Gå til innhold

Jeg har mistet lysten på samboeren


SiniBad

Anbefalte innlegg

Javel, men det er ihvertfall ikke mine ord.

Ikke har jeg et inntrykk av at det er slik det er.

Men mange barn ER overvektige i Norge.

Antallet og kiloene øker.

Snart vil levealderen i Norge gå ned pga overvekt leste jeg et eller annet sted.

Jeg benekter ikke at folks gjennomsnittvekt har gått litt opp. Det jeg benekter, er at det er tabu. Et tema kan umulig være tabu når det hyles om det overalt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 455
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    63

  • Dorthe

    61

  • Prozak

    54

  • SiniBad

    39

Mest aktive i denne tråden

du dumpet eksen fordi vennene dine synes hun var stygg? kanskje på tide å få seg nye venner da, ikke ny kjæreste.

Ingen mann med respekt for seg selv gjør noe slikt :-) Da har du virkelig tapt.

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min ambisjon er ha samme mann resten av livet"

Det er jo absurd, og du kommer selfølgelig til å bli skuffet. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det skjer MYE forandringer med og i kroppen i løpet av livet.

"..........................."

Det har allerede skjedd mye forandringer både med meg og mannen min.

Jeg har født 3 barn, og er 38 år.

Mannen min er 46 år.

Jeg har et helt avslappet forhold til normal aldring.

Du har i grunnen misforstått meg totalt.

Det er likegyldiget jeg ikke synes noe om. Ikke normal aldring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men jeg synes det blir litt feil å bruke deg selv som eksempel. Du sier at du håper mannen din ikke vil slutte å bry seg om utseendet og kroppen din. (Husker ikke ordrett hva du skrev).Helt enig.

Kjæresten min er f. eks. veldig opptatt av kroppen min, samtidig som han driter i hvordan jeg går kledd. (Han synes jeg er sexy i joggebukse, og er mer opptatt av innhold enn innpakning..)

Men både du og jeg vet jo at vi har en masse annet å fare med enn kropp.

Selvfølgelig. Det håper jeg virkelig.

Dessuten håper jeg ikke jeg har gitt inntrykk av å være veldig kroppsfiksert her nå.

Det er jeg ikke.

Dessuten mener jeg ikke at man skal gå rundt som en pyntedukke hele tiden.

Jeg sminker meg svært skjelden, og joggebuksa er god å ha innimellom.

Jeg går opp og ned 3-4 kilo, alt ettersom hvor mye jeg er i bevegelse og hva jeg spiser.

Jeg er ganske avslappet til det.Men tar meg selv i nakken, hvis jeg ikke trives med det lenger.

Det jeg mener jeg ikke ville ha orket er hvis mannen min og jeg hadde levd et liv, hvor begge hadde hadde vært kraftig overvektig. Mistet lysten på hverandre,og på en måte gitt opp.

Sånt er tristere til yngre man er. Det ville ha gjort meg deprimert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Min ambisjon er ha samme mann resten av livet"

Det er jo absurd, og du kommer selfølgelig til å bli skuffet. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det skjer MYE forandringer med og i kroppen i løpet av livet.

"..........................."

Hvorfor kommer jeg til å bli skuffet foresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kommer jeg til å bli skuffet foresten?

Hvis du mener bokstavelig at du forventer å ha samme mann (utseendemessig) hele livet :-)

"............................"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvis du mener bokstavelig at du forventer å ha samme mann (utseendemessig) hele livet :-)

"............................"

Hun mener vel at hun skal ha samme _ektemann_ hele livet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du mener bokstavelig at du forventer å ha samme mann (utseendemessig) hele livet :-)

"............................"

Nå er du vanskelig. Svært vrang faktisk. Hvor i all verden har jeg skrevet det?

Vi har vært sammen i snart 15 år,vi har forandret oss mye.Og mye mer vil skje i årene fremover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun mener vel at hun skal ha samme _ektemann_ hele livet?

Ja,hvis jeg hadde ment utseendemessig, hadde jeg vært bortimot hjernedød.

Prozak har svært høye tanker om skjønner jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

"Min ambisjon er ha samme mann resten av livet"

Det er jo absurd, og du kommer selfølgelig til å bli skuffet. Jeg vet ikke hvor gammel du er, men det skjer MYE forandringer med og i kroppen i løpet av livet.

"..........................."

Det som er fint syns jeg er at man forandrer seg med alderen.

Altså når jeg traff min mann så syns jeg jo at 45 åringer var ganske gamle, men 25 åringer derimot.

Nå ser jeg jo ikke på en eneste 25 åring lenger, men samtidig syns jeg ikke jeg eller mannen min har forandret oss nevneverdig på 13 år, selvom jeg ser det på bildene da :)

Men det er vel nå rynkene setter inn da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle blir gamle

I begynnelsen teller selvsagt personligheten til personen svært mye. Men etterhvert så vil de tingene som man ble sjarmert av bli en irritasjon. Da vil utseendet telle mer. Tror nok de fleste mannfolk ville vært sammens med Pamela Anderson isteden for Erna Solberg, selv om personligheten til Erna sikkert er langt bedre.(ERGO utseendet teller mest)

Jeg syns dette sier mye om deg. Jeg skjønner også godt at du går tom for ting å prate om med dine partnere... Det virker ganske grundt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alle blir eldre

Hadde jeg hatt så god selvtilit så hadde jeg vel jaktet på ei super bimbo eller noe.

Jeg bare tar utsagnet fra noe hun direkte har sagt til meg.

Ville nok jaktet på en super bimbo var jeg deg. Du8 går jo uansett tom for ting å snakke om.

*LER*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fei1365380229

Nå må dere gi dere, da. Intelligens har i seg selv fint lite å gjøre med hvorvidt man bruker mye eller lite tid på helsestudio, frisør, manikyr eller whatever.

".........................."

Men det kan kanskje si noe om hvor mye man bruker av det man har fått utdelt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest alle blir eldre

Alle blir eldre?

Unnskyld meg, men jenta er 26 år.

Ja, men en gang blir hun femti og da er ikke rumpen likr snerten lenger. Jeg lurer på hva denne glupingen gjør da? Finner ei ny berte på 18?

Syns det er trist for ham at han ikke har lyst på dama si selv om det har kommet noen kilo ekstra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men en gang blir hun femti og da er ikke rumpen likr snerten lenger. Jeg lurer på hva denne glupingen gjør da? Finner ei ny berte på 18?

Syns det er trist for ham at han ikke har lyst på dama si selv om det har kommet noen kilo ekstra.

Å hjelpe meg.

Man forandrer seg i hodet også,skjønner du.

I ungdommen er uteseendet og sex viktig.

De fleste skjønner at man forfaller med årene.

Det er ikke dermed sagt at man behøver gi seg hen til det totale forfall.

I hvertfall ikke i så ung alder.

Sier ikke at samboeren gjør det, snakker bare på generelt grunnlag nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Helt enig! Noe tabu er såvisst ikke overvekt. Virker som om de som sliter med noen kilo for mye blir sett litt ned på, de eier jo ikke viljestyrke!

Jeg heller til den oppfatning at gener har endel å si det også.

Vi har et veldig sunt kosthold og ungene våre spiser bare godteri/brus i helgene og vi prøver å få de til å bli glad i og bevege seg. Fokusering på vekt er tabu. Jeg vil ikke at ungene mine skal bedømme folk på utseende.

Jeg ser ihvertfall ikke ned på noen som har noen kilo for mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er du vanskelig. Svært vrang faktisk. Hvor i all verden har jeg skrevet det?

Vi har vært sammen i snart 15 år,vi har forandret oss mye.Og mye mer vil skje i årene fremover.

Nå må du ta ting som sies med et smil med et smil, da. Jeg misforsto deg tydeligvis når du sa noe sånt som at du ville ha samme mannen resten av livet, og trodde du mente at du ville at han skulle se lik ut (med hensyn til tynnhet/fethet) resten av livet. Derfor forsøkte jeg å være litt humoristisk.

"........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som er fint syns jeg er at man forandrer seg med alderen.

Altså når jeg traff min mann så syns jeg jo at 45 åringer var ganske gamle, men 25 åringer derimot.

Nå ser jeg jo ikke på en eneste 25 åring lenger, men samtidig syns jeg ikke jeg eller mannen min har forandret oss nevneverdig på 13 år, selvom jeg ser det på bildene da :)

Men det er vel nå rynkene setter inn da :)

Jeg tror nok at det å endre seg (innenfor normale rammer) sammen gjennom årene er en av de fine tingene :-)

"..........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kan kanskje si noe om hvor mye man bruker av det man har fått utdelt :)

Kanskje, kanskje ikke. Kanskje man driver med enormt krevende arbeid mesteparten av tiden, og føler for å koble helt av med "hjernedød" underholdning :-)

Men jo da - det er ikke umulig at det er visse "tendenser" som henger sammen med slike "vaner".

":.........................."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...