Gå til innhold

avføring


Jinni

Anbefalte innlegg

Jeg er ikke sikker på hvilket forum jeg skal legge dette innlegget men jeg prøver her.

Jeg har en datter på 6 uker som jeg fullammer. Men jeg må somregel på kvelden gi henne litt morsmelkerstatning fordi jeg ikke har nok.

Nå har ikke ikke hatt avføring på 3 dager, og jeg lurer på om det har noe å si siden jeg gir henne både bryst og erstatning. Jeg vet det kan gå 7 - 10 dager ved bare amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Jinni. Det er ofte ved 6 ukers alder at spebarnet endrer avføringsmønster ved at det går flere dager til en uke mellom avføringene.Hvis du i tillegg har gitt morsmelkerstatning vil dette virke inn på avføringsmønsteret. Ved 6 ukers alder vil det ofte inntre økedager og barnet ønsker å die hyppigere en periode for å øke produksjonen. Hvis ditt barn har en tilfredstillende vektøkning trenger du ikke bekymre deg over at det går lengre tid imellom avf. Er du i tvil anbefaler jeg deg å ta kontakt med helsesøster. Lykke til videre med ammingen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...