Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

"skrekk og gru"...det du bruker som nick, er den assosiasjonen jeg får til deg og dine holdninger.

Faen, du gjør meg opprørt, men jeg skal prøve å roe meg.

Det er imponerende hvilke tanker og fantasier enkelte har om Oslo.

Jeg kjente en gang et par, hun fra Asker og han fra Stavanger. Disse var begge hellig overbevist om at Oslo by var livsfarlig, og at det hele tiden gikk bavianer rundt og slo ned folk på måfå. Egentlig er det litt fristende å fyre opp under slike folks idèer, akkurat som amerikanere og isbjørner i gatene :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

Jeg mente de som evt. flokker seg sammen slik som narkomane, f.eks rundt Jacobskirken. En alkoholiker generellt kan like gjerne være meg eller deg :-)

"............................"

Ok. Miljøet ved kirken er vel mer et typisk blandingsrusmiljø med tabletter,hasj og noe speed, med alkohol som den dominerende fellesnevner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente de som evt. flokker seg sammen slik som narkomane, f.eks rundt Jacobskirken. En alkoholiker generellt kan like gjerne være meg eller deg :-)

"............................"

De rundt Jakobskirken er helt ufarlige. Der er jeg nesten hver dag og har aldri sett noe bråk, bortsett fra når politiet kommer og bråker da :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er farlig å leve.

Hvor mange barn blir ikke påkjørt og skadet hver eneste uke.

Og hvor mange blir ikke skadet i hjemmet.

Sjanset for at barn på besøk i Oslo sentrum skal stikke seg på en sprøyte er null. Du får det til å høres ut som om det ligger sprøytespisser strødd overalt. Det er vås.

Med vennlig hilsen

sjangsen er ikke null, da ville det ikke vært noen som hadde blitt det, men det er det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjangsen er ikke null, da ville det ikke vært noen som hadde blitt det, men det er det.

Hvis du skal være pedantisk: sjansen er så nær null at det ikke er verdt å bekymre seg over hvis man skal besøke Oslo sentrum et par dager.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

sjangsen er ikke null, da ville det ikke vært noen som hadde blitt det, men det er det.

Som nevnt tidligere: sprøytespisser kommer ikke flyvende gjennom luften og stikker deg når du går på fortauet. Så ved å gå på fortauet kan man nok si at muligheten er tilnærmet lik null.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Miljøet ved kirken er vel mer et typisk blandingsrusmiljø med tabletter,hasj og noe speed, med alkohol som den dominerende fellesnevner.

Prestene er ikke som de var før....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De rundt Jakobskirken er helt ufarlige. Der er jeg nesten hver dag og har aldri sett noe bråk, bortsett fra når politiet kommer og bråker da :o)

Jeg mente heller ikke å si noe om akkurat den gamle gjengen der :-) Men den typen sammenstiminger, mener jeg. Det eneste plagsomme med akkurat den gjengen var at det alltid lå et par stykker og sov på bussholdeplassen (da den var der), slik at man enten måtte sparke dem vekk eller skritte over dem :-)

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok. Miljøet ved kirken er vel mer et typisk blandingsrusmiljø med tabletter,hasj og noe speed, med alkohol som den dominerende fellesnevner.

Ja, det er vel litt ymse. Ihvertfall en del pensjonister som sitter der med brennvinsflasken. Men jeg har sldri opplevd noe truende akkurat der, jeg heller.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan da ikke anta at alle som skriver her har "angst" og derfor kan man ikke gi dem et oppriktig svar?

Hvis "skrekk og gru" har angst, så får han/hun informere om det, og ikke forvente at vi skal gjette det.

Med vennlig hilsen

Jeg synes skrekk og gru kan forvente et ordentlig svar på noe som bekymrer h*n.

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men skrekk og gru har ikke vært innom tråden siden h*n stilte spørsmålet så h*n aner vel ikke hvordan den er tatt av. Kanskje h*n hadde svart deg om h*n hadde angst viss du hadde spurt, istedet for å æreskjelle h*n

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente heller ikke å si noe om akkurat den gamle gjengen der :-) Men den typen sammenstiminger, mener jeg. Det eneste plagsomme med akkurat den gjengen var at det alltid lå et par stykker og sov på bussholdeplassen (da den var der), slik at man enten måtte sparke dem vekk eller skritte over dem :-)

"........................."

Det har du helt rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gardina1365380627

Da vil jeg si at eldstemannen min har blitt påkjørt her, ingen av ungene inkl gardinas har stukket seg på en sprøytespiss. Kanskje fordi både foreldre og barnehage har lært ungene at sprøytespisser er farlige.

vi bodde den gaga på løkka i oslo og alle barn skulle ned til akerselva og rydde,plukke søppel og med tanke på at det var mange barn og få ansatte for og følge med ønsket jeg ikke at min unge skulle være med,men narkoman er jeg ikke redd for og har ikke oppdrat min sønn til og se på narkoman som noe skrekk og gru mennesker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skrekk og gru kan forvente et ordentlig svar på noe som bekymrer h*n.

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men skrekk og gru har ikke vært innom tråden siden h*n stilte spørsmålet så h*n aner vel ikke hvordan den er tatt av. Kanskje h*n hadde svart deg om h*n hadde angst viss du hadde spurt, istedet for å æreskjelle h*n

Kanskje skrekk og gru var et troll og nå sitter og koser seg og leser hvordan vi diskuterer med hverandre ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes skrekk og gru kan forvente et ordentlig svar på noe som bekymrer h*n.

Du har kanskje ikke lagt merke til det, men skrekk og gru har ikke vært innom tråden siden h*n stilte spørsmålet så h*n aner vel ikke hvordan den er tatt av. Kanskje h*n hadde svart deg om h*n hadde angst viss du hadde spurt, istedet for å æreskjelle h*n

Grunnlaget for spørsmålet er langt verre og frekkere enn det "skrekk og gru" har fått som svar.

Det får være grenser for hvilke fornærmelser vi skal akseptere uten å si ifra.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er imponerende hvilke tanker og fantasier enkelte har om Oslo.

Jeg kjente en gang et par, hun fra Asker og han fra Stavanger. Disse var begge hellig overbevist om at Oslo by var livsfarlig, og at det hele tiden gikk bavianer rundt og slo ned folk på måfå. Egentlig er det litt fristende å fyre opp under slike folks idèer, akkurat som amerikanere og isbjørner i gatene :-)

"............................"

Ja ikke sant? Foreldrene mine hadde motstridende tanker om at jeg skulle flytte til Oslo. Faren min syntes det var en KJEMPEidé! Han mente at å studere i Oslo var det beste jeg kunne gjøre. Min mor var (og er) bekymret. Skal jeg hjem fra typen om kvelden, så vil hun helst at jeg skal ringe når jeg drar, og når jeg har kommet trygt hjem... (Hun har da roet seg litt ned nå)

Men jeg tror ikke egentlig at Oslo er noe farligere enn andre steder. Ja, det skjer mye her, men med tanke på at det finnes så utrolig mange flere mennesker her enn andre steder i landet, så er sjansen liten at det går utover deg. Bare du ikke oppsøker fare ved å gå alene nattestid i en mørk bakgate, eller langs elva eller noe sånnt.

Jeg føler meg trygg i Oslo iallefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...