Gå til innhold

Vil ikke ha flaske


Gjest Tulla

Anbefalte innlegg

Jeg har en sønn på 7 1/2 mnd. som aldri har villet ta flaske.

Dette er litt vanskelig for jeg skal snart begynne å jobbe.Hadde vært fint om pappaen kunne gitt melk om kvelden når jeg er borte.

Jeg pumper ut melk som han kan gi, men det virker som det er bortkastet for melk vil han bare ta fra puppen.

Vi har også prøvd i kopp,men med dårlig resultat.Når jeg skal begynne å jobbe er jeg borte mange timer i strekk (9 timer).Jeg vil gjerne han skal få morsmelk en stund til ennå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Anette Huitfeldt, jordmor

Kjære Tulla. Det er mange mødre som opplever det samme som deg og blir litt engstelig for hvordan det skal gå når man er på jobb og far er alene med barnet. Ofte hjelper det når far er alene med barnet da det verken lukter eller ser mor og derfor lettere aksepterer å drikke fra kopp. Hvis han fortsatt nekter kan man tilby vann på kopp og putte morsmelk i grøten. Die kan han da gjøre morgen, ettermiddag og kveld alt ettersom hva som passer inn i deres rytme. Lykke til med jobb og amming.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest trebarnsmor

Var også bekymret, for 1.barnet da jeg skulle ut i jobb. Men jeg ammet før jeg dro, barnet fikk grøt (evt med morsmelk i ) mens jeg var på jobb, og drikke fra kopp. Hun var ikke glad i koppen, men det gikk seg fort til. Så kom jeg hjem, og ammt mye om ettermiddage. Jeg startet med jobbe/studere da hun var 7 mnd. Ammet til hun var 11 mnd. Nestemann hadde mor hjemme til 8 mnd alder, og ble ammet i 14 mnd. Sistemann hadde mor hjemme i 17 mnd og ble ammet like lenge. Så som du ser kan man fint amme en god stund, selv om man er på jobb. Du kan jo amme litt eksta i helgene?

Barna mine ble ivrig når "puppen" kom hjem, og virkelig storkoste seg. Det var en fin tid. Og tilvenningen med annen mat, som gikk tregt med mor til stede, gikk kjempefint i lag med pappa..

Lykke til.PS. har du sjekket om muligheten er der til å ta "ammefri" fra jobb i inntil 2 timer? Jeg jobbet to timer mindre pr dag inntil barnet var 1 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...