Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Jeg omgås nesten ingen p.g.a sosial angst, skal være enig i at det sikkert høres tåpelig ut. Men jeg klarer bare ikke å kontrolere det.

Likevel synes jeg du også skal ha respekt for meg og mine likesinnende.

Hei,

Det er da stor forskjell på ikke å gå ut fordi man har angst, og på å unngå steder fordi man muligvis kan se noen narkomane (som om de var umennesker).

Din angst rammer jo mest deg selv, og det er synd. Håper du overvinner den.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

jeg for min del håper jeg slipper å se CIH 'live'

Har sett han flere ganger live, og han er faktisk meget høflig og skikkelig :-)

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bor i Oslo

Hvor tåpelig må et innlegg være før det er "lov" å gjøre narr av det?

Med vennlig hilsen

Hun spør hvor hun skal holde seg unna for å være sikker på at barna ikke ved uhell skal stikke seg på sprøyter. Leste for noen ar siden om et barn som stakk seg fordi det kom borti en narkoman. Foreldrene ble livredde for at barnet var blitt smittet av hiv og hepatitt. Det må da vel være lov til å beskytte barna sine uten at det skal forbindes med diskriminering.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da må man holde seg borte fra hele sentrum, Karl Johan, Grønland, Grünerløkka osv.

Og selvsagt de høyreorienterte politikerene på Stortinget!

:D

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste narkomane påtar seg nok den jobben for ei skive og noen sigaretter. Men skrekk og gru får oppføre seg ordentlig for de fleste er ganske hyggelige faktisk.

Det er sjelden jeg har møtt uhyggelige narkomane, ja :-) Da er det ofte værre med alkiser.

"............................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spør hvor hun skal holde seg unna for å være sikker på at barna ikke ved uhell skal stikke seg på sprøyter. Leste for noen ar siden om et barn som stakk seg fordi det kom borti en narkoman. Foreldrene ble livredde for at barnet var blitt smittet av hiv og hepatitt. Det må da vel være lov til å beskytte barna sine uten at det skal forbindes med diskriminering.

Hvor mange barn har blitt stukket på fortauet i sentrum av Oslo?

Hvor mange barn har blitt skadet eller drept i bilulykker?

Det må være flere hundre ganger større sjanse for å bli skadet av en bil.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei

Jeg er ikke kjent i Oslo, men kan godt forstå at du lurer på det du spørr om. Synd at slike halvgamle tøvete dol- kjerringer får lov og gjøre narr av deg. Men akkurat det skal du ikke bry deg så mye om.

De bare avdekker liten forståelse og innsikt i andres menneskers usikkerhet.

Tull. Det innlegget minnet meg om en småbarnsmor jeg kjente en gang, som hadde ei datter på 1 og ei på 3 år. Hun skulle ta de med på kino, men droppet det når filmen bare gikk på eldorado kino. Kunne ikke ta med ungene ned i den slummen der midt på dagen, nei. Slike unger vokser gjerne opp til å bli usikre og nervøse pyser, noe foreldrene sitter med skylden for.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg har møtt uhyggelige narkomane, ja :-) Da er det ofte værre med alkiser.

"............................."

Jeg ble utsatt for grovt (væpnet) ransforsøk en gang jeg skulle være hyggelig mot en narkoman i Oslo, og det midt på blanke dagen. Så jeg må nok innrømme at jeg gjerne passerer de uten å forsøke å være så veldig hyggelig. En guffen opplevelse som har satt en støkk i meg. Selv om jeg selvsagt vet at ikke alle narkomane er sånn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg har møtt uhyggelige narkomane, ja :-) Da er det ofte værre med alkiser.

"............................."

Ja, det er verre for de er ofte aggresive.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun spør hvor hun skal holde seg unna for å være sikker på at barna ikke ved uhell skal stikke seg på sprøyter. Leste for noen ar siden om et barn som stakk seg fordi det kom borti en narkoman. Foreldrene ble livredde for at barnet var blitt smittet av hiv og hepatitt. Det må da vel være lov til å beskytte barna sine uten at det skal forbindes med diskriminering.

Det høres mer ut som om hun forsøker å beskytte barna mot den farlige virkeligheten. Utvilsomt godt ment, men akk så misforstått.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Bor i Oslo

Hvor mange barn har blitt stukket på fortauet i sentrum av Oslo?

Hvor mange barn har blitt skadet eller drept i bilulykker?

Det må være flere hundre ganger større sjanse for å bli skadet av en bil.

Med vennlig hilsen

Hørte en gang at ca. to barn hver uke kommer inn på legevakten etter sprøytestikk så det er ingen ting å spøke med. Ikke noe morsomt å gå et halvt år i uvisse om barnet har blitt smittet eller ikke. Grusomt er det selv om sjangsen sikkert er liten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)

Har sett han flere ganger live, og han er faktisk meget høflig og skikkelig :-)

"........................."

ja han er nok en flink skuespiller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katten kathinka

Kanskje både du og ungene dine kan lære noe?

Med vennlig hilsen

Jeg synes de ofte har en skremmende fremtoning, tydelig rusa og ofte med hunder.

Jeg velger å holde meg på avstand og ønsker ikke kontakt.

Men jeg har ei venninne som er helt motsatt av meg som gjerne setter seg ned for å prate med narkomane.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Synes ikke narkomane er annenrangs mennesker. Det er mulig at jeg bare ikke er vant til og omgås narkomane, men jeg ønsker det ikke og vil heller ikke at mine barn skal det.

Så jeg ville valgt og hold meg borte fra de mest belastede områdene.

Det er bra det store flertall ikke tenker slik som deg, da. Hadde ikke vært en veldig hyggelig verden å leve i.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en gang at ca. to barn hver uke kommer inn på legevakten etter sprøytestikk så det er ingen ting å spøke med. Ikke noe morsomt å gå et halvt år i uvisse om barnet har blitt smittet eller ikke. Grusomt er det selv om sjangsen sikkert er liten.

Ja, det er farlig å leve.

Hvor mange barn blir ikke påkjørt og skadet hver eneste uke.

Og hvor mange blir ikke skadet i hjemmet.

Sjanset for at barn på besøk i Oslo sentrum skal stikke seg på en sprøyte er null. Du får det til å høres ut som om det ligger sprøytespisser strødd overalt. Det er vås.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest karitja

Hei,

Det er da stor forskjell på ikke å gå ut fordi man har angst, og på å unngå steder fordi man muligvis kan se noen narkomane (som om de var umennesker).

Din angst rammer jo mest deg selv, og det er synd. Håper du overvinner den.

Med vennlig hilsen

Det kan jo være at skrekk og gru også har angst, det kan du jo ikke vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hørte en gang at ca. to barn hver uke kommer inn på legevakten etter sprøytestikk så det er ingen ting å spøke med. Ikke noe morsomt å gå et halvt år i uvisse om barnet har blitt smittet eller ikke. Grusomt er det selv om sjangsen sikkert er liten.

De barna får ikke sprøtestikkene ved å gå på gaten sammen med foreldrene. De får dem fordi de leker i en park, et portrom e.l hvor de kommer over sprøytespisser.

"........................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er sjelden jeg har møtt uhyggelige narkomane, ja :-) Da er det ofte værre med alkiser.

"............................."

Fylliker er da også stort sett harmløse. Det farligste man kan møte er egentlig gjenger med hemningsløs berme i 15-17 årsalderen som er ute etter å se hvor mange de kan slå ned i løpet av en kveld/natt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes de ofte har en skremmende fremtoning, tydelig rusa og ofte med hunder.

Jeg velger å holde meg på avstand og ønsker ikke kontakt.

Men jeg har ei venninne som er helt motsatt av meg som gjerne setter seg ned for å prate med narkomane.

Jeg mener selvsagt ikke at du skal gå opp til "hvem som helst" og snakke med dem, vise dem lommeboken med tusenlapper og mobiltelefonen.

Men her var det snakk om å gå på fortauet i Oslo sentrum, som er en helt trygg aktivitet - på tross av hva VG forsøker å overbevise oss om.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja han er nok en flink skuespiller

Tja. Har inntrykk av at han er en normalt hyggelig person til vanlig. At jeg ikke er enig i politikken hans betyr ikke at han er en drittsekk privat. Skuespillet hans tror jeg nok han reserverer for tv-opptredender etc.

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...