si det pent.

Doen på Østbanehallen, var mitt første møte med Oslo.

Noe av det verste jeg har sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man sender ikke 5-åringen sin ut i gata alene, men man kan finne på sende dem inn på en do på McDonalds.....men ikke i Oslo...

Det høres ut som du tror alle Mc donalds ligger midt i sentrum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er nok ikke fordommer, men ren uvitenhet.

Jeg tenkte slik selv for mange år siden. Er selv fra bøgda.

Det var ikke langt unna at jeg trodde at i Oslo løp folk etter hverandre og smittet hverandre med aids.

Jeg har bodd her siden 1987, så jeg vet heldigvis litt bedre nå.

Du skriver: "Det er nok ikke fordommer, men ren uvitenhet."

Fordommer er vel nettopp "ren uvitenhet" - per definisjon?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er enig i mye av det du sier sør.

Men det høres ut for meg som du mener at man ikke behøver ta noen forholdsregler i livet, for det er så mye annet som er farlig.

Hei,

Joda - selvsagt skal man ta forhåndsregler, men man skal også være realistisk. Det krever da ikke så mange hjerneceller å resonnere seg frem til at det neppe kan være så farlig å bo i Oslo, ettersom de fleste barn der faktisk blir voksne.

Videre så kan man sjekke på SSB, og jeg mener å huske at noe slikt som 14 av de 15 farligste stedene i Norge (med tanke på drap per innbygger) ligger i Finnmark.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Det er nok ikke fordommer, men ren uvitenhet."

Fordommer er vel nettopp "ren uvitenhet" - per definisjon?

Med vennlig hilsen

Fordommer er å ha en forhåndsmening om noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jacobskirken den vi ser midt i karl johan?

Var i oslo i sommer,gikk i karl johans gata og stoppet ved noen malere som gutten ble malt av og bak der han satt var det ei kirke som det var en gjeng narkomane ved.

Du skriver: "Er jacobskirken den vi ser midt i karl johan?"

Det er sikkert Slottet eller Stortinget du tenker på! ;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fordommer er å ha en forhåndsmening om noe.

Ja, men ettersom det er en forhåndsbedømning (altså, ikke basert på fakta), så er den jo nettopp basert på uvitenhet.

Når man har fakta (viten) om noe, så er det ikke fordommer (men "dommer" (bedømning)).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, men ettersom det er en forhåndsbedømning (altså, ikke basert på fakta), så er den jo nettopp basert på uvitenhet.

Når man har fakta (viten) om noe, så er det ikke fordommer (men "dommer" (bedømning)).

Med vennlig hilsen

http://www.dokpro.uio.no/perl/ordboksoek/ordbok.cgi?OPP=uvitenhet&ordbok=bokmaal&alfabet=n&renset=j

Se på det nederste i forklaringen her.

Hvordan kan man skrive:

"miljøet var preget av fordommer og uvitenhet",

hvis ordene har samme betydning?

Om man ikke har fakta om noe, men vet litt om det, så er man da ikke uvitende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Doen på Østbanehallen, var mitt første møte med Oslo.

Noe av det verste jeg har sett.

Ja, slik opplevde jeg det også. Og det var også skikkelig skummelt inne i selve hallen den gangen. Bl.a. kunne du knapt nok sette deg på en benk uten å bli klengt på og tilsnakket av fulle mannfolk. Det er ikke artig når man er 14 år og alene på bytur. Sånn sett er det en helt annne verden nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som du tror alle Mc donalds ligger midt i sentrum.

Nei - jeg skrev den som var nederst mot Sentralbanestasjon :-)

det ER forskjell å komme fra et sted hvor man ikke låser døra til huset sitt engang og til en storby...:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Er jacobskirken den vi ser midt i karl johan?"

Det er sikkert Slottet eller Stortinget du tenker på! ;-)

Med vennlig hilsen

Ja farsken det var nok det!

Tror jeg må ta en tur til for å se etter hvis du ikke har en link til meg da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er greit. Regner med at du er litt mer kjent enn midia selv om du ikke bor på disse kanter :o)

Jeg bor på andre siden, men har bodd både på Torshov og Grefsen, så ganske kjent er jeg.

Men Jacobkirken visste jeg ikke hvor var.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt *kan* man se en sprøyte.

Man kan også se en bil, og biler dreper ***langt*** flere enn sprøyter gjør.

Med vennlig hilsen

Synes du det er greit at to til tre barn kommer inn på legevakten i uka p.g.a de har stukket seg på en brukt sprøyte i Oslo?

Du har vel ikke små barn selv tenker jeg. Å gå i flere måneder med frykt for at barnet skal ha blitt smittet asv noe er ikke noe morsomt.

Jeg har sett sprøyter like ved en lekeplass i Oslo. Jeg kommer alltid til å være på vakt når vi er i byen og jeg kjenner jeg blir sint på narkomane som ikke tar ansvar for å kaste sprøytene der de skal være. Jeg synes også veldig synd på de for det de lider av men jeg godtar ikke at de ikke passer på at andre ikke skal få uhell av de.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Joda - selvsagt skal man ta forhåndsregler, men man skal også være realistisk. Det krever da ikke så mange hjerneceller å resonnere seg frem til at det neppe kan være så farlig å bo i Oslo, ettersom de fleste barn der faktisk blir voksne.

Videre så kan man sjekke på SSB, og jeg mener å huske at noe slikt som 14 av de 15 farligste stedene i Norge (med tanke på drap per innbygger) ligger i Finnmark.

Med vennlig hilsen

Jo, men det er ingen grunn til å bli hissig over uvitenhet.

Hun kan ikke noe for at hun føler angst for dette.

Da jeg og familien var på Margarita (Venezuela )for noen år siden, fikk vi beskjed om å holde oss unna en viss gate.

Vi synes ikke den gaten så noe skummel ut,så vi satte oss på en utekafe der med 3 barn.

Vi fikk oss en skremmende opplevelse, da noen begynte å hive glass rundt seg og trakk frem kniv.

Vi måtte storme vekk i all hast.

Selv fikk jeg slik panikk at jeg begynte å løpe med barnevogn i feil retning.Men ble heldigvis stoppet.

Man kan ikke verne seg helt mot slike farer, men man bør ikke være for naiv heller. Noen forholdsregler bør man ha.Jeg tar på ungene redningsvest når vi er ute med båt, selv om det er farligere å kjøre bil.

Men akkurat nederst i Karl Johan føler jeg det er trygt, selv om jeg ser nhd sier noe annet.

Man blir ikke farlig av å være narkoman. De virker bare slitne og helt harmløse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...