Gå til innhold

Hvor ofte dusjer barn?

Anbefalte innlegg

Skulle ønske min eldste også elsket det, han må jages inn i dusjen. Heldigvis har de gym to ganger i uken og da må de dusje.

Erter han litt med at det er fort gjort å gå surr i ukene :) Ref: Elling om skifte av underbukser.

Digresjon / presisering: Det var Kjell Bjarne, ikke Elling, som hadde skitten underbukse ;-)

Fortsetter under...

Jeg vet det var Kjell Bjarne som hadde skitten og lånte underbukser av Elling, men filmen het Elling :)

Det gjorde den vel, ja.

Min egen sønn er også en surrekopp, så vi har alltid latt ham skifte underbukse _hver dag_, sånn helt forebyggende :-)

Det gjorde den vel, ja.

Min egen sønn er også en surrekopp, så vi har alltid latt ham skifte underbukse _hver dag_, sånn helt forebyggende :-)

Prøver jo så godt det lar seg gjøre å følge med her, men det holder ikke bare å si det, man må nesten være med å se ting bli gjort :) også sier jeg "nesten" som Elling: Det er fort gjort å gå surr i ungene :-)

• 2 uker senere...
Gjest Ikke overdriv

I hvilken alder begynte de å dusje hver dag da?

Våre to gutter begynte ikke å dusje hver morgen før de var nærmere konfirmasjonsalder. Men det luktet aldri vondt av dem!

Nå må en si at de jo har gym på skolen et par ganger i uka, og da dusjer de jo! Ungdommer trener jo ofte også flere ganger i uka, med dusj etterpå. Så det blir jo dusjing nok tenker jeg, selv om de ikke akkurat dusjer om morgenen.

Deo begynte de ikke med før rett før konfirmasjonsalder heller. Nå må jeg si at ingen av mine gutter har vært spesielt jentegærne da, så det er kanskje en medvirkende årsak. De som hormonene raser mye i bruker nok vesentrlig mer hårprodukter og godlukt og kjøper mer klær enn mine to. hehe... Så de har vært billige i drift guttene våre!

Annonse

Gjest mitt svar

Mine er yngre, men jeg tror ikke det er nødvendig at de dusjer hver dag. De dusjer jo også på skolen etter gym/svømming, rekner jeg med. Mild såpe som lactacyd/asan er god til vask (særlig nedentil). Nå kan de vel vaske seg selv om kvelden/morgen (ansikt/hender/nedentil en gang om dagen).

• 1 måned senere...

Jeg dusjer de to minste ungene to ganger i uka, pluss at de dusjer en gang i uka på barnehagen og skolen etter gym. Hun eldste på ni og et halvt dusjer seg selv to ganger i uka nå på vinteren.

På sommerstid dusjer alle sammen hver dag, mens håret blir vasket hver andre/tredje dag, alt etter som hvor nødvendig det er.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...