Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

Hvis jeg var deg ville jeg ikke valgt Oslo i det hele tatt. Det er en by full av søppel. Ikke bare i form av fysisk søppel på gatene, men også søppel som vandrer rundt i gatene.

I Oslo er det - helt korrekt - ekstremt mange narkomane. Disse narkomanene er i hovedsak onde og legger igjen sprøyter både her og der, for at du og dine barn skal stikke dere og ende opp med hepatitt eller hiv og kanskje bli narkomane dere også.

I tillegg til at de narkomane herjer gatene har du i Oslo også en hel haug med onde innvandrere som knivstikker, slåss og stjeler.

Flertallet av disse står heller ikke tilbake for en god, gammaldags voldtekt.

Jeg kunne også tatt for meg en del annen berme i Oslo, for i løpet av de siste årene har flere og flere bergensere, samer og dverger inntatt hovedstaden. Dette for at du skal føle deg uttrygg sånn at de etter hvert kan få fullstendig herredømme.

For frykt skaper kaos, og når kaoset er en realitet søker de seg til makten.

Felles for disse onde skapningene som kaller seg for mennesker, er at de ofte oppholder seg på offentlige toaletter - så du vil aldri være helt trygg for dem.

Nei, gi faen i å dra til Oslo. Ta heller unga dine med til et sivilsert strøk.

F.eks. Odalen.

*du er ikke riktig, hyler av latter*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på begge dine spørsmål er i denne konkrete situasjonen: ja.

Ytringsfrihet. Uansett hvilket syn (nesten) man har, så bør man kunne ytre det her. Det blir dermed logisk at man kan slå ned på det samme synet.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Paa Stortinget finnes det baade Bergensere, innvandrere og annet pakk.

Det er sant. Enkelte av dem er til og med observert på 'enka etter stengetid - sammen med homofile.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Det er sant. Enkelte av dem er til og med observert på 'enka etter stengetid - sammen med homofile.

Skrekk og gru.

*Vurderer aa flytte til Odalen*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utsatt for grovt (væpnet) ransforsøk en gang jeg skulle være hyggelig mot en narkoman i Oslo, og det midt på blanke dagen. Så jeg må nok innrømme at jeg gjerne passerer de uten å forsøke å være så veldig hyggelig. En guffen opplevelse som har satt en støkk i meg. Selv om jeg selvsagt vet at ikke alle narkomane er sånn.

Hei,

Jeg ble bortført og ranet av to ikke-narkomane.

Bør jeg være bekymret?

*flytter til Dronningensgate*

;-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei,

Jeg ble bortført og ranet av to ikke-narkomane.

Bør jeg være bekymret?

*flytter til Dronningensgate*

;-)

Med vennlig hilsen

Hvis du er like plagsom i RL som under signaturer Sør, er det vel heller andre som bør være bekymret.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg ble bortført og ranet av to ikke-narkomane.

Bør jeg være bekymret?

*flytter til Dronningensgate*

;-)

Med vennlig hilsen

Så festlig...

Jeg trenger ikke å bli latterliggjort selv om jeg er blitt redd for å være hyggelig mot narkomane på gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg ikke valgt Oslo i det hele tatt. Det er en by full av søppel. Ikke bare i form av fysisk søppel på gatene, men også søppel som vandrer rundt i gatene.

I Oslo er det - helt korrekt - ekstremt mange narkomane. Disse narkomanene er i hovedsak onde og legger igjen sprøyter både her og der, for at du og dine barn skal stikke dere og ende opp med hepatitt eller hiv og kanskje bli narkomane dere også.

I tillegg til at de narkomane herjer gatene har du i Oslo også en hel haug med onde innvandrere som knivstikker, slåss og stjeler.

Flertallet av disse står heller ikke tilbake for en god, gammaldags voldtekt.

Jeg kunne også tatt for meg en del annen berme i Oslo, for i løpet av de siste årene har flere og flere bergensere, samer og dverger inntatt hovedstaden. Dette for at du skal føle deg uttrygg sånn at de etter hvert kan få fullstendig herredømme.

For frykt skaper kaos, og når kaoset er en realitet søker de seg til makten.

Felles for disse onde skapningene som kaller seg for mennesker, er at de ofte oppholder seg på offentlige toaletter - så du vil aldri være helt trygg for dem.

Nei, gi faen i å dra til Oslo. Ta heller unga dine med til et sivilsert strøk.

F.eks. Odalen.

:-))

Men for å være litt alvorlig, det er jo nettopp dette bildet man får hvis man leser tabloidavisenes skrekk og gru-oppslag.

En annen sak er at sprøytespissene skal være svært så blodferske for at man skal bli smittet med hiv, så sannsynligheten for å bli smittet om man snubler over en sprøytespiss er marginal.

Men neida, jeg syntes ikke det var noe hyggelig å høre jeg heller, at barnehagepersonalet hver morgen måtte renske sandkassa for slikt før de slapp ut barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du er like plagsom i RL som under signaturer Sør, er det vel heller andre som bør være bekymret.

Nåja - det er nok langt igjen til jeg blir så plagsom så du er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så festlig...

Jeg trenger ikke å bli latterliggjort selv om jeg er blitt redd for å være hyggelig mot narkomane på gata.

Jeg latterliggjør deg ikke - du er da ikke den eneste. Jeg ble faktisk bortført og ranet av to stk, med pistol mot tinningen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Ja ikke sant? Foreldrene mine hadde motstridende tanker om at jeg skulle flytte til Oslo. Faren min syntes det var en KJEMPEidé! Han mente at å studere i Oslo var det beste jeg kunne gjøre. Min mor var (og er) bekymret. Skal jeg hjem fra typen om kvelden, så vil hun helst at jeg skal ringe når jeg drar, og når jeg har kommet trygt hjem... (Hun har da roet seg litt ned nå)

Men jeg tror ikke egentlig at Oslo er noe farligere enn andre steder. Ja, det skjer mye her, men med tanke på at det finnes så utrolig mange flere mennesker her enn andre steder i landet, så er sjansen liten at det går utover deg. Bare du ikke oppsøker fare ved å gå alene nattestid i en mørk bakgate, eller langs elva eller noe sånnt.

Jeg føler meg trygg i Oslo iallefall.

Trenger ikke være så mye tryggere i avsidesliggende bygder på vestlandet, nei... ref. diverse drap den siste tiden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg velger å ta spørsmålet ditt på alvor. Det er jo ikke alle som er bevandret i byfenomener som narkomane blant 'alle andre' (ikke ironi, altså).

Ikke tenk på sjokkoppslag i aviser. De narkomane er overhodet ikke interessert i å plage vanlige folk bortsett fra at de ber om penger, og det kan du si nei til (eller ja).

Når det gjelder sprøyter og sånn... dere trenger vel ikke rote rundt på bakken der narkomane setter skuddene sine? Toaletter: Bruk vanlige toaletter på vanlige kafeer osv. Ikke verre enn det. Skulle det mot formodning dukke opp en brukt sprøyte et sted, er det ikke verre enn at dere overser den.

Jeg har til gode å se en eneste brukt sprøyte slengt noe sted etter å ha ruslet på gater, torg, på kafeer, butikker osv i Oslo i en årrekke.

Senk skuldrene og ha det fint i Oslobyen! Pass dere heller for trafikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

Ytringsfrihet. Uansett hvilket syn (nesten) man har, så bør man kunne ytre det her. Det blir dermed logisk at man kan slå ned på det samme synet.

".........................."

Man kan uttrykke sine meninger om de fleste ting på doktoronline, men man kan ikke nødvendigvis gjøre det på den måten man selv ønsker. F.eks. er latterliggjøring av andre ikke ønskelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hei,

Jeg må bare melde at jeg (og de fleste her) er uenig med deg at man kan ha et slikt syn på narkomane.

Det er mulig du leser noe helt annet i hovedinnlegget enn nesten alle andre her, men jeg blir faktisk overrasket av svaret ditt likevel.

Ikke pga hva folk kaller meg, men hvilket syn vedkommende har på narkomane.

Med vennlig hilsen

Vedkommende har stilt et spørsmål som kan tolkes på ulik måte. Du og en del andre har valgt å tolke det mest mulig negativt, og tråden har utviklet seg på en måte som etter redaksjonens oppfatning er lite ønskelig.

Andre har imidlertig valgt å svare på en konstruktiv måte og derfor har vi valgt å la tråden bli stående.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg, bonde på byen, - fant en sprøyte på toalettet på McDonalds, og hvisket det diskret til de bak disken, de bare så dumt på meg, sånn; "hva så, liksom?" - det var visst vanlig....:-)

...så det var opp til meg å si det til ungene mine at de ikke måtte røre NOE.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er lov for jokere å referere til oss andre her som " halvgamle tøvete dol- kjerringer"?

====

Er det OK å referere til narkomane (eller møet med dem) som "skrekk og gru"? (hvilket er hva nicket mer enn hentyder til).

Det er da vel skrekk og gru med sprøyter på et toalett på McDonalds? - Om man bor i en småby er man ikke vant til denslags, og sender ofte ungen epå toalettet alene - DET gjør jeg ikke på McDonalds som ligger nærmest Sentralbanstasjon i Oslo. Det er en reell frykt det! Jeg fikk ikke inntrykk av at h*n ville skåne barna sine fra å se narkomane mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru kan da bare bety at man ser på det som skrekk og gru at barnet stikker seg på en spøryte. Slik oppfattet jeg det. Jeg kan godt forstå at folk som ikke er kjent i Oslo gjerne vil vite hvor man ikke bør gå.

Helt enig - jeg leste bare hovedinnlegget da jeg svarte - og ble helt forskrekket over den hånlige behandlingen innskriveren har fått i denne tråden. Ikke alle er vant til å ferdes i en stor by, og ekstra påpasselig er man om man har med seg unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har aldri opplevd at de narkomane har vært aggresive eller plagsomme mot andre. Det er flest narkomane samlet i området rundt skippergata/Tollbugata og noen nederst i Karl Johansgt. Men det er ikke farlig på noen måte, og jeg tror at sjansen for at dere skal se en sprøytespiss ligge og slenge er minimal. Jeg er ikke redd for å gå i byen med mine barn.

Minimal? - jeg har ikke vært FOR mange ganger i Oslo med ungene - men vi har sett sprøyter på toalettene vi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg ikke valgt Oslo i det hele tatt. Det er en by full av søppel. Ikke bare i form av fysisk søppel på gatene, men også søppel som vandrer rundt i gatene.

I Oslo er det - helt korrekt - ekstremt mange narkomane. Disse narkomanene er i hovedsak onde og legger igjen sprøyter både her og der, for at du og dine barn skal stikke dere og ende opp med hepatitt eller hiv og kanskje bli narkomane dere også.

I tillegg til at de narkomane herjer gatene har du i Oslo også en hel haug med onde innvandrere som knivstikker, slåss og stjeler.

Flertallet av disse står heller ikke tilbake for en god, gammaldags voldtekt.

Jeg kunne også tatt for meg en del annen berme i Oslo, for i løpet av de siste årene har flere og flere bergensere, samer og dverger inntatt hovedstaden. Dette for at du skal føle deg uttrygg sånn at de etter hvert kan få fullstendig herredømme.

For frykt skaper kaos, og når kaoset er en realitet søker de seg til makten.

Felles for disse onde skapningene som kaller seg for mennesker, er at de ofte oppholder seg på offentlige toaletter - så du vil aldri være helt trygg for dem.

Nei, gi faen i å dra til Oslo. Ta heller unga dine med til et sivilsert strøk.

F.eks. Odalen.

* Ler så tårene triller *

Du er utrolig morsom, og skriver så bra.

Hva driver du med egentlig? Du skulle vært stand-up komiker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...