Gå til innhold

Ja, bare slipp innvandrere inn i Norge.


Gjest arguss

Anbefalte innlegg

Har du en konkret definisjon på rasisme?

Ja.

Min definisjon av rasisme er å tillegge en folkegruppe (jøder, svarte, innvandrere, nordmenn, japanere) spesielle mentale egenskaper eller verdier, basert kun på medlemskap i folkegruppen (og ikke på en handling en person har utført).

Slike "mentale egenskaper" kan være lojalitet, tendens til kriminalitet, intelligens, osv.

Det er IKKE "rasisme" å dømme voldtekt nord og ned, så lenge man gjør det uavhengig av hvilken rase kreket som voldtar har.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

  • Svar 209
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

  • Sør

    93

  • pimson

    21

  • Goliath

    9

  • Mr Kahn

    7

Mest aktive i denne tråden

Jeg sier "innvandrere", mens du går ennå lenger med kategoriseringen ved å dele inn i blant annet "jøder" og "mørkhudede" (noe som også impliserer "lyshudede". Hvor går forresten grensen? Du later jo til å ha god greie på dette...)

Patetisk at det er du som forsøker å "arrestere" meg på dette.

Skjerp deg!

Det er ikke "svensker" som den brune berme vil utvise, men alle somaliere.

Det er akkurat like rasistisk som å ville utvise alle jøder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tiltak kan iverksettes uten at man tyr til rasisme eller andre ulovligheter.

Dog er jo det meste av det som medfører ulemper for kriminelle innvandrere å betrakte som rasisme fra din side.

Så med slike holdninger du representerer vil intet kunne gjøres om vi skulle "følge deg".

Ergo er slike som deg ansvarlige for både den tiltagende volden og rasismen - som jo er en helt forutsigbar konsekvens av den linjen du mener vi skal følge.

Du har ALDRI kunnet komme opp med ett eneste konkret tiltak man kan iverksette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du skriver: "Sett mange innvandrerjenter som blir gruppevoldtatt av en gjeng norske menn?"

Faktisk ja.

===

Bortsett fra det skinner dine rase-inndelinger klart igjennom i det du skriver.

Akkurat som jeg påpekte.

Sitat: Faktisk ja

Med den "troverdighet" du legger for dagen kan vi vel trygt gå ut i fra at det egentlige svaret er Nei.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bare spørr

Ja.

Min definisjon av rasisme er å tillegge en folkegruppe (jøder, svarte, innvandrere, nordmenn, japanere) spesielle mentale egenskaper eller verdier, basert kun på medlemskap i folkegruppen (og ikke på en handling en person har utført).

Slike "mentale egenskaper" kan være lojalitet, tendens til kriminalitet, intelligens, osv.

Det er IKKE "rasisme" å dømme voldtekt nord og ned, så lenge man gjør det uavhengig av hvilken rase kreket som voldtar har.

Med vennlig hilsen

Hva synes du om at innvandrere (tenker da spesielt på muslimer) har en rasistisk innstilling mot nordmenn?

Personlig har jeg for lengst sett meg lei av kriminaliteten som har økt i forbindelse med økning av innvandring. Dette gjelder ikke bare økning av drap og voldtekt, men mest organisert kriminalitet, sier ikke at dette er et nytt problem, men det har uten tvil økt.

Jeg synes mye burde bli gjort med innvandringspolitikken, og jeg er langt i fra rasist av den grunn. Har faktisk mange venner som er innvandrere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitat: Faktisk ja

Med den "troverdighet" du legger for dagen kan vi vel trygt gå ut i fra at det egentlige svaret er Nei.

Og det svaret viser jo nettopp din rasisme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da tar du også feil.

Med vennlig hilsen

Jeg tror at pipen din ville fått en helt annen lyd hvis det var din datter som var blitt gjengvoldtatt av innvandrere. Dette viser at du ikke bryr deg så lenge det ikke er noen av dine kjære det går ut over. Dette synes jeg er lumpent gjort, og med slike som deg som styrer landet så har vi desverre en fryktelig fremtid i møte. Forsøk å sette deg inn i de ofrene og de pårørte sin situasjon. Uten disse innvandrerne hadde vi ikke hatt den kriminaliteten vi har, så forsøk å trekke huet ditt opp av sanden og vær realistisk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva synes du om at innvandrere (tenker da spesielt på muslimer) har en rasistisk innstilling mot nordmenn?

Personlig har jeg for lengst sett meg lei av kriminaliteten som har økt i forbindelse med økning av innvandring. Dette gjelder ikke bare økning av drap og voldtekt, men mest organisert kriminalitet, sier ikke at dette er et nytt problem, men det har uten tvil økt.

Jeg synes mye burde bli gjort med innvandringspolitikken, og jeg er langt i fra rasist av den grunn. Har faktisk mange venner som er innvandrere.

Hei,

Det er ingen tvil om at mange innvandrere er rasister, men det berettiger da ikke at "vi" også skal være det, like lite som vi skal være bankranere fordi om naboen er det.

Vi må bevege oss forbi "oss" og "dem" holdningene, og sloss mot kriminalitet og vold istedet. De aller, aller fleste innvandrere er dønn ærlige, oppegående og hardt arbeidende individer. Det er de som rammes av rasismen.

Det vesentlige her er at mange holder "innvandrere" kollektivt ansvarlige for det andre "innvandrere" begår av kriminalitet, selv om de overhodet ikke engang kjenner de som gjorde noe ulovlig. Det blir som hvis noen skulle dømme deg for et bankran en annen nordmann har begått.

Innvandrere er like mye individer som du og jeg, like forskjellige, og de fleste har akkurat samme ønsker i livet: hus, jobb, familie, osv.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den beviser min realisme, og din løgnaktighet.

Igjen er det mer gal manns ralling fra deg.

Du er imot de som bekjemper nazisme og rasisme på Krystallnatta, men tror vi "glemmer" det i neste tråd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at pipen din ville fått en helt annen lyd hvis det var din datter som var blitt gjengvoldtatt av innvandrere. Dette viser at du ikke bryr deg så lenge det ikke er noen av dine kjære det går ut over. Dette synes jeg er lumpent gjort, og med slike som deg som styrer landet så har vi desverre en fryktelig fremtid i møte. Forsøk å sette deg inn i de ofrene og de pårørte sin situasjon. Uten disse innvandrerne hadde vi ikke hatt den kriminaliteten vi har, så forsøk å trekke huet ditt opp av sanden og vær realistisk.

Bare glem og engang prøv å snakk fornuft til denen fyren!

I det ene øyeblikk kan han være inne på overgrepsforum for å legge sin klamme hånd over ofrene der, for så i neste øyeblikk å ha fråden rundt munnen av raseri ovenfor dem som er forferdet over den voldsomme økningen av voldtekter, og som foreslår den ENESTE sikre måte å forhindre ytterligere økning på, nemlig å begrense inntaket av nye sederlighetsforbrytere.

Man kan av og til lure på om man diskuterer med en schizofren skikkelse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror at pipen din ville fått en helt annen lyd hvis det var din datter som var blitt gjengvoldtatt av innvandrere. Dette viser at du ikke bryr deg så lenge det ikke er noen av dine kjære det går ut over. Dette synes jeg er lumpent gjort, og med slike som deg som styrer landet så har vi desverre en fryktelig fremtid i møte. Forsøk å sette deg inn i de ofrene og de pårørte sin situasjon. Uten disse innvandrerne hadde vi ikke hatt den kriminaliteten vi har, så forsøk å trekke huet ditt opp av sanden og vær realistisk.

Sånn til orientering:

1) Jeg (og min sambo) har blitt bortført og ranet, med pistoler mot tinningen. Jeg vet utmerket godt hva kriminalitet er.

2) En av de tingene jeg har gjort har vært å sitte vakt/hjelpe voldtektsofre mot å bli angrepet på nytt.

Det er svært lite du kan lære meg om kriminalitet. Jeg har sett det meste, både i Norge og de stedene jeg har bodd i utlandet.

Å tro at man bare kan dele i "innvandrere" og "nordmenn" er like idiotisk og naivt som Apartheidregimet i Sør Afrika.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Igjen er det mer gal manns ralling fra deg.

Du er imot de som bekjemper nazisme og rasisme på Krystallnatta, men tror vi "glemmer" det i neste tråd.

Takk, vi kjenner til din "bekjempelse" av nazisme nå: Nekte jøder adgang til å markere SIN dag, samt å sammenligne dagens jødemordere med hjemmefronten.

Du er en eneste stor vits!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare glem og engang prøv å snakk fornuft til denen fyren!

I det ene øyeblikk kan han være inne på overgrepsforum for å legge sin klamme hånd over ofrene der, for så i neste øyeblikk å ha fråden rundt munnen av raseri ovenfor dem som er forferdet over den voldsomme økningen av voldtekter, og som foreslår den ENESTE sikre måte å forhindre ytterligere økning på, nemlig å begrense inntaket av nye sederlighetsforbrytere.

Man kan av og til lure på om man diskuterer med en schizofren skikkelse.

Nå er det jo ikke det jeg har skrevet, men ikke la virkeligheten vri deg fra nazismen og løgnene dine, Morsk.

Ditt preik om "Den ariske rase" er og forblir sykt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke "svensker" som den brune berme vil utvise, men alle somaliere.

Det er akkurat like rasistisk som å ville utvise alle jøder.

Når jeg går på gata vil mine erfaringer fortelle meg at jeg bør være mer skeptisk til en gjeng somaliere enn en gjeng med svensker. Det gjør meg sannsynsligvis til en rasist i dine øyne, men det får bare stå sin prøve.

Både trikkedrapet og drapet i Sogndal ble begått av somaliere. Det er elementær psykologi, og ikke rasisme som gjør at de fleste blir skeptiske.

Dersom ei jente blir voldtatt av en somalier (for eksempel), vil sannsynsligheten være relativt stor for at hun utvikler en generell skepsis mot somaliere, eller mørkhudede generelt. Kjenner selv til eksempel på dette, og det er ikke rasisme. Det er en naturlig mekanisme å være redd for noe (lignende) som har gjort deg vondt.

Jeg kjenner også en mann som var med i krigshandlingene i og rundt Narvik i 1940, og den dag i dag hater han tyskere på grunn av det han opplevde på Gratangen. Det har ingen verdens ting med hudfarge å gjøre.

Akkurat samme prinsippet, og det har like lite med rasisme å gjøre som jeg har med "den brune bermen".

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk, vi kjenner til din "bekjempelse" av nazisme nå: Nekte jøder adgang til å markere SIN dag, samt å sammenligne dagens jødemordere med hjemmefronten.

Du er en eneste stor vits!

*ler*

Ingen har nektet "jøder" å markere.

En ekstremist ble bortvist av politiet, og ble ekskludert av Det Mosaiske Trosamfunn neste dag.

Igjen er du tatt i løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg går på gata vil mine erfaringer fortelle meg at jeg bør være mer skeptisk til en gjeng somaliere enn en gjeng med svensker. Det gjør meg sannsynsligvis til en rasist i dine øyne, men det får bare stå sin prøve.

Både trikkedrapet og drapet i Sogndal ble begått av somaliere. Det er elementær psykologi, og ikke rasisme som gjør at de fleste blir skeptiske.

Dersom ei jente blir voldtatt av en somalier (for eksempel), vil sannsynsligheten være relativt stor for at hun utvikler en generell skepsis mot somaliere, eller mørkhudede generelt. Kjenner selv til eksempel på dette, og det er ikke rasisme. Det er en naturlig mekanisme å være redd for noe (lignende) som har gjort deg vondt.

Jeg kjenner også en mann som var med i krigshandlingene i og rundt Narvik i 1940, og den dag i dag hater han tyskere på grunn av det han opplevde på Gratangen. Det har ingen verdens ting med hudfarge å gjøre.

Akkurat samme prinsippet, og det har like lite med rasisme å gjøre som jeg har med "den brune bermen".

Så hvis noen var blitt ranet av en jøde, så er det "OK" at de er nazist?

Og hvis en somalier er utsatt for rasisme i Norge, så har han rett til å hate alle nordmenn?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis noen var blitt ranet av en jøde, så er det "OK" at de er nazist?

Og hvis en somalier er utsatt for rasisme i Norge, så har han rett til å hate alle nordmenn?

Du vrir og du vrenger =)

Og som så ofte ellers blir det desverre bare tull.

Det skal vel litt mer til enn å bli ranet av en jøde før man blir tilhenger av nasjonalsosialismen og adopterer de verdier som dette medfører. Eller hva?

"Og hvis en somalier er utsatt for rasisme i Norge, så har han rett til å hate alle nordmenn?"

For å snu det på hodet: dersom jeg av en eller annen grunn kom til Somalia og ble utsatt for rasisme, ville jeg først tenkt over hva det var med meg eller de jeg kom sammen med de reagerte på. For min del skulle det mer til før jeg gikk avsted og drepte en somalier. Men det er jo meg da, og jeg kan ikke snakke for andre.

En person har jo forsåvidt rett til å hate hva han måtte ville, spørsmålet blir jo om han har noen grunn til det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forhåpentligvis har de ikke rukket å få norskt statsborgerskap ennå, slik at de kan sendes tilbake der de kommer fra - etter endt soning, og erstatningsutbetaling til denne jenta..

Og så tror jeg også på julenissen av og til....

"etter endt soning.....". Fine greier! Ikke nok med at de begår grov kriminalitet, men vi skattebetalere skal også betale for å holde "pakket" i fengsel. Send dritten tilbake til der de kommer fra og forlang at de soner sine 21 år der! Kanskje det da ikke hadde vært så fristene å komme her og ture i vei akuratt slik de vil. *JA nå er jeg PISST!*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...