Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Det er ingen grunn til å gjøre narr av innlegg med spørsmål som det er rimelig å anta er seriøst ment.

Det skal være lov å stille spørsmål på dol som andre mener er dumme, uten at man dermed er "fritt vilt".

Men det er lov for jokere å referere til oss andre her som " halvgamle tøvete dol- kjerringer"?

====

Er det OK å referere til narkomane (eller møet med dem) som "skrekk og gru"? (hvilket er hva nicket mer enn hentyder til).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

På Oslo S er det iallfall blitt trygt. Der er det vakt som alle må passere og betaling i luka for å gå på dass.

Pluss at det vrimler av vektere på hele området.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er forskjell på ta ta unger med seg på besøk i Oslo sentrum, og å sende barnehagebarn ut for å plukke søppel - det tror jeg selv du forstår?

Med vennlig hilsen

"det tror jeg selv du forstår?"

Syns det er litt nedlatende å svare slik, jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det er lov for jokere å referere til oss andre her som " halvgamle tøvete dol- kjerringer"?

====

Er det OK å referere til narkomane (eller møet med dem) som "skrekk og gru"? (hvilket er hva nicket mer enn hentyder til).

Skrekk og gru kan da bare bety at man ser på det som skrekk og gru at barnet stikker seg på en spøryte. Slik oppfattet jeg det. Jeg kan godt forstå at folk som ikke er kjent i Oslo gjerne vil vite hvor man ikke bør gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"det tror jeg selv du forstår?"

Syns det er litt nedlatende å svare slik, jeg.

Det er jeg enig med deg i. Det er nedlatende av jokero å behandle "skrekk og gru" som en "angst-drevet tulling", som ikke kan forsvare seg selv også.

Men mest nedlatende er "skrekk og gru"s syn på de narkomane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrekk og gru kan da bare bety at man ser på det som skrekk og gru at barnet stikker seg på en spøryte. Slik oppfattet jeg det. Jeg kan godt forstå at folk som ikke er kjent i Oslo gjerne vil vite hvor man ikke bør gå.

Da kan jo jeg også bortforklare det jeg skrev med at jeg stilte spørsmålet til jokero på generelt grunnlag?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Moderator

Men det er lov for jokere å referere til oss andre her som " halvgamle tøvete dol- kjerringer"?

====

Er det OK å referere til narkomane (eller møet med dem) som "skrekk og gru"? (hvilket er hva nicket mer enn hentyder til).

Svaret på begge dine spørsmål er i denne konkrete situasjonen: ja.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsenderen spør jo bare om hvor hun ikke bør gå med barna. Hun er ikke kjent og trenger å vite at man f.eks ikke bør gå bak statoilen på Grønland. Hvorfor svare så uhøflig? Er du kjent over alt i hele landet?

"Hun er ikke kjent og trenger å vite at man f.eks ikke bør gå bak statoilen på Grønland."

Nei, det trenger h*n ikke. Hun har neppe planer om å gå inn i noen busker på en gammel byggeplass.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna Skippergata og nedre deler av Karl Johan.

Jeg tar avstand fra de som gjør narr av spørsmålet ditt. En kan ikke forvente at alle nordmenn skal kjenne forholdene i Oslo sentrum i detalj.

En del steder representerer de narkomane en betydelig miljøforurensning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen grunn til å gjøre narr av innlegg med spørsmål som det er rimelig å anta er seriøst ment.

Det skal være lov å stille spørsmål på dol som andre mener er dumme, uten at man dermed er "fritt vilt".

Det blir lett gjort narr av når noen fremviser slik blindhet eller slike fordommer. Slik er folk, desverre.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hold deg unna Skippergata og nedre deler av Karl Johan.

Jeg tar avstand fra de som gjør narr av spørsmålet ditt. En kan ikke forvente at alle nordmenn skal kjenne forholdene i Oslo sentrum i detalj.

En del steder representerer de narkomane en betydelig miljøforurensning.

"En kan ikke forvente at alle nordmenn skal kjenne forholdene i Oslo sentrum i detalj."

Nei, men en kan forvente at voksne mennesker ikke går rundt og tror at man ikke kan bevege seg i byens gater uten å bli kastet sprøytespisser på. Og man kan også forvente at oppegående mennesker har litt mer vidsyn enn dette.

"En del steder representerer de narkomane en betydelig miljøforurensning."

Skal man beskytte barna mot det? Skal man produsere barn som vokser opp og alt de vet om verden utenfor sine miljøer er skrekkhistorier de blir har blitt fortalt av kunnskapsløse og fordomsfulle foreldre? Jeg synes ikke det.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Hvis jeg var deg ville jeg ikke valgt Oslo i det hele tatt. Det er en by full av søppel. Ikke bare i form av fysisk søppel på gatene, men også søppel som vandrer rundt i gatene.

I Oslo er det - helt korrekt - ekstremt mange narkomane. Disse narkomanene er i hovedsak onde og legger igjen sprøyter både her og der, for at du og dine barn skal stikke dere og ende opp med hepatitt eller hiv og kanskje bli narkomane dere også.

I tillegg til at de narkomane herjer gatene har du i Oslo også en hel haug med onde innvandrere som knivstikker, slåss og stjeler.

Flertallet av disse står heller ikke tilbake for en god, gammaldags voldtekt.

Jeg kunne også tatt for meg en del annen berme i Oslo, for i løpet av de siste årene har flere og flere bergensere, samer og dverger inntatt hovedstaden. Dette for at du skal føle deg uttrygg sånn at de etter hvert kan få fullstendig herredømme.

For frykt skaper kaos, og når kaoset er en realitet søker de seg til makten.

Felles for disse onde skapningene som kaller seg for mennesker, er at de ofte oppholder seg på offentlige toaletter - så du vil aldri være helt trygg for dem.

Nei, gi faen i å dra til Oslo. Ta heller unga dine med til et sivilsert strøk.

F.eks. Odalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ugga Bugga

Hvis jeg var deg ville jeg ikke valgt Oslo i det hele tatt. Det er en by full av søppel. Ikke bare i form av fysisk søppel på gatene, men også søppel som vandrer rundt i gatene.

I Oslo er det - helt korrekt - ekstremt mange narkomane. Disse narkomanene er i hovedsak onde og legger igjen sprøyter både her og der, for at du og dine barn skal stikke dere og ende opp med hepatitt eller hiv og kanskje bli narkomane dere også.

I tillegg til at de narkomane herjer gatene har du i Oslo også en hel haug med onde innvandrere som knivstikker, slåss og stjeler.

Flertallet av disse står heller ikke tilbake for en god, gammaldags voldtekt.

Jeg kunne også tatt for meg en del annen berme i Oslo, for i løpet av de siste årene har flere og flere bergensere, samer og dverger inntatt hovedstaden. Dette for at du skal føle deg uttrygg sånn at de etter hvert kan få fullstendig herredømme.

For frykt skaper kaos, og når kaoset er en realitet søker de seg til makten.

Felles for disse onde skapningene som kaller seg for mennesker, er at de ofte oppholder seg på offentlige toaletter - så du vil aldri være helt trygg for dem.

Nei, gi faen i å dra til Oslo. Ta heller unga dine med til et sivilsert strøk.

F.eks. Odalen.

*LOL*

Men du glemte FrP-politikerne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så de som ferdes bak buskene på statoil er ikke folk ??

Skrekk og gru aner nok ikke hvor statoil er engang.

Du unngår selv de stedene hvor skrekk og gru også helst vil unngå. Du er bare ikke modig nok til og innrømme det i denne tråden, da du er redd for å få debatantene her imot deg.

"Så de som ferdes bak buskene på statoil er ikke folk ??"

Nå er du vrang. Du vet utmerket godt at jeg mener der folk flest ferdes. Et sted hvor folk ferdes er f.eks en gate. Selv om noen har noe å gjøre i en busk, så blir ikke det et sted hvor folk ferdes.

"Skrekk og gru aner nok ikke hvor statoil er engang."

Du skjønte ikke at dette var et eksempel?

"Du unngår selv de stedene hvor skrekk og gru også helst vil unngå."

Neppe. Jeg går der hvor jeg vil eller har behov for å gå. Jeg har ikke behov for å gå på et mer eller mindre skjult sted hvor narkomane setter sprøyter etc.

"Du er bare ikke modig nok til og innrømme det i denne tråden, da du er redd for å få debatantene her imot deg."

Det er er vel kanskje det dummeste jeg har hørt i dag. Hadde jeg vært i dårlig humør hadde jeg nok tatt det som det dårlige personangrepet det er.

Mange her på DOL er uenig med meg, akkurat som jeg er uanig med mange. (og noen her er også ute etter å 'ta' meg :-). Men jeg tviler på om du vil finne noen som har inntrykk av at jeg er redd for å si noe andre ikke er enig i.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg var deg ville jeg ikke valgt Oslo i det hele tatt. Det er en by full av søppel. Ikke bare i form av fysisk søppel på gatene, men også søppel som vandrer rundt i gatene.

I Oslo er det - helt korrekt - ekstremt mange narkomane. Disse narkomanene er i hovedsak onde og legger igjen sprøyter både her og der, for at du og dine barn skal stikke dere og ende opp med hepatitt eller hiv og kanskje bli narkomane dere også.

I tillegg til at de narkomane herjer gatene har du i Oslo også en hel haug med onde innvandrere som knivstikker, slåss og stjeler.

Flertallet av disse står heller ikke tilbake for en god, gammaldags voldtekt.

Jeg kunne også tatt for meg en del annen berme i Oslo, for i løpet av de siste årene har flere og flere bergensere, samer og dverger inntatt hovedstaden. Dette for at du skal føle deg uttrygg sånn at de etter hvert kan få fullstendig herredømme.

For frykt skaper kaos, og når kaoset er en realitet søker de seg til makten.

Felles for disse onde skapningene som kaller seg for mennesker, er at de ofte oppholder seg på offentlige toaletter - så du vil aldri være helt trygg for dem.

Nei, gi faen i å dra til Oslo. Ta heller unga dine med til et sivilsert strøk.

F.eks. Odalen.

Heh-heh :-)

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sparke til alkoholikere synes visst både du og Dorthe er greit, men å spørre om hvor de holder til er moralsk fordømmende.

Dette henger ikke på greip, for å si det mildt

Unnskyld meg, men nå begynner du å bli direkte latterlig her. Jeg foreslår at du enten går og legger deg, eller begynner å bruke hodet litt. Beklager skarpheten, men du ber om det.

SELFØLGELIG mente jeg det når jeg sa SPARKE. Jeg pleier å gå rundt og sparke folk, spesiellt de som ligger og sover, for de tar ikke igjen.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Selvsagt!

Men nå er jeg så sjelden i byen lenger, så det er ikke noe jeg tenker over videre ofte, så... Hadde jeg vært i Oslo sentrum til daglig, så måtte jeg nok tatt stilling til dette på en litt annen måte.

Logisk nok :-)

Jeg kunne f.eks også blitt skeptisk til "innvandrere" generellt, iom. at hver eneste gang noen har flydd på meg på byen i de siste årene, så har det vært en av ikke-nordisk opprinnelse. Men iom. at jeg bor i Oslo så er jeg nødt til å ta stilling til at dette tross alt tilhører sjeldenhetene. Men jeg har all respekt for de som har dårlig erfaring med noe, og derfor blir skeptisk til det. Bare man ikke lar enge erfaringer overskygge all fornuft.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å sparke til alkoholikere synes visst både du og Dorthe er greit, men å spørre om hvor de holder til er moralsk fordømmende.

Dette henger ikke på greip, for å si det mildt

Jeg regner med at folk her vet at jeg ikke sparker noen :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svaret på begge dine spørsmål er i denne konkrete situasjonen: ja.

Hei,

Jeg må bare melde at jeg (og de fleste her) er uenig med deg at man kan ha et slikt syn på narkomane.

Det er mulig du leser noe helt annet i hovedinnlegget enn nesten alle andre her, men jeg blir faktisk overrasket av svaret ditt likevel.

Ikke pga hva folk kaller meg, men hvilket syn vedkommende har på narkomane.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...