Gå til innhold

Ja, bare slipp innvandrere inn i Norge.


Gjest arguss

Anbefalte innlegg

Omtrent like dum som din?

Hvor mange ganger hører du om gjengvoldtekter begått av etnisk norske? Jeg tror det er på tide å trekke hodet opp fra sanden, Sør.

Nanna> Sør har desverre huet for langt ned i jorden, slik at han ikke får det opp. Og slik er det desverre med mange politikere også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • pimson

    21

  • Goliath

    9

  • Mr Kahn

    7

Mest aktive i denne tråden

Nei, da er det ikke "innvandringen" som er problemet, men mangler i psykiatrien. Både for "nordmenn" og "innvandrere".

Du blander hummer og kanari.

Jeg synes det finnes flere drittsekker av innvandrere enn norske menn, men det er ikke noe galt i huet på dem fordet, det er bare innstillinga dems til nordmenn.. vi er dritt for dem (ikke alle mener dette, men en god del), - særlig jenter er ikke verdt fem øre og kan klås på når det passer dem...

jeg bor midt i grøuten i Oslo og blir ALLTID plaget av en mann eller menn av utlandsk opprinnelse på vei hjem... har hendt at norske gutter kommer til og jager dem... Det er faen meg ikke normalt! Vil ikke leve i et sånt samfunn! Hvorfor er det 99% av gangene en jente blir plaga så er det av en innvandrer da???

Det hjelper ikke å bare slylde på psykriatrien da vettu....

Til og med fått meg en skikkelig blåveis av en marokkaner når jeg var på byen fordi jeg ikke lot han stikke tunga i kjeften på meg.. Sorry, men meninga mi står fast... Greit at det er individer, men det er helt klart et flertall av muslimske drittsekker. Det går på religionen dems og hvilken kultur de kommer fra..

Aldri opplevd at en norsk gutt har sitti å stikka på meg i 20 minutter på t-banen og lage nusse-munn... Men det har jeg opplevd hundrevis av ganger av utlandske menn... det er faktisk ikke sjarmerende, men utrolig ubehagelig og truende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ganske ofte, faktisk. Jeg har selv sittet vakt for å beskytte en jente mot slike.

Poenget er dog at det er individene som skal straffes, og ikke "folk med samme hudfarge" - en slags moderne versjon av jødeforfølgelsen.

Med vennlig hilsen

Poenget ditt er greit nok, det er individene som skal straffes. Men det er ikke til å komme bort fra at innvandrere er overrepresentert i slik vold.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest katten kathinka

Utvis alle innvandrere som ikke kan "oppføre" seg og som utfører en straffbar handling.

Tror også det ville blitt mindre rasisme om dette ble gjennomført.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, da er det ikke "innvandringen" som er problemet, men mangler i psykiatrien. Både for "nordmenn" og "innvandrere".

Du blander hummer og kanari.

Din pragmatiker.

Så hvis en gjeng (uansett etnisitet) overfaller noen på Karl Johan, er ikke dette i seg selv et problem, men mangel på synlig politi i gatene?

Dette er selvsagt satt litt på spissen, men det illustrerer jo din argumentasjon.

Dersom apparatet i Norge som skal ta i mot og integrere innvandrere ikke fungerer er det et problem, men samtidig gjør det at også innvandringen blir et problem! For enkelthets skyld kan man si at problemet har to løsninger;

1. Slippe inn færre innvandrere (dersom det er et kapasitetsproblem)

eller

2. Sørge for at de får den hjelpen de trenger og blir integrert i det norske samfunnet (noe som også krever innsats fra innvandrerne med tanke på å lære seg språket osv...)

Du er i alle fall flink til å fordele skyld, om enn ikke på en helt fornuftig måte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen er tydligvis lenger trygge. Klokka 16.00 en tirdags eftermiddag, mens hun står og venter på bussen!..

Nok et ødelagt norsk liv, for at fire svin skulle få seg utløsning.

Neste uke er det den neste sin tur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det finnes flere drittsekker av innvandrere enn norske menn, men det er ikke noe galt i huet på dem fordet, det er bare innstillinga dems til nordmenn.. vi er dritt for dem (ikke alle mener dette, men en god del), - særlig jenter er ikke verdt fem øre og kan klås på når det passer dem...

jeg bor midt i grøuten i Oslo og blir ALLTID plaget av en mann eller menn av utlandsk opprinnelse på vei hjem... har hendt at norske gutter kommer til og jager dem... Det er faen meg ikke normalt! Vil ikke leve i et sånt samfunn! Hvorfor er det 99% av gangene en jente blir plaga så er det av en innvandrer da???

Det hjelper ikke å bare slylde på psykriatrien da vettu....

Til og med fått meg en skikkelig blåveis av en marokkaner når jeg var på byen fordi jeg ikke lot han stikke tunga i kjeften på meg.. Sorry, men meninga mi står fast... Greit at det er individer, men det er helt klart et flertall av muslimske drittsekker. Det går på religionen dems og hvilken kultur de kommer fra..

Aldri opplevd at en norsk gutt har sitti å stikka på meg i 20 minutter på t-banen og lage nusse-munn... Men det har jeg opplevd hundrevis av ganger av utlandske menn... det er faktisk ikke sjarmerende, men utrolig ubehagelig og truende!

Hei!

Har selv ei søster i Oslo som daglig opplever mye av det samme som du snakker om her, og skjønner at det kan være ekkelt og truende i en del situasjoner.

Du får prøve å heve deg over det så godt du kan, og eventuelt gå til anskaffelse av pepperspray eller noe sånt hvis du føler det er nødvendig.

Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har de ikke rukket å få norskt statsborgerskap ennå, slik at de kan sendes tilbake der de kommer fra - etter endt soning, og erstatningsutbetaling til denne jenta..

Og så tror jeg også på julenissen av og til....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det finnes flere drittsekker av innvandrere enn norske menn, men det er ikke noe galt i huet på dem fordet, det er bare innstillinga dems til nordmenn.. vi er dritt for dem (ikke alle mener dette, men en god del), - særlig jenter er ikke verdt fem øre og kan klås på når det passer dem...

jeg bor midt i grøuten i Oslo og blir ALLTID plaget av en mann eller menn av utlandsk opprinnelse på vei hjem... har hendt at norske gutter kommer til og jager dem... Det er faen meg ikke normalt! Vil ikke leve i et sånt samfunn! Hvorfor er det 99% av gangene en jente blir plaga så er det av en innvandrer da???

Det hjelper ikke å bare slylde på psykriatrien da vettu....

Til og med fått meg en skikkelig blåveis av en marokkaner når jeg var på byen fordi jeg ikke lot han stikke tunga i kjeften på meg.. Sorry, men meninga mi står fast... Greit at det er individer, men det er helt klart et flertall av muslimske drittsekker. Det går på religionen dems og hvilken kultur de kommer fra..

Aldri opplevd at en norsk gutt har sitti å stikka på meg i 20 minutter på t-banen og lage nusse-munn... Men det har jeg opplevd hundrevis av ganger av utlandske menn... det er faktisk ikke sjarmerende, men utrolig ubehagelig og truende!

I Danmark er den store bydelen Nørrebro nå praktisk talt tømt for dansker av de årsaker du nevner her.

De får kort og godt ikke gå i fred, hverken ung eller gammel. Her en en av mange historier derfra:

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=148302:fid=100244450/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nanna> Sør har desverre huet for langt ned i jorden, slik at han ikke får det opp. Og slik er det desverre med mange politikere også.

Jeg tipper jeg har mer erfaring med "innvandrere" enn deg! :-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Poenget ditt er greit nok, det er individene som skal straffes. Men det er ikke til å komme bort fra at innvandrere er overrepresentert i slik vold.

Menn er også overrepresentert.

Man dømmer ikke folk fordi *ANDRE* med samme hudrarge/fødeland, osv. er "overrepresentert" i en statistikk, men basert på hva INDIVIDET har gjort.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Din pragmatiker.

Så hvis en gjeng (uansett etnisitet) overfaller noen på Karl Johan, er ikke dette i seg selv et problem, men mangel på synlig politi i gatene?

Dette er selvsagt satt litt på spissen, men det illustrerer jo din argumentasjon.

Dersom apparatet i Norge som skal ta i mot og integrere innvandrere ikke fungerer er det et problem, men samtidig gjør det at også innvandringen blir et problem! For enkelthets skyld kan man si at problemet har to løsninger;

1. Slippe inn færre innvandrere (dersom det er et kapasitetsproblem)

eller

2. Sørge for at de får den hjelpen de trenger og blir integrert i det norske samfunnet (noe som også krever innsats fra innvandrerne med tanke på å lære seg språket osv...)

Du er i alle fall flink til å fordele skyld, om enn ikke på en helt fornuftig måte...

Det er en bedre løsning:

Behandle "innvandrere", jøder, muslimer og portugisere akkurat som alle andre individer, og gi dem hjelp, behandling, straff osv. basert på hva de som individer trenger/har gjort.

Altså, vekk fra "oss" og "dem" holdningen. Den samme holdningen som ble brukt mot jøder før/under krigen.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Danmark er den store bydelen Nørrebro nå praktisk talt tømt for dansker av de årsaker du nevner her.

De får kort og godt ikke gå i fred, hverken ung eller gammel. Her en en av mange historier derfra:

http://www.bt.dk/krimi/artikel:aid=148302:fid=100244450/

Og dette vil fortsette å bre seg ut over det meste av europa - inklusive Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Menn er også overrepresentert.

Man dømmer ikke folk fordi *ANDRE* med samme hudrarge/fødeland, osv. er "overrepresentert" i en statistikk, men basert på hva INDIVIDET har gjort.

OK, men da kan vi vel i hvert fall sende "individene" ut av landet da, dersom de gjør noe kriminelt og ikke har oppholdstillatelse! Og dersom de har søkt om dette, får de selvsagt avslag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det finnes flere drittsekker av innvandrere enn norske menn, men det er ikke noe galt i huet på dem fordet, det er bare innstillinga dems til nordmenn.. vi er dritt for dem (ikke alle mener dette, men en god del), - særlig jenter er ikke verdt fem øre og kan klås på når det passer dem...

jeg bor midt i grøuten i Oslo og blir ALLTID plaget av en mann eller menn av utlandsk opprinnelse på vei hjem... har hendt at norske gutter kommer til og jager dem... Det er faen meg ikke normalt! Vil ikke leve i et sånt samfunn! Hvorfor er det 99% av gangene en jente blir plaga så er det av en innvandrer da???

Det hjelper ikke å bare slylde på psykriatrien da vettu....

Til og med fått meg en skikkelig blåveis av en marokkaner når jeg var på byen fordi jeg ikke lot han stikke tunga i kjeften på meg.. Sorry, men meninga mi står fast... Greit at det er individer, men det er helt klart et flertall av muslimske drittsekker. Det går på religionen dems og hvilken kultur de kommer fra..

Aldri opplevd at en norsk gutt har sitti å stikka på meg i 20 minutter på t-banen og lage nusse-munn... Men det har jeg opplevd hundrevis av ganger av utlandske menn... det er faktisk ikke sjarmerende, men utrolig ubehagelig og truende!

Selvsagt er det truende - ingen bestrider det, ei heller at det er jævlig mange drittsekker.

Poenget er jo bare at vi ikke kan synke til det nivået hvor man straffer Ahmed for noe Ali (som har samme hudfarge) gjorde, akkurat som vi ikke straffer Per for noe Pål har gjort.

Jeg er enig med deg i at religion meget ofte er noe herk.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men da kan vi vel i hvert fall sende "individene" ut av landet da, dersom de gjør noe kriminelt og ikke har oppholdstillatelse! Og dersom de har søkt om dette, får de selvsagt avslag!

Jo, men slik er det jo allerede. Faktisk langt *strengere* enn de fleste tror.

Derimot er det noen individer som vi ikke *kan* sende noe sted. Vi kan ikke bare sette dem på et fly uten dokumenter, fordi da vil "mottakerlandet" sette dem på første fly tilbake.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare spørr

Hei,

"Innvandrere" er nok overrepresentert i "grov vold" osv., og det benytter jo den brune berme til det fulle.

Hvis man imidlertid studerer statistikken nærmere, så ser man at dette i høy grad dreier seg om relativt få "hyperkriminelle".

Ifølge statistikk jeg leste var 2,8 prosent av "nordmenn" kriminelle, mot 4,2% av "innvandrere". Det er en forskjell på 1,4 prosentpoeng, noe som lett kan forklares med at det er langt flere "menn i kriminell alder" blant innvandrere enn blant "nordmenn", samt at "innvandrere" ofte er fattigere, osv.

Dog blir det også feil å argumentere med statistikk. At én "innvandrer" er kriminell betyr jo ikke at en annen skal lide for det.

Med vennlig hilsen

Hei, lurer bare på hvor man finner denne statistikken, og om prosentandelen viser prosentandel av innbyggertall for hver "gruppe" eller om det gjelder for lovbrudd generelt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

OK, men da kan vi vel i hvert fall sende "individene" ut av landet da, dersom de gjør noe kriminelt og ikke har oppholdstillatelse! Og dersom de har søkt om dette, får de selvsagt avslag!

Svært mye kunne vært gjort for å begrense den uønskede innvandringen til Norge - men desverre blir dette motarbeidet av slike som Sør, og derfor er det ikke noen "selvfølgelighet" selv om det selvfølgelig skulle vært det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utvis alle innvandrere som ikke kan "oppføre" seg og som utfører en straffbar handling.

Tror også det ville blitt mindre rasisme om dette ble gjennomført.

1) De blir utvist.

2) Det argumentet er som å si at vi skulle "pasifisere" Hitler ved å gå med på at han gasset 700000 jøder, slik at han ikke tok alle 6 millionene. Det er IKKE offerene for rasisme sin skyld at folk begår rasisme, like lite som det er offeret for en voldtekt sin skyld at andre voldtar.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, lurer bare på hvor man finner denne statistikken, og om prosentandelen viser prosentandel av innbyggertall for hver "gruppe" eller om det gjelder for lovbrudd generelt?

Jeg skal forsøke å finne den igjen. Det er en stund siden jeg brukte den, men skal se om jeg finner en lenke.

Uansett hva statistikken måtte vise, så sier den jo intet om et individ, og det er individene vi måtte forholde oss til.

Hva hvis statistikken faktisk viste at "jøder" (for å ta en folkegruppe som har opplevd slikt) faktisk var meget overrepresentert for mord. Hva skulle vi da gjøre?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...