Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Men det gjør man jo gjerne selv også, selv om man ikke har med seg unger. Jeg pleier ikke å spasere i buskaset bak statoil på grønland. Men de mest belastede stedene er jo gjerne heller ikke steder hvor man har behov for å bevege seg til vanlig.

"........................."

men snille deg Prozak, det er jo akkurat det du selv skriver at du unngår som skrekk og gru også gjerne vil vite om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

vi bodde den gaga på løkka i oslo og alle barn skulle ned til akerselva og rydde,plukke søppel og med tanke på at det var mange barn og få ansatte for og følge med ønsket jeg ikke at min unge skulle være med,men narkoman er jeg ikke redd for og har ikke oppdrat min sønn til og se på narkoman som noe skrekk og gru mennesker.

Jeg har aldri vært med på at barnehageungene har vært med på rusken, kun ungene på skolen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hvisker* det er ikke noen prester der sør, det er jo kulturkirke.

Jeg synes bare setningen til Morsk var så morsom:

"Miljøet ved kirken er vel mer et typisk blandingsrusmiljø med tabletter,hasj og noe speed, med alkohol som den dominerende fellesnevner."

Man kan liksom forestille seg noen prester, noen biskoper, og Stålsett som henger der etter gudstjenesten på søndag! :D

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

*hvisker* det er ikke noen prester der sør, det er jo kulturkirke.

Nå...kulturistene er heller ikke å spøke med :-)

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prestene er ikke som de var før....

Spørs hvor langt tilbake i historien man går.

Frem til 1800-tallet fantes det knapt værre fyllebøtter og horebukker enn prestene.

Gratis altervin ble nok for fristende for mange.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant? Foreldrene mine hadde motstridende tanker om at jeg skulle flytte til Oslo. Faren min syntes det var en KJEMPEidé! Han mente at å studere i Oslo var det beste jeg kunne gjøre. Min mor var (og er) bekymret. Skal jeg hjem fra typen om kvelden, så vil hun helst at jeg skal ringe når jeg drar, og når jeg har kommet trygt hjem... (Hun har da roet seg litt ned nå)

Men jeg tror ikke egentlig at Oslo er noe farligere enn andre steder. Ja, det skjer mye her, men med tanke på at det finnes så utrolig mange flere mennesker her enn andre steder i landet, så er sjansen liten at det går utover deg. Bare du ikke oppsøker fare ved å gå alene nattestid i en mørk bakgate, eller langs elva eller noe sånnt.

Jeg føler meg trygg i Oslo iallefall.

Flertallet av de farligste kommunene i Norge ligger visst på Finnmarkskysten, etter det jeg husker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

men snille deg Prozak, det er jo akkurat det du selv skriver at du unngår som skrekk og gru også gjerne vil vite om.

Nei, det er det ikke. H*n spør hvilke steder i Oslo h*n skal unngå på tur sammen med ungene. Det sier seg selv at h*n ikke tenker på busken bak statoil e.l. H*n snakker om steder hvor folk ferdes - jeg snakker om steder hvor kun noen som skal sette en sprøyte eller dele ut heroin møtes.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det gjør man jo gjerne selv også, selv om man ikke har med seg unger. Jeg pleier ikke å spasere i buskaset bak statoil på grønland. Men de mest belastede stedene er jo gjerne heller ikke steder hvor man har behov for å bevege seg til vanlig.

"........................."

Innsenderen spør jo bare om hvor hun ikke bør gå med barna. Hun er ikke kjent og trenger å vite at man f.eks ikke bør gå bak statoilen på Grønland. Hvorfor svare så uhøflig? Er du kjent over alt i hele landet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Sunnmøringen

Hei

Jeg er ikke kjent i Oslo, men kan godt forstå at du lurer på det du spørr om. Synd at slike halvgamle tøvete dol- kjerringer får lov og gjøre narr av deg. Men akkurat det skal du ikke bry deg så mye om.

De bare avdekker liten forståelse og innsikt i andres menneskers usikkerhet.

De som bor i Oslo må vel få lov til å forsvare byen sin?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg flyttet til Oslo i august i fjor (fra stavanger). Så på over ett år, har jeg vært nede i sentrum flere ganger, men aldri opplevd noe ubehagelig verken i forbindelse med narkomane eller annet. Det "verste" som har skjedd meg er at de spør om jeg har noen kroner å gi. Jeg har aldri sett noen sprøyter liggende rundt.

Ja, de narkomane er mer synlige i Oslo enn andre steder i landet, men de er stort sett rolige, sitter kanskje intil en vegg med en kaffekopp de vil at folk skal kaste mynt oppi. Jeg synes ikke du trenger å bekymre deg, iallefall ikke på dagtid. (ikke at jeg har opplevd noe ubehagelig på kveldstid heller, selv om jeg har gått alene i sentrum kveldstid flere ganger)

Do? Da går jeg alltid innom en burger king eller mc donalds. Og de er det mange av.

Bra noen kan gi svar på det innskriveren spørr om :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsenderen spør jo bare om hvor hun ikke bør gå med barna. Hun er ikke kjent og trenger å vite at man f.eks ikke bør gå bak statoilen på Grønland. Hvorfor svare så uhøflig? Er du kjent over alt i hele landet?

Pleier du ta ungene dine med inn i buskene, og be dem leke med sprøyter?

Jeg tror det er rimelig å anta at "skrekk og gru" ikke stiller i den kategorien heller.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Moderator

Hvor tåpelig må et innlegg være før det er "lov" å gjøre narr av det?

Med vennlig hilsen

Det er ingen grunn til å gjøre narr av innlegg med spørsmål som det er rimelig å anta er seriøst ment.

Det skal være lov å stille spørsmål på dol som andre mener er dumme, uten at man dermed er "fritt vilt".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er det ikke. H*n spør hvilke steder i Oslo h*n skal unngå på tur sammen med ungene. Det sier seg selv at h*n ikke tenker på busken bak statoil e.l. H*n snakker om steder hvor folk ferdes - jeg snakker om steder hvor kun noen som skal sette en sprøyte eller dele ut heroin møtes.

"........................."

Så de som ferdes bak buskene på statoil er ikke folk ??

Skrekk og gru aner nok ikke hvor statoil er engang.

Du unngår selv de stedene hvor skrekk og gru også helst vil unngå. Du er bare ikke modig nok til og innrømme det i denne tråden, da du er redd for å få debatantene her imot deg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg mente heller ikke å si noe om akkurat den gamle gjengen der :-) Men den typen sammenstiminger, mener jeg. Det eneste plagsomme med akkurat den gjengen var at det alltid lå et par stykker og sov på bussholdeplassen (da den var der), slik at man enten måtte sparke dem vekk eller skritte over dem :-)

"........................."

Å sparke til alkoholikere synes visst både du og Dorthe er greit, men å spørre om hvor de holder til er moralsk fordømmende.

Dette henger ikke på greip, for å si det mildt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Den opprinnelige m&m

Jeg har aldri opplevd at de narkomane har vært aggresive eller plagsomme mot andre. Det er flest narkomane samlet i området rundt skippergata/Tollbugata og noen nederst i Karl Johansgt. Men det er ikke farlig på noen måte, og jeg tror at sjansen for at dere skal se en sprøytespiss ligge og slenge er minimal. Jeg er ikke redd for å gå i byen med mine barn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr Papp

Tja. Har inntrykk av at han er en normalt hyggelig person til vanlig. At jeg ikke er enig i politikken hans betyr ikke at han er en drittsekk privat. Skuespillet hans tror jeg nok han reserverer for tv-opptredender etc.

"..........................."

Jeg har også møtt ham flere ganger. Han har spilt tennis ved sida av meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å gjøre narr av innlegg med spørsmål som det er rimelig å anta er seriøst ment.

Det skal være lov å stille spørsmål på dol som andre mener er dumme, uten at man dermed er "fritt vilt".

takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Heisan.

Jeg flyttet til Oslo i august i fjor (fra stavanger). Så på over ett år, har jeg vært nede i sentrum flere ganger, men aldri opplevd noe ubehagelig verken i forbindelse med narkomane eller annet. Det "verste" som har skjedd meg er at de spør om jeg har noen kroner å gi. Jeg har aldri sett noen sprøyter liggende rundt.

Ja, de narkomane er mer synlige i Oslo enn andre steder i landet, men de er stort sett rolige, sitter kanskje intil en vegg med en kaffekopp de vil at folk skal kaste mynt oppi. Jeg synes ikke du trenger å bekymre deg, iallefall ikke på dagtid. (ikke at jeg har opplevd noe ubehagelig på kveldstid heller, selv om jeg har gått alene i sentrum kveldstid flere ganger)

Do? Da går jeg alltid innom en burger king eller mc donalds. Og de er det mange av.

Paa kinoene kan man ogsaa gaa pa toalettet paa kveldstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En slik opplevelse setter naturlig nok sitt preg på en. Og det er ikke annet å forvente at man blir litt nærvøs/forsiktig i ettertid. Men intellektuellt vet sikkert du også at slikt hører til sjeldenhetene.

"............................"

Selvsagt!

Men nå er jeg så sjelden i byen lenger, så det er ikke noe jeg tenker over videre ofte, så... Hadde jeg vært i Oslo sentrum til daglig, så måtte jeg nok tatt stilling til dette på en litt annen måte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...