Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

Er det rettferdig for de narkomane? Har de ikke nok problemer allerede, uten at man forventer at de skal bedrive gratis voksenopplæring?

Med vennlig hilsen

De fleste narkomane påtar seg nok den jobben for ei skive og noen sigaretter. Men skrekk og gru får oppføre seg ordentlig for de fleste er ganske hyggelige faktisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste narkomane påtar seg nok den jobben for ei skive og noen sigaretter. Men skrekk og gru får oppføre seg ordentlig for de fleste er ganske hyggelige faktisk.

Nettopp.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katten kathinka

Hvor tåpelig må et innlegg være før det er "lov" å gjøre narr av det?

Med vennlig hilsen

Er det tåpelig å ville unngå narkomane når du er på bytur med barna?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Hva med Stortinget? Hun risikerer jo at ungene får se Frp-politikere...

Med vennlig hilsen

jeg for min del håper jeg slipper å se CIH 'live'

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Nettopp.

Med vennlig hilsen

forresten - snakker du ofte og lenge med dem?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det tåpelig å ville unngå narkomane når du er på bytur med barna?

Det er tåpelig å skulle unngå "de narkomane" som om de ikke var like mye mennesker som deg og meg, og å beskrive dem som "skrekk og gru".

Det grusomme med "de narkomane" er at mange ikke får hjelp, og at de lider.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg for min del håper jeg slipper å se CIH 'live'

Jeg har sett'n og det var ikke noe hyggelig syn. Oppblåst i trynet og høy på pæra....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

forresten - snakker du ofte og lenge med dem?

Hei,

Jeg bor ikke i Oslo, men i Stavanger. Men jeg snakker med dem når jeg er i Oslo, eller via internett.

Hvordan/hvorfor?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Jeg bor ikke i Oslo, men i Stavanger. Men jeg snakker med dem når jeg er i Oslo, eller via internett.

Hvordan/hvorfor?

Med vennlig hilsen

Er det ikke noen narkomane i Stavanger du kan snakke med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katten kathinka

Det er tåpelig å skulle unngå "de narkomane" som om de ikke var like mye mennesker som deg og meg, og å beskrive dem som "skrekk og gru".

Det grusomme med "de narkomane" er at mange ikke får hjelp, og at de lider.

Med vennlig hilsen

Enig i det, men jeg ville likevell prøvd å unngå de mest belasta stedene når jeg var på bytur med barna.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det tåpelig å ville unngå narkomane når du er på bytur med barna?

Det er skikkelig nedverdigende og diskriminerende å tenke slik. Skrekk og gru burde skamme seg og tenke seg om. Tenk hvilken signaler hun gir ungene.

Jeg synes det er viktig å lære ungene at alle er like mye verdt og så være så inkluderende som det er mulig. Skal minstemann og jeg stoppe å besøke venninna mi i tilfelle hennes narkomane sønn kommer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det ikke noen narkomane i Stavanger du kan snakke med?

Relativt få som henger der jeg ferdes, selv om jeg finner sprøytespisser etter dem utenfor her jeg bor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katten kathinka

Det er skikkelig nedverdigende og diskriminerende å tenke slik. Skrekk og gru burde skamme seg og tenke seg om. Tenk hvilken signaler hun gir ungene.

Jeg synes det er viktig å lære ungene at alle er like mye verdt og så være så inkluderende som det er mulig. Skal minstemann og jeg stoppe å besøke venninna mi i tilfelle hennes narkomane sønn kommer?

Synes ikke narkomane er annenrangs mennesker. Det er mulig at jeg bare ikke er vant til og omgås narkomane, men jeg ønsker det ikke og vil heller ikke at mine barn skal det.

Så jeg ville valgt og hold meg borte fra de mest belastede områdene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig i det, men jeg ville likevell prøvd å unngå de mest belasta stedene når jeg var på bytur med barna.

Det kommer an på ungenes alder, og hvilken tid på døgnet det er. Selvsagt tar man ikke ungene på sightseeing i de mest belastede strøkene rundt midnatt, men det er da ingen steder i Oslo man ikke kan gå på dagtid.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karitja

Det er tåpelig å skulle unngå "de narkomane" som om de ikke var like mye mennesker som deg og meg, og å beskrive dem som "skrekk og gru".

Det grusomme med "de narkomane" er at mange ikke får hjelp, og at de lider.

Med vennlig hilsen

Jeg omgås nesten ingen p.g.a sosial angst, skal være enig i at det sikkert høres tåpelig ut. Men jeg klarer bare ikke å kontrolere det.

Likevel synes jeg du også skal ha respekt for meg og mine likesinnende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke narkomane er annenrangs mennesker. Det er mulig at jeg bare ikke er vant til og omgås narkomane, men jeg ønsker det ikke og vil heller ikke at mine barn skal det.

Så jeg ville valgt og hold meg borte fra de mest belastede områdene.

Kanskje både du og ungene dine kan lære noe?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes ikke narkomane er annenrangs mennesker. Det er mulig at jeg bare ikke er vant til og omgås narkomane, men jeg ønsker det ikke og vil heller ikke at mine barn skal det.

Så jeg ville valgt og hold meg borte fra de mest belastede områdene.

Da må man holde seg borte fra hele sentrum, Karl Johan, Grønland, Grünerløkka osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du finner sjelden sprøytespisse o.l i gatene hvor man pleier å gå. Det er sjelden noen setter seg ned på fortauet og setter sprøyten. Jeg synes kanskje det ikke er noe smart å overbeskytte ungene på den måten. Hvorfor skal ikke ungene kunne se en narkoman? De tar neppe skade av det - derimot kan det være med på å lære dem litt om verden. Det betyr selfølgelig ikke at du tar med ungene inn i et portrom hvor de sitter og setter sprøyter.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...