Gjest kanskje denne gang... Skrevet 4. november 2004 Del Skrevet 4. november 2004 Vi har en gutt på 11 år som har slitt med sengevæting i 8 år nå, vi har forsøkt det meste. Minirin (Spray og tabletter), Detrusitol tabletter, kiropraktor, homeopat, alarmmatte osv. Nå har vi satt igang forsøk med alarm med sensor i trusen. Og gjett hva, første natten våknet han kl 0200 av at det vibrerte, fortet seg på toalettet, tisset godt, skiftet og la seg igjen. Morgenen var sengen tørr. - Og enda bedre - inatt var han helt tørr, alarmen gikk ikke en gang.. Dette er sikkert "flaks" men allikvel så deilig for han at jeg bare måtte si det videre. Klart det kommer tilbakeslag, men tenk om det hadde gått riktig veien snart, han skal på leirskole i mai, og da er drømmen å være tørr. Så til dere som anbefaler bleier, ikke si at det er det samme prinsippet som å bruke briller eller høreapparat. Da har dere misforstått litt. Det er nokså nedverdigene for ihvertfall en 11 årig gutt å måtte sove med bleier. Selv om dere mener vel, tror jeg ikke det alltid er "bare".... Jeg krysser fingre og tær og håper dette vedvarer. Lykke til til dere andre som har barn som sliter med det samme! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163809-gutten-v%C3%A5r-p%C3%A5-11-sliter-masse-med-dette-store-problemet/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
pysjamas Skrevet 17. januar 2005 Del Skrevet 17. januar 2005 Jeg lurer på hvor man får tak i en slik sensor. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163809-gutten-v%C3%A5r-p%C3%A5-11-sliter-masse-med-dette-store-problemet/#findComment-1122945 Del på andre sider Flere delingsvalg…
mammatilgutt Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Jeg lurer på hvor man får tak i en slik sensor. Du får tak i en sånn sensor hvis du kontakter et firma i Oslo som heter Puls (ligger på Furuset) koster ca. 1000,- men er verdt å prøve. Lykke til! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163809-gutten-v%C3%A5r-p%C3%A5-11-sliter-masse-med-dette-store-problemet/#findComment-1123552 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Rosenrot Skrevet 19. januar 2005 Del Skrevet 19. januar 2005 Du skriver: "Så til dere som anbefaler bleier, ikke si at det er det samme prinsippet som å bruke briller eller høreapparat. Da har dere misforstått litt. Det er nokså nedverdigene for ihvertfall en 11 årig gutt å måtte sove med bleier. Selv om dere mener vel, tror jeg ikke det alltid er "bare"...." Missforstått hva? At bleier er et hjelpemiddel for de som mangler kontroll og avføring? Missforstått at briller er et hjelpemiddel for de som har nedsatt syn? Misforstått at et hjelpemiddel er et hjelpemiddel? Nei du, bleier er og blir et hjelpemiddel som noen trenger akkurat like mye som at noen trenger briller, det kommer man ikke bort i fra. Mange barn vil ikke ha briller, fordi noen syns det ser teit ut og kan komme til å mobbe dem, på samme måte vil mange ikke ha bleier. Og så lenge vi som foreldre har en holdning om at det er synd på barna for at de må bruke bleier, ja på samme måte vil barna være negative til et praktisk og flott hjelpemiddel som bleier. Din sønn har nå tisset i sengen i 4-5 år lenger enn det som er normalt for barn som ikke er sengevætere. Sønnen din er et typisk eksempel på en person som virkelig trenger det hjelpemiddelet som bleier er. Hadde dere beholdt bleiene på han hele tiden fr ahan var liten gutt og alle syns det var helt normalt at han gikk med bleie, ja så hadde det heller ikke vært rart for han selv i dag at han tok bleie på seg om natten. Men fordi store deler av samfunnet omtaler bleier som noe kun babyer bruker, og ikke som det prakitsk hjelpemiddelet det er, ja så syns barnet det er flaut med bleier. Det er altså blitt et nødvendig onde han må ha på leirskolen for at andre ikke skal oppdage at han tisser på seg, og ikke det daglige hjelpemiddelet han hadde trengt for å kunne holde sengen sin tørr. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163809-gutten-v%C3%A5r-p%C3%A5-11-sliter-masse-med-dette-store-problemet/#findComment-1124973 Del på andre sider Flere delingsvalg…
tips1365380827 Skrevet 2. mars 2005 Del Skrevet 2. mars 2005 Stå på! Jeg har selv en gutt nå 14 som har prøvd dette med veldig gode resultater. Det kan ta tid, men nå har han vært tørr i over 4mnd! Et lite tips: når han tisser om natten, få han skikkelig våken, la han svare på feks 3 mattestykker før han får legge seg.Det kan ta lang tid, men etter hvert kommer svarene fortere og fortere. Vi fulgte et opplegg fra USA og her var dette et veldig viktig poeng. Gi han lite melk og lite sukker en tid fremover. Lykke til dette fungerer!! Men ha tålomidhet. Hilsen 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/163809-gutten-v%C3%A5r-p%C3%A5-11-sliter-masse-med-dette-store-problemet/#findComment-1172786 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.