Gå til innhold

Jeg har mistet lysten på samboeren


SiniBad

Anbefalte innlegg

Å hjelpe meg.

Man forandrer seg i hodet også,skjønner du.

I ungdommen er uteseendet og sex viktig.

De fleste skjønner at man forfaller med årene.

Det er ikke dermed sagt at man behøver gi seg hen til det totale forfall.

I hvertfall ikke i så ung alder.

Sier ikke at samboeren gjør det, snakker bare på generelt grunnlag nå.

De mennene som kommer i panikkalderen i 40-årene, og kjøper sportsbil og ragger 20 år gamle damer er forhåpentligvis unntaket :-)

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    63

  • Dorthe

    61

  • Prozak

    54

  • SiniBad

    39

Mest aktive i denne tråden

Hei,

Jo, men hva tror du selv er årsaken til at en ellers "normal kvinne" plutselig begynner å oppføre seg slik som du beskriver?

Hun har da neppe satt seg ned og tenkt "nå ønsker jeg å bli fet"?

Jeg har et par forslag:

1) Hun er deprimert.

2) Hun har forstått at hun aldri kan konkurrere med de "spretne 18 åringene", og har gitt opp.

3) Hun reagerer/protesterer mot all fokuset på kroppen hennes.

4) Hun føler seg ulekker, og "gir opp".

Jeg tror du må innse (og kanskje du allerede gjør det) hvor skadelig/nedbrytende din holdning kan være/oppfattes. Trolig sliter hun masse med sitt selvbilde, og da må du (som partneren hennes) hjelpe henne med å bygge det opp, istedet for å rive det ned.

I tillegg til det, kan du gå aktivt inn for å finne det attraktive med den kroppen hun har nå, for den er helt sikkert flott på sin måte.

Med vennlig hilsen

Jeg heller til det fjerde punkt.Det er det jeg har villet frem til hele tiden.

Det er det bare hun selv som kan gjøre noe med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De mennene som kommer i panikkalderen i 40-årene, og kjøper sportsbil og ragger 20 år gamle damer er forhåpentligvis unntaket :-)

"..........................."

Sånne ler jeg bare av.

Men stakkars, det er jo egentlig synd på dem da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, vekt er et tabu, fordi man har blitt nærmest fascistisk i tilnærmingen til dette.

Det ville vært interessant hvis man hadde vært like ekstrem vedr. IQ og utvikling. Kanskje vi skal klassifisere alle som ikke har 5 år på universitet som tapere?

Med vennlig hilsen

Uff, jeg må være en skikkelig taper siden jeg bare har to år på universitet jeg da. Og ikke er mer enn normalvektig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns dette sier mye om deg. Jeg skjønner også godt at du går tom for ting å prate om med dine partnere... Det virker ganske grundt.

Hva har gamle med å legge på seg å gjøre. Tanta mi er 78 år, 170 høy og veier 54 kg. Det har hun gjort hele sitt liv. Og hun har garantert ikke vært inne på et treningsstudio. Glad i mat er hun også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, jeg må være en skikkelig taper siden jeg bare har to år på universitet jeg da. Og ikke er mer enn normalvektig.

Det viser jo nettopp hvor tåpelig den logikken er. :)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Ugga Bugga

Tror de fleste normale mennesker er enige med oss, men her på dol er det en del raringer. :)

Jeg er ogsaa enig. Naa har jeg ikke lest alle innleggene i traaden (det er veldig mange av dem), men jeg faar jo inntrykk av at han er litt umoden hvis han f.eks. dumpet en dame fordi kameratene syntes hun var stygg.

Men naar det er sagt, forstaar jeg problemstillingen. Jeg har selv dumpet en fyr fordi han etter hvert ble sittende litt for mye i sofaen, spilte dataspill, spiste sjokolade og saa paa TV.

Det var selvsagt ikke klesstoerrelsen som gjorde at jeg dumpet ham, men den inaktive innstillingen generelt.

Da jeg klaget paa dette, i det virkelige liv og paa internett, fikk jeg ikke pepper i det hele tatt.

Grunnen til at denne fyren faar saa mye kjeft, har nok med kjoennsroller aa gjoere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår ikke helt hva du mener med det. Men hvis du mener at vekten er normal så fint for deg. Men ta deg en tur på H&M. Er jo omtrent umulig å finne klære i størrelsen som hun bruker nå (bukse 42)

Alt det lekre er jo størrelse 32-34 og det passer ikke til henne. Dermed blir det treningsbukse.

Hehe, for noe tull.

Jeg gidder ikke legge meg opp i hvorvidt samboeren din er lekker eller ulekker.

Men str 42 er faktisk gjennomsnittsstørrelsen blant norske kvinner. Da blir det jævlig dumt på påstå at det er unormalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle kan forandre seg

Å hjelpe meg.

Man forandrer seg i hodet også,skjønner du.

I ungdommen er uteseendet og sex viktig.

De fleste skjønner at man forfaller med årene.

Det er ikke dermed sagt at man behøver gi seg hen til det totale forfall.

I hvertfall ikke i så ung alder.

Sier ikke at samboeren gjør det, snakker bare på generelt grunnlag nå.

Neida, kjære Wita. Selvfølgelig er det kjipt at dama kun sitter å ser på såpeopera og ikke er aktiv. Men å miste lysten på den man elsker fordi det har kommet noen ekstra kilo syns jeg er trist. Da er det litt mangel på et og annet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle blir eldre

Hva har gamle med å legge på seg å gjøre. Tanta mi er 78 år, 170 høy og veier 54 kg. Det har hun gjort hele sitt liv. Og hun har garantert ikke vært inne på et treningsstudio. Glad i mat er hun også.

Det har ingenting med å legge på seg å gjøre, jeg snakket om forandring. Dama til dette iq trollet har lagt på seg litt, altså forandret seg litt. Syns synd på ham som ikke har lyst på henne kun pga det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har ingenting med å legge på seg å gjøre, jeg snakket om forandring. Dama til dette iq trollet har lagt på seg litt, altså forandret seg litt. Syns synd på ham som ikke har lyst på henne kun pga det.

Rynker er en ting men kroppen behøver da ikke forandre seg så fælt selv om man blir eldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alle blir eldre.

Rynker er en ting men kroppen behøver da ikke forandre seg så fælt selv om man blir eldre.

Heldig du da;o)

Tror ikke sinibad godtar rynker. Det virker iallefall ikke slik..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle blir eldre

Jeg synes du gjør damen til ei som ikke kan tenke selv.

Hun er 26 år, og du behandler henne som 16.

Det må være nedverdigene for en dame, og bli så undervurdert.

Mener du det er han som har tatt på henne joggebuksene, plassert henne forran sofaen med potetgullposen?

Han betegner kjæresten sin som snill og jeg har inntrykk av at han vil fortsette med henne.

Derfor vil han ta tak i problemet nå.

Likevel synes jeg han "kjekker seg" litt når han drar 18-åringer inn i dette.

Men jeg er ikke så sikker på om han er like "brutal" i tonen til henne, som det han kan virke her.

Sinibad sier at kropp er det viktigste i et forhold, dette fordi man går tom for ting å snakke om bare etter en liten stund (Eller noe sånt)

Jeg tror denne stakkars damen har følt forventningene om en veltrimmet kropp og nå orker hun ikke mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heldig du da;o)

Tror ikke sinibad godtar rynker. Det virker iallefall ikke slik..

Nei, jeg faller nok helt igjennom for ham. Men så er han i yngste laget også da ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Alle blir eldre

En av bestevennine mine er 28 og ca 1.71 høy. Hun veier 49. For mer virker det som det er langt flere som er lik henne enn samboeren. Celina Middefart veier sikkert ikke mer en 52 f.eks. Hun er jo helt normalt bygget.

Da er hun jo bare et beinrangel denne venninnen da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Elextra

Jeg forstår ikke helt hva du mener med det. Men hvis du mener at vekten er normal så fint for deg. Men ta deg en tur på H&M. Er jo omtrent umulig å finne klære i størrelsen som hun bruker nå (bukse 42)

Alt det lekre er jo størrelse 32-34 og det passer ikke til henne. Dermed blir det treningsbukse.

Supermodeller bruker gjerne str. 36. De er som kjent temmelig magre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinibad sier at kropp er det viktigste i et forhold, dette fordi man går tom for ting å snakke om bare etter en liten stund (Eller noe sånt)

Jeg tror denne stakkars damen har følt forventningene om en veltrimmet kropp og nå orker hun ikke mer.

Jeg sier det enda en gang.

Jeg hadde oversett en del ting, da jeg leste innlegget første gang.Etterhvert som jeg har lest hva han har skrevet, synes jeg han virker noe umoden.

Etterhvert har jeg svart på mer generelt grunnlag.

Jeg kan forstå at overvekt kan føles som et problem i et forhold. Ikke noen få kilo, men fedme.

Om samboreren er overvektig, kan ikke jeg svare på.

Men jeg er ikke enig i at det er bare sex`en som gjenstår etter noen år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo slik SiniBad kommer til å gjøre!

Jeg vil ikke forhåndsdømme han nei.

Jeg tror det kan være håp for han også.

Foreløbig er han nok for usikker på seg selv,og opptatt av hva kameratene mener.

Men at han føler en viss bekymring for utviklingen, kan jeg forstå.

Men jeg tror han overdriver, når han sier han ikke orker sex.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...