Gå til innhold

Han biter meg i puppen


mida

Anbefalte innlegg

Jeg har en syv måneder gammel gutt som nå har begynt å bite meg i puppen når han skal spise. Han har fått to tenner så det er ganske vondt. Noen ganger kan det være vanskelig å få han til å ta puppen ordentlig. Når han er kjempesulten kan han spise litt slik at den verste sulten er stilt, deretter starter han å bite meg. Det virker som om han prøver meg ut, for han ser på meg, ler litt, og biter igjen. Han tar heller ikke flaske, denne biter han også bare i. Han har tatt flaske tidligere, men sluttet med dette da han fikk tenner.

Gode tips ønskes.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Elisabeth Tufte, helsesøster

Kjære mida.Jeg går utifra at han også får annen fast føde? Legg merke til når det kan skje og ta han vekk fra brystet. Du kan også holde en finger klar i munnviken hans slik at du kan bryte vakumet om han skulle bite. Ha øyekontakt og snakk med ham slik at du har en følelse med når han skal til å bite. Om han biter trekk ham tett inntil deg slik at nesen blokkeres, han vil da med stor sannsynlighet slippe fort uten at du skremmer ham. Skal han ha annen drikke så begynn å venne ham til kopp. Om han er uvillig til å ta brystet enkelte ganger så ikke press ham. Dette er perioder som ikke er uvanlige og for de fleste går det over.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...