Jinni Skrevet 22. januar 2001 Skrevet 22. januar 2001 Jeg er ikke sikker på hvilket forum jeg skal legge dette innlegget men jeg prøver her. Jeg har en datter på 6 uker som jeg fullammer. Men jeg må somregel på kvelden gi henne litt morsmelkerstatning fordi jeg ikke har nok. Nå har ikke ikke hatt avføring på 3 dager, og jeg lurer på om det har noe å si siden jeg gir henne både bryst og erstatning. Jeg vet det kan gå 7 - 10 dager ved bare amming. 0 Siter
Anette Huitfeldt, jordmor Skrevet 23. januar 2001 Skrevet 23. januar 2001 Kjære Jinni. Det er ofte ved 6 ukers alder at spebarnet endrer avføringsmønster ved at det går flere dager til en uke mellom avføringene.Hvis du i tillegg har gitt morsmelkerstatning vil dette virke inn på avføringsmønsteret. Ved 6 ukers alder vil det ofte inntre økedager og barnet ønsker å die hyppigere en periode for å øke produksjonen. Hvis ditt barn har en tilfredstillende vektøkning trenger du ikke bekymre deg over at det går lengre tid imellom avf. Er du i tvil anbefaler jeg deg å ta kontakt med helsesøster. Lykke til videre med ammingen. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.