Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Hvis jeg var deg ville jeg ikke valgt Oslo i det hele tatt. Det er en by full av søppel. Ikke bare i form av fysisk søppel på gatene, men også søppel som vandrer rundt i gatene.

I Oslo er det - helt korrekt - ekstremt mange narkomane. Disse narkomanene er i hovedsak onde og legger igjen sprøyter både her og der, for at du og dine barn skal stikke dere og ende opp med hepatitt eller hiv og kanskje bli narkomane dere også.

I tillegg til at de narkomane herjer gatene har du i Oslo også en hel haug med onde innvandrere som knivstikker, slåss og stjeler.

Flertallet av disse står heller ikke tilbake for en god, gammaldags voldtekt.

Jeg kunne også tatt for meg en del annen berme i Oslo, for i løpet av de siste årene har flere og flere bergensere, samer og dverger inntatt hovedstaden. Dette for at du skal føle deg uttrygg sånn at de etter hvert kan få fullstendig herredømme.

For frykt skaper kaos, og når kaoset er en realitet søker de seg til makten.

Felles for disse onde skapningene som kaller seg for mennesker, er at de ofte oppholder seg på offentlige toaletter - så du vil aldri være helt trygg for dem.

Nei, gi faen i å dra til Oslo. Ta heller unga dine med til et sivilsert strøk.

F.eks. Odalen.

*flirer*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

Det er da vel skrekk og gru med sprøyter på et toalett på McDonalds? - Om man bor i en småby er man ikke vant til denslags, og sender ofte ungen epå toalettet alene - DET gjør jeg ikke på McDonalds som ligger nærmest Sentralbanstasjon i Oslo. Det er en reell frykt det! Jeg fikk ikke inntrykk av at h*n ville skåne barna sine fra å se narkomane mennesker.

Selvsagt *kan* man se en sprøyte.

Man kan også se en bil, og biler dreper ***langt*** flere enn sprøyter gjør.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna Skippergata og nedre deler av Karl Johan.

Jeg tar avstand fra de som gjør narr av spørsmålet ditt. En kan ikke forvente at alle nordmenn skal kjenne forholdene i Oslo sentrum i detalj.

En del steder representerer de narkomane en betydelig miljøforurensning.

Hva i alle dager? Hva er vitsen med å skape slik frykt?

Jeg har stått og ventet på bussen nederst i Karl Johan i mange år. Også med barnevogn.

Det eneste "skumle" som har hendt meg, er at folk tigger penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva i alle dager? Hva er vitsen med å skape slik frykt?

Jeg har stått og ventet på bussen nederst i Karl Johan i mange år. Også med barnevogn.

Det eneste "skumle" som har hendt meg, er at folk tigger penger.

Jeg er helt enig med deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På Oslo S er det iallfall blitt trygt. Der er det vakt som alle må passere og betaling i luka for å gå på dass.

Pluss at det vrimler av vektere på hele området.

Betale for å gå på oslo s har vel eksistert i mange år?

Var i oslo på cupfinale for over 10 år siden å da måtte vi betale for å gå på do på oslo s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull. Det innlegget minnet meg om en småbarnsmor jeg kjente en gang, som hadde ei datter på 1 og ei på 3 år. Hun skulle ta de med på kino, men droppet det når filmen bare gikk på eldorado kino. Kunne ikke ta med ungene ned i den slummen der midt på dagen, nei. Slike unger vokser gjerne opp til å bli usikre og nervøse pyser, noe foreldrene sitter med skylden for.

"..........................."

Da datteren min fylte 13, skulle jeg ta med henne og 5-6 venninner på Eldorado kino.

Det var bare så vidt hun ene fikk lov til å bli med, da moren mente dette var så skummelt strøk.Enda jeg skulle være med. Ble egentlig ganske fornærmet, for det må jo bety at hun ikke engang stoler på at jeg kunne passe på disse 13-åringene.

Nå et halvt år senere er de samme 13-åringene nødt til å dra til sentrum alene hver dag, for å gå på ungdomskole.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det blir lett gjort narr av når noen fremviser slik blindhet eller slike fordommer. Slik er folk, desverre.

".........................."

Det er nok ikke fordommer, men ren uvitenhet.

Jeg tenkte slik selv for mange år siden. Er selv fra bøgda.

Det var ikke langt unna at jeg trodde at i Oslo løp folk etter hverandre og smittet hverandre med aids.

Jeg har bodd her siden 1987, så jeg vet heldigvis litt bedre nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan uttrykke sine meninger om de fleste ting på doktoronline, men man kan ikke nødvendigvis gjøre det på den måten man selv ønsker. F.eks. er latterliggjøring av andre ikke ønskelig.

Forhåpentligvis har denne damen såpass selvironi, at hun kan ta det med et smil.

Nå skjønner sikkert inskriveren at hun ikke har noe å frykte ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rundt Jakobskirken er helt ufarlige. Der er jeg nesten hver dag og har aldri sett noe bråk, bortsett fra når politiet kommer og bråker da :o)

Er jacobskirken den vi ser midt i karl johan?

Var i oslo i sommer,gikk i karl johans gata og stoppet ved noen malere som gutten ble malt av og bak der han satt var det ei kirke som det var en gjeng narkomane ved.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på begge dine spørsmål er i denne konkrete situasjonen: ja.

Hvilket bein har du stått opp med da? Dette er vel neppe verre enn mye annet som serveres her inne! ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor mange barn har blitt stukket på fortauet i sentrum av Oslo?

Hvor mange barn har blitt skadet eller drept i bilulykker?

Det må være flere hundre ganger større sjanse for å bli skadet av en bil.

Med vennlig hilsen

Jo, men dette tenker hun nok ikke på.

Bor du på bygda,og kanskje ikke fartet så mye heller, kan Oslo virke stor og skremmende.

Det var slik for meg da jeg flyttet hit i 1987.

Nå etter å ha reist en del, skjønner jeg at Oslo er en liten by.

Så det er nok ikke fordommer, men uvitenhet og frykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på ta ta unger med seg på besøk i Oslo sentrum, og å sende barnehagebarn ut for å plukke søppel - det tror jeg selv du forstår?

Med vennlig hilsen

Ja det skulle ikke så mye til å skjønne det - hvis man bare _vil_ da! ;-) Men det er kanskje viljen hans det skorter på?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er farlig å leve.

Hvor mange barn blir ikke påkjørt og skadet hver eneste uke.

Og hvor mange blir ikke skadet i hjemmet.

Sjanset for at barn på besøk i Oslo sentrum skal stikke seg på en sprøyte er null. Du får det til å høres ut som om det ligger sprøytespisser strødd overalt. Det er vås.

Med vennlig hilsen

Jeg er enig i mye av det du sier sør.

Men det høres ut for meg som du mener at man ikke behøver ta noen forholdsregler i livet, for det er så mye annet som er farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jacobskirken den vi ser midt i karl johan?

Var i oslo i sommer,gikk i karl johans gata og stoppet ved noen malere som gutten ble malt av og bak der han satt var det ei kirke som det var en gjeng narkomane ved.

Det var nok Domkirken.

Jakobskirken ligger i enden av Torggata ved Ankerbrua som går over Akerselva.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jacobskirken den vi ser midt i karl johan?

Var i oslo i sommer,gikk i karl johans gata og stoppet ved noen malere som gutten ble malt av og bak der han satt var det ei kirke som det var en gjeng narkomane ved.

Det er domkirka, det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Forhåpentligvis har denne damen såpass selvironi, at hun kan ta det med et smil.

Nå skjønner sikkert inskriveren at hun ikke har noe å frykte ihvertfall.

Det er jeg enig med deg i:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Se etter!

Jeg tror at sjangsen for å se en sprøyte er stor om man ser nøye etter. Om man ikke ser etter så skal det noe til å få øye på de også. De fleste ser jo ikke så nøye etter før et barn plutselig står med det i hånda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...