Gå til innhold

Jeg har mistet lysten på samboeren


SiniBad

Anbefalte innlegg

Neida, kjære Wita. Selvfølgelig er det kjipt at dama kun sitter å ser på såpeopera og ikke er aktiv. Men å miste lysten på den man elsker fordi det har kommet noen ekstra kilo syns jeg er trist. Da er det litt mangel på et og annet.

Jeg tror det er mangel på selvsikkerhet, og at han overdriver en smule, når han sier han ikke orker sex.

Det spørs hvor overvektig hun er da.Jeg vet ikke om det bare er noen få kilo slik du sier at det er. Jeg har ihvertfall aldri mødt henne.

Jeg er 1.72 og 52 kilo (+ -). Nå er jeg spinkel, så sammenligningen blir kanskje lite reel. Jeg har veninner som veier mer, men som er like slanke.Så jeg vet ikke altså.

Det er det bare han som kan svare på.

Men utviklingen i seg selv. Måten han beskriver hun lever på i en alder av 26 år, er bekymringsfull i seg selv. Mer enn antall kilo.

Det kan jo lett gå gale veien, hvis han ikke overdriver der også da.

Jeg må bare svare ut i fra det han skriver,og jeg velger ta disse følelsene på alvor.

Jeg velger å være ærlig.

Jeg hadde ikke orket å ligge med en feit mann selv.

Da mener jeg feit som sagt, og ikke noen kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    63

  • Dorthe

    61

  • Prozak

    54

  • SiniBad

    39

Mest aktive i denne tråden

Gjest alle blir eldre

Jeg sier det enda en gang.

Jeg hadde oversett en del ting, da jeg leste innlegget første gang.Etterhvert som jeg har lest hva han har skrevet, synes jeg han virker noe umoden.

Etterhvert har jeg svart på mer generelt grunnlag.

Jeg kan forstå at overvekt kan føles som et problem i et forhold. Ikke noen få kilo, men fedme.

Om samboreren er overvektig, kan ikke jeg svare på.

Men jeg er ikke enig i at det er bare sex`en som gjenstår etter noen år.

Fint;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rynker er en ting men kroppen behøver da ikke forandre seg så fælt selv om man blir eldre.

Det er også genetisk bestemt hvordan alderen forandre kroppen. Har du gener som gjør at du blir rundere med årene, så er det ikke veldig mye du kan gjøre for å forandre det. Akkurat det samme andre veien: det er ikke nødvendigvis lett å legge på seg hvis man har en forbrenning og et stoffskifte som svir av alt det som blir til overs.

".........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også genetisk bestemt hvordan alderen forandre kroppen. Har du gener som gjør at du blir rundere med årene, så er det ikke veldig mye du kan gjøre for å forandre det. Akkurat det samme andre veien: det er ikke nødvendigvis lett å legge på seg hvis man har en forbrenning og et stoffskifte som svir av alt det som blir til overs.

".........................."

Jeg har nok bra gener når det gjelder fettforbrenning men dårlige når det gjelder rynker og håravfall hvis jeg følger samme side av familien.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nok bra gener når det gjelder fettforbrenning men dårlige når det gjelder rynker og håravfall hvis jeg følger samme side av familien.

Man kan sjelden få både i pose og sekk :-)

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Man kan sjelden få både i pose og sekk :-)

"..........................."

Sitter hun fortsatt i sofaen?

Denne tråden er blitt lang som en pakke tanntråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter hun fortsatt i sofaen?

Denne tråden er blitt lang som en pakke tanntråd.

Ja, ingen har sagt noe om at hun har reist seg ennå :-)

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Jeg er ogsaa enig. Naa har jeg ikke lest alle innleggene i traaden (det er veldig mange av dem), men jeg faar jo inntrykk av at han er litt umoden hvis han f.eks. dumpet en dame fordi kameratene syntes hun var stygg.

Men naar det er sagt, forstaar jeg problemstillingen. Jeg har selv dumpet en fyr fordi han etter hvert ble sittende litt for mye i sofaen, spilte dataspill, spiste sjokolade og saa paa TV.

Det var selvsagt ikke klesstoerrelsen som gjorde at jeg dumpet ham, men den inaktive innstillingen generelt.

Da jeg klaget paa dette, i det virkelige liv og paa internett, fikk jeg ikke pepper i det hele tatt.

Grunnen til at denne fyren faar saa mye kjeft, har nok med kjoennsroller aa gjoere.

Når jeg kikker igjennom hva fyren over presterer å skrive skal jeg ikke si meg uenig i at fyren er umoden - eventuelt ute etter å provosere.

Men generelt forstår jeg problemstillingen. Jeg forstår dog ikke dette maset om en nøyaktig klesstørrelse, hva kompisene synes, eller hans selvtillit som nærmer seg det parodiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Er det min intelligens du betviler?

Har jeg tråkket på et ømt punkt eller noe?

Er du en av dem som oppholder deg timesvis på helsestudio kanskje?

Jeg tror nok også jeg betviler intelligensen til kvinner som bruker timesvis på frisør/manikyr/

hårfjerning/pedikyr osv. osv. Det har liksom noe med hvilket fokus de har.

Nei, du traff ikke et ømt punkt.

Betviler du også intelligensen til gutter som jogger 60 minutter 4-5 ganger i uka?

Jeg kan forsikre deg om at selv konkurrerende bodybuildere ikke trener "timesvis" hver dag.

Nå er det heller ikke noe i veien for å ha fokus på annet enn kropp selv om man trener 1 time 4 ganger i uka, og forsøker å spise sunn mat for å se bra ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Nei, du traff ikke et ømt punkt.

Betviler du også intelligensen til gutter som jogger 60 minutter 4-5 ganger i uka?

Jeg kan forsikre deg om at selv konkurrerende bodybuildere ikke trener "timesvis" hver dag.

Nå er det heller ikke noe i veien for å ha fokus på annet enn kropp selv om man trener 1 time 4 ganger i uka, og forsøker å spise sunn mat for å se bra ut.

"Betviler du også intelligensen til gutter som jogger 60 minutter 4-5 ganger i uka?"

JA! Det gjør jeg ihvertfall :). Noe så åndsvakt som jogging.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DU kan da ikke benekte at man her noen kilo for mye om man er 1.62 høy og veier 72 kg. (med mindre man er svært, svært godt trent, noe hun ikke høres ut til å være) Selv er jeg 1.60 og veide 57 kg for en måned siden. Har sluttet å røyke og veier nå 62 kg, og det ER mye jeg ER blitt rund. OG har nå overskudd til å ta tak i det. Begynte på fredag med jogging /gå raskt 1 time 5 dager i uken. Og spiser mer grønt og mindre porsjoner.

Hallo snuppa! Du er da absolutt ikke for tykk når du bare har lagt på deg 5 kg! 62 kg er ikke for mye når du er 160. Klem fra meg! ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hallo snuppa! Du er da absolutt ikke for tykk når du bare har lagt på deg 5 kg! 62 kg er ikke for mye når du er 160. Klem fra meg! ;o)

Det var hyggelig sagt, MEN jeg føler meg ikke vel med det, og er nå allerde på vei ned, har gått ned en kilo. Og de siste fire skal trimmes bort FØR jul. Og sunn mat og mer mosjon er jo ikke skadelig ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er også genetisk bestemt hvordan alderen forandre kroppen. Har du gener som gjør at du blir rundere med årene, så er det ikke veldig mye du kan gjøre for å forandre det. Akkurat det samme andre veien: det er ikke nødvendigvis lett å legge på seg hvis man har en forbrenning og et stoffskifte som svir av alt det som blir til overs.

".........................."

I utg. punktet stemmer det, men man kan da ikke sitte passivt å vente på å bli like rund som bestemor??? Ja, ja, det er jo meningen at jeg skal bli sånn, og det kan jeg ikke gjøre noe med. Det blir også med de som har vært gravide. JA, ja jeg har født barn og da forandrer kroppen seg, og jeg kan ikke gjøre noe med det?? Litt rundere kan man jo bli, men trener man så kan man få tilbake neste samme figur som før svangerskapet (eller finere om man går inn for det)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg må bare le når jeg leser alle de sure reaksjonene på dine hjertesukk her.

Vent to måneder. Skriv et nesten likelydende inlegg med et kvinnelig nick, hvor du forteller om hvordan den sportslige velpropasjonerte mannen din i det siste har forandret seg til en bleikfeit svett gris som ligger i helsetrøya foran Tv'en hele dagen.

Jeg GARANTERER at sympatierklæringene vil strømme inn, sammen med oppfordringen om å finne seg en annen mann snartest!

Denne tråden må være et prakteksempel på hvor kort likestillingen egentlig har kommet, og den dobbelmoral som hersker fortsatt.

Hvorfor vente. Slike innlegg har jeg lest flere av. Og når jeg har påpekt den typiske kvinnelige dobbeltmoralen har jeg blitt hudflettet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, ingen har sagt noe om at hun har reist seg ennå :-)

"........................."

Jeg tror hun ligger. Det gjør iallfall jeg når jeg ser på såpe og spiser sjokolade og drikker GT.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mil1365380270

Jeg tror hun ligger. Det gjør iallfall jeg når jeg ser på såpe og spiser sjokolade og drikker GT.

Rødvin og sjokolade, mener du vel? GT er best til potetgull ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor vente. Slike innlegg har jeg lest flere av. Og når jeg har påpekt den typiske kvinnelige dobbeltmoralen har jeg blitt hudflettet.

Du har rett. Hadde noen giddet lete i arkivene her skulle det nok ikke vært vanskelig å finne eksempler i flust.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rødvin og sjokolade, mener du vel? GT er best til potetgull ;-)

Ja, du har rett. Søtt og søtt er ikke noe godt sammen. For meg blir det da GT og peanøtter eller sjokolade og rødvin. Favorittsjokoladen for tida er en type belgisk konfekt som jeg har fått i presang. Nam!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Betviler du også intelligensen til gutter som jogger 60 minutter 4-5 ganger i uka?"

JA! Det gjør jeg ihvertfall :). Noe så åndsvakt som jogging.

Kanskje du har behov for å lære deg defninisjonen av "intelligens"? :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...