Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

Det kan jo være at skrekk og gru også har angst, det kan du jo ikke vite.

Man kan da ikke anta at alle som skriver her har "angst" og derfor kan man ikke gi dem et oppriktig svar?

Hvis "skrekk og gru" har angst, så får han/hun informere om det, og ikke forvente at vi skal gjette det.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"skrekk og gru"...det du bruker som nick, er den assosiasjonen jeg får til deg og dine holdninger.

Faen, du gjør meg opprørt, men jeg skal prøve å roe meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

gardina1365380627

De barna får ikke sprøtestikkene ved å gå på gaten sammen med foreldrene. De får dem fordi de leker i en park, et portrom e.l hvor de kommer over sprøytespisser.

"........................"

det er riktik,da min sønn gikk i barnehagen for et par år siden,bestemte barnehagen seg for og ha rusken dag,alle barn skulle ut av barnehagen som var mitt i byen og plukke søppel,da sa jeg nei,mitt barn blir hjemme denne dag og det var det også flere andre barn som ble.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hysteri er vel det ungene dine trenger å bli beskyttet mot!

Om man skulle se en sprøyte på bakken er det en god anledning til å lære ungene å man ikke plukker opp søppel fra gata.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de ofte har en skremmende fremtoning, tydelig rusa og ofte med hunder.

Jeg velger å holde meg på avstand og ønsker ikke kontakt.

Men jeg har ei venninne som er helt motsatt av meg som gjerne setter seg ned for å prate med narkomane.

Det er da for pokker forskjell på å oppsøke narkomane aktivt, og å ikke gå rundt og være livredd. Og inntrykket ditt av narkomane flest er nok rimelig galt; de fleste narkomane har ikke vanligvis en truende fremtreden - bare evt. masete og plagsom p.g.a tiggingen. Og prosentandelen som har hund(er) er ikke veldig stor. Du virker som om du lever i en slags moderat redsel, noe som for det første er totalt unødvendig, og for det andre neppe kan være særlig ok.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er riktik,da min sønn gikk i barnehagen for et par år siden,bestemte barnehagen seg for og ha rusken dag,alle barn skulle ut av barnehagen som var mitt i byen og plukke søppel,da sa jeg nei,mitt barn blir hjemme denne dag og det var det også flere andre barn som ble.

Akkurat DET kan jeg godt forstå.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fylliker er da også stort sett harmløse. Det farligste man kan møte er egentlig gjenger med hemningsløs berme i 15-17 årsalderen som er ute etter å se hvor mange de kan slå ned i løpet av en kveld/natt.

Joda. Folk er stort sett ikke "uhyggelige". Men det er en kjensgjerning at vold forbundet med rus er mer vanlig med alkohol enn andre stoffer.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste narkomane påtar seg nok den jobben for ei skive og noen sigaretter. Men skrekk og gru får oppføre seg ordentlig for de fleste er ganske hyggelige faktisk.

Det var én fyr jeg møtte en gang som sa at hvis han ikke fikk penger av meg så ble han nødt til å kjøpe finlandshette og rane banken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble utsatt for grovt (væpnet) ransforsøk en gang jeg skulle være hyggelig mot en narkoman i Oslo, og det midt på blanke dagen. Så jeg må nok innrømme at jeg gjerne passerer de uten å forsøke å være så veldig hyggelig. En guffen opplevelse som har satt en støkk i meg. Selv om jeg selvsagt vet at ikke alle narkomane er sånn.

En slik opplevelse setter naturlig nok sitt preg på en. Og det er ikke annet å forvente at man blir litt nærvøs/forsiktig i ettertid. Men intellektuellt vet sikkert du også at slikt hører til sjeldenhetene.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er riktik,da min sønn gikk i barnehagen for et par år siden,bestemte barnehagen seg for og ha rusken dag,alle barn skulle ut av barnehagen som var mitt i byen og plukke søppel,da sa jeg nei,mitt barn blir hjemme denne dag og det var det også flere andre barn som ble.

Det skjønner jeg veldig godt, selv om Sør sikkert vil si at det statistisk sett er større sjangse for at barnet ditt ville blitt påkjørt den dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er riktik,da min sønn gikk i barnehagen for et par år siden,bestemte barnehagen seg for og ha rusken dag,alle barn skulle ut av barnehagen som var mitt i byen og plukke søppel,da sa jeg nei,mitt barn blir hjemme denne dag og det var det også flere andre barn som ble.

Men gikk ikke de ansatte runden hver morgen i den barnehagen? Det gjorde de når dattera mi var liten. Ingen lar småunger leke i buskene nedenfor der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan jo være at skrekk og gru også har angst, det kan du jo ikke vite.

Hvis hun lider av sosial angst, så er det heller tvilsomt at hun i det hele tatt ville tatt en tur til Oslo sentrum.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det skjønner jeg veldig godt, selv om Sør sikkert vil si at det statistisk sett er større sjangse for at barnet ditt ville blitt påkjørt den dagen.

Da vil jeg si at eldstemannen min har blitt påkjørt her, ingen av ungene inkl gardinas har stukket seg på en sprøytespiss. Kanskje fordi både foreldre og barnehage har lært ungene at sprøytespisser er farlige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joda. Folk er stort sett ikke "uhyggelige". Men det er en kjensgjerning at vold forbundet med rus er mer vanlig med alkohol enn andre stoffer.

"............................"

Ja, helt klart. Det er vel bare amfetamin av rusmidler som gjør folk mer ubereglige og aggresive enn alkohol.

Men når du skrev "alkiser" tenkte jeg på alkoholikere, og de har som regel nok med seg selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skjønner jeg veldig godt, selv om Sør sikkert vil si at det statistisk sett er større sjangse for at barnet ditt ville blitt påkjørt den dagen.

Det er forskjell på ta ta unger med seg på besøk i Oslo sentrum, og å sende barnehagebarn ut for å plukke søppel - det tror jeg selv du forstår?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, men jeg ville likevell prøvd å unngå de mest belasta stedene når jeg var på bytur med barna.

Men det gjør man jo gjerne selv også, selv om man ikke har med seg unger. Jeg pleier ikke å spasere i buskaset bak statoil på grønland. Men de mest belastede stedene er jo gjerne heller ikke steder hvor man har behov for å bevege seg til vanlig.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var én fyr jeg møtte en gang som sa at hvis han ikke fikk penger av meg så ble han nødt til å kjøpe finlandshette og rane banken.

Den ene narkomane som tigde i gata her kjøpte is til minstemann han for penger han hadde tigd. Men han er død nå dessverre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, helt klart. Det er vel bare amfetamin av rusmidler som gjør folk mer ubereglige og aggresive enn alkohol.

Men når du skrev "alkiser" tenkte jeg på alkoholikere, og de har som regel nok med seg selv.

Jeg mente de som evt. flokker seg sammen slik som narkomane, f.eks rundt Jacobskirken. En alkoholiker generellt kan like gjerne være meg eller deg :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisan.

Jeg flyttet til Oslo i august i fjor (fra stavanger). Så på over ett år, har jeg vært nede i sentrum flere ganger, men aldri opplevd noe ubehagelig verken i forbindelse med narkomane eller annet. Det "verste" som har skjedd meg er at de spør om jeg har noen kroner å gi. Jeg har aldri sett noen sprøyter liggende rundt.

Ja, de narkomane er mer synlige i Oslo enn andre steder i landet, men de er stort sett rolige, sitter kanskje intil en vegg med en kaffekopp de vil at folk skal kaste mynt oppi. Jeg synes ikke du trenger å bekymre deg, iallefall ikke på dagtid. (ikke at jeg har opplevd noe ubehagelig på kveldstid heller, selv om jeg har gått alene i sentrum kveldstid flere ganger)

Do? Da går jeg alltid innom en burger king eller mc donalds. Og de er det mange av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...