Gå til innhold

De narkomane i Oslo


Gjest skrekk og gru

Anbefalte innlegg

Jo, men det er ingen grunn til å bli hissig over uvitenhet.

Hun kan ikke noe for at hun føler angst for dette.

Da jeg og familien var på Margarita (Venezuela )for noen år siden, fikk vi beskjed om å holde oss unna en viss gate.

Vi synes ikke den gaten så noe skummel ut,så vi satte oss på en utekafe der med 3 barn.

Vi fikk oss en skremmende opplevelse, da noen begynte å hive glass rundt seg og trakk frem kniv.

Vi måtte storme vekk i all hast.

Selv fikk jeg slik panikk at jeg begynte å løpe med barnevogn i feil retning.Men ble heldigvis stoppet.

Man kan ikke verne seg helt mot slike farer, men man bør ikke være for naiv heller. Noen forholdsregler bør man ha.Jeg tar på ungene redningsvest når vi er ute med båt, selv om det er farligere å kjøre bil.

Men akkurat nederst i Karl Johan føler jeg det er trygt, selv om jeg ser nhd sier noe annet.

Man blir ikke farlig av å være narkoman. De virker bare slitne og helt harmløse.

Folk er "hissige" pga holdningen til medmenneskene.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 332
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Prozak

    53

  • Sør

    45

  • Dorthe

    41

  • Goliath

    17

Mest aktive i denne tråden

De narkomane oppholder seg ikke der det er mye trafikk.

Det finnes både grøntarealer og rolige strøk i området der de nå samles - i tillegg til en rekke prostituerte.

Så med tre unger "på slep", er ikke det et område jeg ville tatt de med inn i - hvis det ikke var som et ledd i "oppdragelsen".....

Ja, jeg tar med ungene mine til grøntarealer og rolige strøk. Det er et ledd i oppdragelsen.

Jeg vet ikke hvor de narkomane oppholder seg for tiden, men skulle vi møte noen, regner jeg med at det går greit.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ungene mine har vært overalt, også på varmestua for de prostituerte. Men der er det ingen sprøytespisser som ligger å slenger. Faren med å stikke seg på en sprøytespiss er ikke å bli smittet av hiv. Hivsmitten dør så fort at jeg har enda ikke hørt om at noen har blitt smittet, men jeg kan jo ta feil. Hepatitt derimot kan man få.

Varmestuene for narkomane er nok ikke et risikabelt sted å ta ungene med til.

Men jeg har sett steder med så mange brukte sprøytespisser at jeg selv måtte være forsiktig med hvor jeg tro.

Og det er steder jeg ikke ville "utsatt" barn for......uansett hvor godt jeg kunne holde oppsikt med dem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det personen som sådan, eller politikken hans du sikter til?

Det kan virke som om du sliter veldig mellom å skille sak og person Sør? Det finnes etterhvert et utall av gode eksempler på det her på DOL.

Har du tenkt på muligheten for å få noe profesjonell hjelp på det området?

Ikke minst burde det bidra til å gjøre deg til en vesentlig mye bedre bedriftsleder....

Om ikke annet, så er det kanskje verdt å vurdere med tanke på dine ansatte?

:-)

Du "glemte" sak delen av innlegget ditt. Igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hiv dør ikke fort når viruset ligger inne i noe så tett som en sprøytespiss. Det er jo nettopp deling av sprøyter mellom narkomane som gjør at sa mange av de har smitten i seg.

Men da bruker de sprøytene rett etter hverandre. Kjenner ei som brukte sprøyten til en annen som var hivsmittet etter noen timer og hun ble ikke smittet. Så det å dele sprøyte er nok noe annet. Har lest et sted hvor lenge hivsmitte overlever i en sprøyte, tror det var ca 10 minutter men dette klarer jeg ikke å finne noen dokumentasjon på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Folk er "hissige" pga holdningen til medmenneskene.

Med vennlig hilsen

Ja, men det er frykt, ikke noe annet.

Jeg tror ikke du greier å sette deg inn hvordan det er å vokse på landet.

Verden der ute blir så fryktelig stor og farlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg tar med ungene mine til grøntarealer og rolige strøk. Det er et ledd i oppdragelsen.

Jeg vet ikke hvor de narkomane oppholder seg for tiden, men skulle vi møte noen, regner jeg med at det går greit.

Det går sikkert greit, men jeg tviler sterkt på at deres nåværende samlingssteder ville vært et sted du syntes det var "hyggelig" å ta med deg barna til....

Jeg gikk forbi der selv for noen dager siden, og jeg var glad for at jeg kun hadde med meg en kamerat....

Det var ikke et syn jeg tror små barn har godt av - selv om det gjøres med "oppdragelse" i tankene.

Prostituerte narkomane som skifter antrekk og bedriver "morgenstellet" mm under et tre et par meter unna er intet syn for barn - for å si det slik.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Varmestuene for narkomane er nok ikke et risikabelt sted å ta ungene med til.

Men jeg har sett steder med så mange brukte sprøytespisser at jeg selv måtte være forsiktig med hvor jeg tro.

Og det er steder jeg ikke ville "utsatt" barn for......uansett hvor godt jeg kunne holde oppsikt med dem.

Ta aldri med unger på plenen nedenfor Akershus festning, der er det mange. Deichmannsplass bak Obos var også et jævli sted en periode man det hjalp når de satte opp sprøytebokser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta aldri med unger på plenen nedenfor Akershus festning, der er det mange. Deichmannsplass bak Obos var også et jævli sted en periode man det hjalp når de satte opp sprøytebokser.

Noen av de små grøntarealene rett øst/nordøst for festningen (i nærheten av gamle frimurerlosjen)er heller intet sted for barn lenger......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen av de små grøntarealene rett øst/nordøst for festningen (i nærheten av gamle frimurerlosjen)er heller intet sted for barn lenger......

For å si det slik, det er ikke dit man drar på picnic :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du "glemte" sak delen av innlegget ditt. Igjen.

Sak var deg Sør.

I motsetning til deg, så forsøker jeg ikke å legge sjul på det.

Og som vanlig var det som tilsvar på et innlegg der du rettet personkritikk mot andre først.

I tilfelle det nok en gang gikk deg hus forbi.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For det første er det mye lettere å se en bil enn en sprøyte. Sprøytene er et problem for barn/foreldre og ikke for de uten barn.

Dessuten skal det mye til for at man ikke blir engstelig om et barn stikker seg. Den engstelesen får man heller ikke svar på fort. For å være trygg på en hivtest må en gå i månedere uvisse. Livet blir et mareritt i desse månedene. En bil har man kontroll over og man vet samme dag om man har blitt påkjørt eller ikke.

1) Jeg har jobbet med prevensjon av HIV/AIDS, og vet hvor lang tid testene har.

2) Bilene er større, men det er LANGT flere av dem, og de er langt farligere.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg holder meg unna offentlige doer. Ellers kan man jo bare ikke være redd for å gå rundt i byen det bor jo familier med barn her også ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går sikkert greit, men jeg tviler sterkt på at deres nåværende samlingssteder ville vært et sted du syntes det var "hyggelig" å ta med deg barna til....

Jeg gikk forbi der selv for noen dager siden, og jeg var glad for at jeg kun hadde med meg en kamerat....

Det var ikke et syn jeg tror små barn har godt av - selv om det gjøres med "oppdragelse" i tankene.

Prostituerte narkomane som skifter antrekk og bedriver "morgenstellet" mm under et tre et par meter unna er intet syn for barn - for å si det slik.....

Og hvor er deres nåværende samlingssteder da?

Jeg hadde ikke for vane å ta med ungene på Plata. Jeg har ikke noe der å gjøre. Men jeg har ingen betenkeligheter med å gå forbi dem, på vei til noe annet. Jeg er ikke redd for at ungene mine skal få øye på en narkoman.

Ungene mine har foresten sett meg ta morgenstellet i friluft mange ganger.

Jeg skjønner at det kan ha vært et syn,som jeg ikke akkurat ha fortrukket å være vitne til.

Men det andre ting,som vold f,eks som jeg synes er mye verre.

Og det skal jeg love deg. Jeg har sett mye på bygdefester,som jeg aldri har opplevd å se her i Oslo.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det finnes jo noe mellom skolealder og babystadiet,da... En 5-åring bør man kanskje la være ute, om man bor OK til. Uten å ha et øye på h*n hele tiden.

Utvilsomt. Man kanskje ikke hvis man bor på grünerløkka eller grønland. Jeg har ikke barn, så jeg har aldri møtt den problemstillingen selv :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men da bruker de sprøytene rett etter hverandre. Kjenner ei som brukte sprøyten til en annen som var hivsmittet etter noen timer og hun ble ikke smittet. Så det å dele sprøyte er nok noe annet. Har lest et sted hvor lenge hivsmitte overlever i en sprøyte, tror det var ca 10 minutter men dette klarer jeg ikke å finne noen dokumentasjon på.

http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F41%2F0.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D215134&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D215134

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kostet ihvertfall penger for 16 år siden.

".........................."

Ja du har rett.

Jeg flyttet hit i 1987, og mener å huske at det kostet penger fra 1988.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...