Gå til innhold

adhd barn og sengevæting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nei, jeg har pause, orker ikke mer nå. I går kjøpte jeg forresten den tredje jakka denne høsten, de andre var utslitte og utvasket. Den forrige holdt i en og en halv mnd. Den andre er fremdeles brukbar. Jeg har kjøpt fire bukser siden august, 2 av dem er ødelagte og utvasket.

Jeg lurer på om jeg skal ta dem med opp til damen og slenge dem i ansiktet på henne :o(

Faktisk ingen dårlig ide. De er jo tekniske bevis! :-)

Se hva denne moren gjorde for å få gjennom sitt krav:

http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=5298

Skrevet

Nei, jeg har pause, orker ikke mer nå. I går kjøpte jeg forresten den tredje jakka denne høsten, de andre var utslitte og utvasket. Den forrige holdt i en og en halv mnd. Den andre er fremdeles brukbar. Jeg har kjøpt fire bukser siden august, 2 av dem er ødelagte og utvasket.

Jeg lurer på om jeg skal ta dem med opp til damen og slenge dem i ansiktet på henne :o(

Det finnes noen burugler på offentlige kontorer som er en STOR tilleggsbelastning for de de skulle hjelpe.

I tillegg er det jo sååå billig og greit å legge ut for noe man trenger hjelp til å dekke. Tenk om sosialkontor skulle ha fungert sånn. "Stikk ut og handle mat i 3 måneder først. Så kan du vise oss kvitteringene slik at vi ser om du faktisk trenger det."

Selv har vi basert oss på arvede klær etc. Det blir det mindre av etterhvert som ungen blir større. Og man får jo ikke kvitteringer for brukte arveklær.

Jeg har regnet med priser fra Økonomisko, H&M, Europris etc. i det budsjettet. Legen mente jeg hadde vært veldig nøktern da jeg satte det opp. Allikevel fikk vi altså 1/4 av det.

Skrevet

Faktisk ingen dårlig ide. De er jo tekniske bevis! :-)

Se hva denne moren gjorde for å få gjennom sitt krav:

http://www.dagen.no/show_art.cgi?art=5298

Damen på trygdekontoret er steinhard. Hun mente at selv om legen og skatteetaten var enige kunne hun etter hennes skjønn, ikke skjønne at jeg slet mer på klærne enn normalt. Og alle kjøpte så mye klær som meg og hun synes at SIFOs klesberegninger var altfor lave, alle brukte mer penger til klær enn det som var skrevet der.

Skrevet

Det finnes noen burugler på offentlige kontorer som er en STOR tilleggsbelastning for de de skulle hjelpe.

I tillegg er det jo sååå billig og greit å legge ut for noe man trenger hjelp til å dekke. Tenk om sosialkontor skulle ha fungert sånn. "Stikk ut og handle mat i 3 måneder først. Så kan du vise oss kvitteringene slik at vi ser om du faktisk trenger det."

Selv har vi basert oss på arvede klær etc. Det blir det mindre av etterhvert som ungen blir større. Og man får jo ikke kvitteringer for brukte arveklær.

Jeg har regnet med priser fra Økonomisko, H&M, Europris etc. i det budsjettet. Legen mente jeg hadde vært veldig nøktern da jeg satte det opp. Allikevel fikk vi altså 1/4 av det.

Det der med å legge ut for alt mulig er jo helt håpløst. Man har ganske enkelt ikke råd.

Jeg har et ganske nøkternt klesbudsjett jeg også. Jeg handler på salg og på billige butikker. Men jeg synes jeg handler dyre sko. Damen synes det var helt normalt det også. Ingen kjøpte sko til under 800 kr etter hennes mening.

Jeg skal ta en runde til men da må jeg begynne å samle kvitteringer igjen og det er jo et mareritt.

Skrevet

Damen på trygdekontoret er steinhard. Hun mente at selv om legen og skatteetaten var enige kunne hun etter hennes skjønn, ikke skjønne at jeg slet mer på klærne enn normalt. Og alle kjøpte så mye klær som meg og hun synes at SIFOs klesberegninger var altfor lave, alle brukte mer penger til klær enn det som var skrevet der.

Den dama skulle fått et vennlig lite kakk i hodet...

Det er jo klart at du har større klesslitasje enn normalt.

Hvor mye hun selv bruker på klær er irrelevant. Sifo-budsjettene er vel ikke tatt ut av løse lufta? Det er STOR forskjell på hvor mye penger folk bruker på klær, det er klart. Noen kjøper seg noe nytt hver uke, mens andre knapt kjøper et par plagg i året... Ser nå på sifo.no - og jeg bruker i alle fall ikke 670 i mnd på klær og sko! (=8000 i året!) Jeg kjøper klær og sko litt i rykk og napp jeg, men eksakt hvor mye jeg bruker vet jeg ikke helt. Men det blir ikke 8000 i året i alle fall... Og det er ekstremt sjelden at jeg sliter ut klær som ytterjakker og sånt da!

Skrevet

Det der med å legge ut for alt mulig er jo helt håpløst. Man har ganske enkelt ikke råd.

Jeg har et ganske nøkternt klesbudsjett jeg også. Jeg handler på salg og på billige butikker. Men jeg synes jeg handler dyre sko. Damen synes det var helt normalt det også. Ingen kjøpte sko til under 800 kr etter hennes mening.

Jeg skal ta en runde til men da må jeg begynne å samle kvitteringer igjen og det er jo et mareritt.

Nei, de skoene til under 800 kr i butikkene står nok bare til pynt... hehe

Skrevet

Tror ikke det finnes noe de har så ulik praksis i forhold til som grunnstønad... Virker akkurat som lotto

Gjest stå på!
Skrevet

Du må bare ikke gi deg, klag. Jeg har adhd-barn som tisser i senga, og jeg har både grunnstønad og hjepestønad.

Jeg måtte stå på for å få disse stønadene, fylkestrygdekontoret gjorde om vedtaket sitt da det var kommet så langt av trygderetten var neste instans.

Skrevet

Tror ikke det finnes noe de har så ulik praksis i forhold til som grunnstønad... Virker akkurat som lotto

Du sa det, lotto. Jeg har spurt litt rundt og det virker som de har et system ala tetra 6, para 5 og inkomplett 4. Men det står i boka at jeg skal ha fem og burde få seks. Jeg har fire.

Skrevet

Du sa det, lotto. Jeg har spurt litt rundt og det virker som de har et system ala tetra 6, para 5 og inkomplett 4. Men det står i boka at jeg skal ha fem og burde få seks. Jeg har fire.

Her er det sats 3... Ganske utrolig, men vi gidder ikke bråke mer om det. I flg trygdekontoret kunne det ikke være nødvendig med mer enn sats 1 til transport - jeg kunne jo være sjåfør.

Skrevet

Her er det sats 3... Ganske utrolig, men vi gidder ikke bråke mer om det. I flg trygdekontoret kunne det ikke være nødvendig med mer enn sats 1 til transport - jeg kunne jo være sjåfør.

Men dere har jo stor bil, det skal gi sats 4 + alt det andre. De er søren meg ikke riktig kloke på de forskjellige trygdekontorene.

De sier at liten bil gir sats 3 og jeg hadde sats 3 før jeg fikk bil og gikk opp en sats med bilen. Kan du forstå at klesslitasjen ble så mye mindre etter at jeg fikk bil.

Skrevet

Men dere har jo stor bil, det skal gi sats 4 + alt det andre. De er søren meg ikke riktig kloke på de forskjellige trygdekontorene.

De sier at liten bil gir sats 3 og jeg hadde sats 3 før jeg fikk bil og gikk opp en sats med bilen. Kan du forstå at klesslitasjen ble så mye mindre etter at jeg fikk bil.

Du vet at nå sitter du jo inne i den bilen hele dagen, så selvfølgelig er klesslitasjen blitt mindre!

Skrevet

Du vet at nå sitter du jo inne i den bilen hele dagen, så selvfølgelig er klesslitasjen blitt mindre!

LOL, da hadde jeg trengt mer i bensinpenger. Ho ho ho

Skrevet

Du må legge med regninger og så er det opp til trygdekontorets skjønn om du får grunnstønad eller ikke.

Hvis de ikke skjønner det, så skjønner de det ikke. Jeg har hatt en ganske lik sak oppe som jeg har anket til trygderetten men fikk avslag.

Tusen takk for alle svar. Ser jo at det er veldig varierende fra HVILKET trygdekontor DET GJELDER.Det burde ikke vært så vanskelig SYSTEM, man er jo ikke interesert i å lyge noen sykdom eller diagnose på sitt barn, bare for noen kroner ekstra i mnd!

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...