lesehest Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Har nå finlest budsjettavtalen mellom regjeringen og Frp. I og med at adopsjonsstøtten ikke nevnes blant de endringer som Frp har fått gjennom sammenlignet med det opprinnelige forslaget, er det nå klart at adopsjonsstøtten økes med til 31090 kroner. Dette er selvsagt gledelig nytt, noe som tidligere er kommentert og diskutert her på siden. Jeg synes likevel ikke at det er stor grunn til å være så voldsomt fornøyd. Det er fordi det faktisk er flertall på stortinget for økning til 1G (59000) med dagens sammensetning. Problemet er at KrF og Venstre enten ikke bryr seg om egne uttalte mål (adopsjon er ikke viktig nok?), eller at de er overkjørt av adopsjonsstøtten største fiende i det politiske landskap, nemlig Høyre. Venstre vedtok på landsmøtet i 2001 et mål om heving av adopsjonsstøtten til 1G innen utgangen av denne stortingsperioden. KrFs Dagrun Eriksen gikk ut i sommer og flagget det samme målet, mens barne- og familieminister Laila Dåvøy argumenterer ganske stekt for en drastisk økning av støtten i et intervju med Vårt Land i høst. Med årets statsbudsjett i havn, må adopsjonsstøtten økes med 96 % (!!) eller 28920 kr. for å nå 1G. De to regjeringspartienes unnfallenhet blir tydeliggjort av at de stemte nei til heving av adopsjonsstøtten til 1G da SV og Sp la frem et såkalt Dokument-8-forslag om dette i stortinget i november 2002. Det siste året har det kommet klare signaler fra Arbeiderpartiet om at de vil støtte en heving av adopsjonsstønaden til 1G. Med andre ord er det kun Frp og Høyre som ikke stiller seg positive til dette. Flertallet er der - alt stortingspolitikerne trenger å gjøre, er å fatte vedtak i samsvar med det de har lovet. Dessverre for adopsjonssaken sitter det feigre representanter for KrF og Venstre og blokkerer for noe de egentlig er for. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Politisk interessert Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Du er ganske kategorisk En ting er at adopsjonsstøtten burde vært hevet til 1G. Det er vi nok enige om. Når du plasserer skylden for dette på 2 av de partiene som har jobbet mest for å heve støtten, blir jeg mer i tvil om din agenda. Faktum er at Arbeiderpartiet, som riktignok innførte støtten, er de eneste som har foreslått å kutte den. Det har de foreslått gjentatte ganger på 90-tallet, mens de selv var i regjering. Da var det faktisk Krf, Sp og Venstre som i budsjettforhandlingene fikk stanset kuttforslaget… For øvrig kan jeg ikke se 1G noe sted i Arbeiderpartiets alternative statsbudsjett. Ikke i noe annet alternativt statsbudsjett heller for den saks skyld… Og det var ikke noe krav om å heve denne støtten da Arbeiderpartiet i fjor inngikk budsjettavtale med regjerningen. Kjeft gjerne på politikerne. Men gi ikke skylden for at vi ikke er på 1G på de partiene som har jobbet for det. De har ikke flertall, og ingen av de ”store” har foreslått noen økning. Dersom enten Høyre eller Arbeiderpartiet foreslår en økning til 1G, først da har vi reelle muligheter til å oppnå det. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074307 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lesehest Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Du er ganske kategorisk En ting er at adopsjonsstøtten burde vært hevet til 1G. Det er vi nok enige om. Når du plasserer skylden for dette på 2 av de partiene som har jobbet mest for å heve støtten, blir jeg mer i tvil om din agenda. Faktum er at Arbeiderpartiet, som riktignok innførte støtten, er de eneste som har foreslått å kutte den. Det har de foreslått gjentatte ganger på 90-tallet, mens de selv var i regjering. Da var det faktisk Krf, Sp og Venstre som i budsjettforhandlingene fikk stanset kuttforslaget… For øvrig kan jeg ikke se 1G noe sted i Arbeiderpartiets alternative statsbudsjett. Ikke i noe annet alternativt statsbudsjett heller for den saks skyld… Og det var ikke noe krav om å heve denne støtten da Arbeiderpartiet i fjor inngikk budsjettavtale med regjerningen. Kjeft gjerne på politikerne. Men gi ikke skylden for at vi ikke er på 1G på de partiene som har jobbet for det. De har ikke flertall, og ingen av de ”store” har foreslått noen økning. Dersom enten Høyre eller Arbeiderpartiet foreslår en økning til 1G, først da har vi reelle muligheter til å oppnå det. Jeg skriver ikke at Ap har foreslått en økning, jeg viser til at det har foregått en prosess i Ap som foreløpig har resultert i meget klare signaler fra sentrale politkere i partiet om at de vil støtte en heving av støtten til 1G. All den tid V og KrF velger å ikke støtte et konkret forslag i Stortinget fra SV og Sp som foreslår det de selv hevder å være for, blir det tåkeprat og feighet som etterlater det største inntrykket. At Venstre har jobbet hardt for en heving av støtten er riktig. De vedtok som sagt dette på landsmøtet i 2001. KrF derimot har vært sendrektige på feltet og kommer så avgjort bak Sp og SV i rangeringen av adopsjonsstøttens forkjemere. Først i sommer kom de på banen med 1G, og da prøvde de til alt overmål å late som om de var først ute med forslaget - selv om de altså stemte mot det samme våren 2003. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074334 Del på andre sider Flere delingsvalg…
fillolin Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg skriver ikke at Ap har foreslått en økning, jeg viser til at det har foregått en prosess i Ap som foreløpig har resultert i meget klare signaler fra sentrale politkere i partiet om at de vil støtte en heving av støtten til 1G. All den tid V og KrF velger å ikke støtte et konkret forslag i Stortinget fra SV og Sp som foreslår det de selv hevder å være for, blir det tåkeprat og feighet som etterlater det største inntrykket. At Venstre har jobbet hardt for en heving av støtten er riktig. De vedtok som sagt dette på landsmøtet i 2001. KrF derimot har vært sendrektige på feltet og kommer så avgjort bak Sp og SV i rangeringen av adopsjonsstøttens forkjemere. Først i sommer kom de på banen med 1G, og da prøvde de til alt overmål å late som om de var først ute med forslaget - selv om de altså stemte mot det samme våren 2003. Men det viktigste er vel tross alt om og hvor mye støtten øker, ikke hvem som lanserer forslaget? (Med mindre dere primært er ute etter en politisk diskusjon, da stiller det seg jo helt annerledes...) Og sannsynligvis kommer vel hverken det ene eller det andre partiet til å gjøre dette til flaggsak, men mindre de blir "oppmuntret" til det? Kanskje tiden er inne for en ny aksjon? Jeg kjenner ikke til den forrige aksjonen fordi det var før min tid på dette feltet, men hvis den fungerte bra, kan en jo prøve det samme igjen. Hvis ikke må en prøve andre innfallsvinkler - det er dråpen som uthuler stenen... Så skriveføre og meningssterke som mange adoptivforeldre og adopsjonssøkere er, burde det jo være mulig å gjøre noe? Men friske debatter på DOL er uansett moro! Men bruker dere de vanlige nick'ene deres? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074361 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Politisk interessert Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg skriver ikke at Ap har foreslått en økning, jeg viser til at det har foregått en prosess i Ap som foreløpig har resultert i meget klare signaler fra sentrale politkere i partiet om at de vil støtte en heving av støtten til 1G. All den tid V og KrF velger å ikke støtte et konkret forslag i Stortinget fra SV og Sp som foreslår det de selv hevder å være for, blir det tåkeprat og feighet som etterlater det største inntrykket. At Venstre har jobbet hardt for en heving av støtten er riktig. De vedtok som sagt dette på landsmøtet i 2001. KrF derimot har vært sendrektige på feltet og kommer så avgjort bak Sp og SV i rangeringen av adopsjonsstøttens forkjemere. Først i sommer kom de på banen med 1G, og da prøvde de til alt overmål å late som om de var først ute med forslaget - selv om de altså stemte mot det samme våren 2003. Dersom vi skal få til en økning så må vi nok regne med å få det i en budsjettbehandling. Dokument 8 forslag er en anledning for enhver stortingsrepresentant til å fremme et privat lovforslag. Imidlertid er det svært sjelden disse blir vedtatt, særlig hvis de har økonomiske konsekvenser. (Hvorfor skulle man ellers lage budsjetter? ) Dermed brukes de ofte som en måte å få opp debatt på, uten at det gir konkrete resultater. Dersom vi får dratt med oss Høyre eller Arbeiderpartiet, så kan vi få en endring i neste budsjettbehandling. For øvrig er jo nå adopsjonsstøtten som ligger i budsjettavtalen, kr. 31 090, den høyeste noensinne. Det kommer fra en høyredominert regjering. Da blir det litt underlig at du karakteriserer Høyre som ”adopsjonsstøtten største fiende i det politiske landskap”. Jeg synes det er viktigere at vi får opp adopsjonsstøtten ved neste korsvei, fremfor å bruke en økning i adopsjonsstøtten til å kritisere regjeringen… 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074368 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kathinka Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Er ikke så veldig interessert i politikk, så jeg burde kanskje ikke blande meg i diskusjonen, men jeg gjør det nå likevel... Jeg personlig synes det er flott at støtten gikk opp, i stedet for å stå på stedet hvil eller gå ned. Nå er det engang slik at alle vedtak har en tendens til å komme gradvis, og dette er jo hvertfall en start. Kanskje tar de det enda nærmerer "målet" (1G) neste år, eller kanskje hele veien opp. Da vil det i såfall ikke påvirke vår adopsjon(håper jeg nå ikke da, har ikke tenkt å vente så lenge ), men det er jo stålende for de som kommer etter oss. Det som er litt skremmende er at man kan belage seg på at man vil greie å finansiere en adopsjon ved hjelp av støtten, så kan beløpet plutselig bli satt ned igjen før man er vel i havn med adopsjonen, og dermed ikke får den summen man hadde forespeilet. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074378 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lesehest Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Dersom vi skal få til en økning så må vi nok regne med å få det i en budsjettbehandling. Dokument 8 forslag er en anledning for enhver stortingsrepresentant til å fremme et privat lovforslag. Imidlertid er det svært sjelden disse blir vedtatt, særlig hvis de har økonomiske konsekvenser. (Hvorfor skulle man ellers lage budsjetter? ) Dermed brukes de ofte som en måte å få opp debatt på, uten at det gir konkrete resultater. Dersom vi får dratt med oss Høyre eller Arbeiderpartiet, så kan vi få en endring i neste budsjettbehandling. For øvrig er jo nå adopsjonsstøtten som ligger i budsjettavtalen, kr. 31 090, den høyeste noensinne. Det kommer fra en høyredominert regjering. Da blir det litt underlig at du karakteriserer Høyre som ”adopsjonsstøtten største fiende i det politiske landskap”. Jeg synes det er viktigere at vi får opp adopsjonsstøtten ved neste korsvei, fremfor å bruke en økning i adopsjonsstøtten til å kritisere regjeringen… At støtten har gått opp med KrF og V i regjering er et pluss. Alt som tidligere er sagt og gjort peker imidlertid i retning av at det er Høyre som har satt foten ned mht heving til 1G. Høyre har så langt jeg kjenner til aldri kommet med positive uttalelser som skulle antyde at de ønsker en heving av adopsjonsstønaden. Dette er (igjen) et pluss til KrF og V, samtidig er det, som allerede gjentatt to ganger, et flertall på stortinget for en slikk heving med AP (med et lite forbehold, men jeg er ganske sikker - har mine kilder), SV, SP, KrF og V. Det handler utelukkende om prioriteringer og om politisk vilje. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074430 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lesehest Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Men det viktigste er vel tross alt om og hvor mye støtten øker, ikke hvem som lanserer forslaget? (Med mindre dere primært er ute etter en politisk diskusjon, da stiller det seg jo helt annerledes...) Og sannsynligvis kommer vel hverken det ene eller det andre partiet til å gjøre dette til flaggsak, men mindre de blir "oppmuntret" til det? Kanskje tiden er inne for en ny aksjon? Jeg kjenner ikke til den forrige aksjonen fordi det var før min tid på dette feltet, men hvis den fungerte bra, kan en jo prøve det samme igjen. Hvis ikke må en prøve andre innfallsvinkler - det er dråpen som uthuler stenen... Så skriveføre og meningssterke som mange adoptivforeldre og adopsjonssøkere er, burde det jo være mulig å gjøre noe? Men friske debatter på DOL er uansett moro! Men bruker dere de vanlige nick'ene deres? Jeg kjenner en del til den forrige aksjonen. Mye kan også lese på hjemmesiden adopsjonskostnad.no. Det er derfor jeg også sitter på litt kunnskap om hva de ulike politiske partiene har gjort og sagt i denne saken. Jeg er enig i at det er revnende likegyldig hvilke partier som sikrer en økning av adopsjonsstøtten, så lenge den går opp til 1G. Men det er samtidig viktig å være klar over hvem som bremser, hvem som sitter på nøkkelen osv. Skal det utøves press, må presset gå til riktig adressat. Det er bortkastet tid å påvirke SP- og SV-politikere fordi de allerede har stilt seg bak og stemt for en økning til 1G. Det er derimot viktig å legge press på KrF- og Venstre-politikere, fordi de ikke lever opp til de lovnader de selv har kommet med. Det er også viktig å legge press på Ap-politikere slik at de fortsetter den kursen de nå ser ut til å være på. Får vi alle disse partiene med, er flertallet sikret. Da er det faktisk ikke så viktig at Frp og Høyre ikke ser ut til å bry seg noe særlig. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074434 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Politisk interessert Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 At støtten har gått opp med KrF og V i regjering er et pluss. Alt som tidligere er sagt og gjort peker imidlertid i retning av at det er Høyre som har satt foten ned mht heving til 1G. Høyre har så langt jeg kjenner til aldri kommet med positive uttalelser som skulle antyde at de ønsker en heving av adopsjonsstønaden. Dette er (igjen) et pluss til KrF og V, samtidig er det, som allerede gjentatt to ganger, et flertall på stortinget for en slikk heving med AP (med et lite forbehold, men jeg er ganske sikker - har mine kilder), SV, SP, KrF og V. Det handler utelukkende om prioriteringer og om politisk vilje. Jeg gir faktisk blaffen i hvem som foreslår en økning dersom vi får den vedtatt. Men jeg foretrekker å se hva partiene sier og gjør, og ikke hva andre tror at de egentlig mener. Så langt har kun Venstre, KrF, Sp og SV sagt rett ut at de ønsker en heving av adopsjonsstøtten til 1G. Bra, men vi mangler et stort parti for å få flertall. I SEM-erklæringen for 3 år siden skrev de tre partiene som nå er i regjering at ”Samarbeidsregjeringen vil heve adopsjonsstøtten i løpet av perioden.” Det har de gjort. Det er jeg glad for. Da ser jeg ingen grunn til at vi skal kalle noen av dem "feige" eller "adopsjonsstøttens største fiende". Dersom et eller flere av de store partiene fremmer forslag om å heve støtten til 1G blir jeg glad for det. Da er det politisk flertall for en slik løsning. Frem til det skjer, ser jeg ingen grunn til å tro at AP er så mye bedre enn Høyre i adopsjonspolitikk - eller motsatt. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074525 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lesehest Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Jeg gir faktisk blaffen i hvem som foreslår en økning dersom vi får den vedtatt. Men jeg foretrekker å se hva partiene sier og gjør, og ikke hva andre tror at de egentlig mener. Så langt har kun Venstre, KrF, Sp og SV sagt rett ut at de ønsker en heving av adopsjonsstøtten til 1G. Bra, men vi mangler et stort parti for å få flertall. I SEM-erklæringen for 3 år siden skrev de tre partiene som nå er i regjering at ”Samarbeidsregjeringen vil heve adopsjonsstøtten i løpet av perioden.” Det har de gjort. Det er jeg glad for. Da ser jeg ingen grunn til at vi skal kalle noen av dem "feige" eller "adopsjonsstøttens største fiende". Dersom et eller flere av de store partiene fremmer forslag om å heve støtten til 1G blir jeg glad for det. Da er det politisk flertall for en slik løsning. Frem til det skjer, ser jeg ingen grunn til å tro at AP er så mye bedre enn Høyre i adopsjonspolitikk - eller motsatt. Jeg gir også blaffen i hvem som sørger for en økning av støtten, så lenge en slik økning kommer. I arbeidet for å få til en slik økning derimot, er det ganske essensielt hvilke partier som mener hva, slik at vi vet hvor støtet bør settes inn. At du ikke ser det, er jo trist, for det betyr at du egentlig ikke har særlig mye å bidra med i arbeidet for økt adopsjonsstøtte. P.S. Jeg har aldri stemt Ap, men når du skriver at Ap ikke har noe mer å vise til enn Høyre mht adopsjonsstøtten, glemmer du at det faktisk var Ap som innførte den. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074539 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja det er rart Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg gir også blaffen i hvem som sørger for en økning av støtten, så lenge en slik økning kommer. I arbeidet for å få til en slik økning derimot, er det ganske essensielt hvilke partier som mener hva, slik at vi vet hvor støtet bør settes inn. At du ikke ser det, er jo trist, for det betyr at du egentlig ikke har særlig mye å bidra med i arbeidet for økt adopsjonsstøtte. P.S. Jeg har aldri stemt Ap, men når du skriver at Ap ikke har noe mer å vise til enn Høyre mht adopsjonsstøtten, glemmer du at det faktisk var Ap som innførte den. Jeg får på en måte en følelse av å ha sett argumentasjonen før. I går f.eks, under et annet nick. De som ikke er enige med skribenten er dumme, snakker vås eller har ikke forstått det. ;-) 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074545 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Politisk interessert Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg gir også blaffen i hvem som sørger for en økning av støtten, så lenge en slik økning kommer. I arbeidet for å få til en slik økning derimot, er det ganske essensielt hvilke partier som mener hva, slik at vi vet hvor støtet bør settes inn. At du ikke ser det, er jo trist, for det betyr at du egentlig ikke har særlig mye å bidra med i arbeidet for økt adopsjonsstøtte. P.S. Jeg har aldri stemt Ap, men når du skriver at Ap ikke har noe mer å vise til enn Høyre mht adopsjonsstøtten, glemmer du at det faktisk var Ap som innførte den. Du skriver "det betyr at du egentlig ikke har særlig mye å bidra med i arbeidet for økt adopsjonsstøtte." Det var jo konstruktivt... AP innførte støtten (det skrev jeg forøvrig også tidligere), men har også kuttet den. Høyre har ikke innført den, men heller ikke kuttet den. (Snarere vært med på en 33% økning...). Mitt poeng er at ingen av dem har sagt eller skrevet at de vil øke støtten til 1G. I den forbindelse er de like gode (eller dårlige). Dersom vi får ett av disse partiene - eller begge - med på en slik løsning er mye gjort. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074550 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lesehest Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 Jeg får på en måte en følelse av å ha sett argumentasjonen før. I går f.eks, under et annet nick. De som ikke er enige med skribenten er dumme, snakker vås eller har ikke forstått det. ;-) Så feil kan man ta. Jeg har ikke operert med et annet nick. Ferdig med det. Jeg har heller ikke skrevet at min motdebattant farer med vås eller vissvass. Det jeg derimot har skrevet er at hvis man ikke er interessert i hva de ulike partiene mener om saken, er det vanskelig å påvirke og følgelig vanskelig å bidra særlig i arbeidet for en heving av støtten. Å tillegge meningsmotstandere andre meninger enn de har ytret og å mistenkeliggjøre dem (som f.eks. anklager om annet nick) hører ikke hjemme i et seriøst debattforum, mener nå jeg. Jeg diskuterer gjerne videre med deg, men da forventes saklighet og saksorientering. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074557 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ja det er rart Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Så feil kan man ta. Jeg har ikke operert med et annet nick. Ferdig med det. Jeg har heller ikke skrevet at min motdebattant farer med vås eller vissvass. Det jeg derimot har skrevet er at hvis man ikke er interessert i hva de ulike partiene mener om saken, er det vanskelig å påvirke og følgelig vanskelig å bidra særlig i arbeidet for en heving av støtten. Å tillegge meningsmotstandere andre meninger enn de har ytret og å mistenkeliggjøre dem (som f.eks. anklager om annet nick) hører ikke hjemme i et seriøst debattforum, mener nå jeg. Jeg diskuterer gjerne videre med deg, men da forventes saklighet og saksorientering. :-) Hva er oddsene for at det skal være 2 stk med helt nye nick, som kommer med samme type argumentasjon som er -mildt sagt- arrogant og bedrevitende, og i tillegg i tide og utide henviser til adopsjonskostnad.no TO dager på rad, når vi ikke har hatt det i det hele tatt tidligere? Ikke særlig stor. Men for all del, det er sikkert ikke ulovlig. Bare patetisk. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074583 Del på andre sider Flere delingsvalg…
lesehest Skrevet 17. november 2004 Forfatter Del Skrevet 17. november 2004 :-) Hva er oddsene for at det skal være 2 stk med helt nye nick, som kommer med samme type argumentasjon som er -mildt sagt- arrogant og bedrevitende, og i tillegg i tide og utide henviser til adopsjonskostnad.no TO dager på rad, når vi ikke har hatt det i det hele tatt tidligere? Ikke særlig stor. Men for all del, det er sikkert ikke ulovlig. Bare patetisk. Det eneste som er patetisk er at du kaller motdebattanter patetisk, samtidig som du hevder at de er arrogante. Det er også rimelig patetisk å komme med feilaktige anklager om "multi-nick-bruk", når du selv ikke en gang kommer med eneste argument om det debatten egentlig handlet om. Skjønner ikke hvorfor du og blir aggressiv fordi andre har andre meninger enn deg. Er du rett og slett redd for debatt sin alminnelighet? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074598 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Puccini Skrevet 17. november 2004 Del Skrevet 17. november 2004 Jeg gir også blaffen i hvem som sørger for en økning av støtten, så lenge en slik økning kommer. I arbeidet for å få til en slik økning derimot, er det ganske essensielt hvilke partier som mener hva, slik at vi vet hvor støtet bør settes inn. At du ikke ser det, er jo trist, for det betyr at du egentlig ikke har særlig mye å bidra med i arbeidet for økt adopsjonsstøtte. P.S. Jeg har aldri stemt Ap, men når du skriver at Ap ikke har noe mer å vise til enn Høyre mht adopsjonsstøtten, glemmer du at det faktisk var Ap som innførte den. Og jeg funderer på om "lesehest" har noe å bidra med i kampen om økt adopsjonsstøtte - for hvem er du som kan påstå at andre ikke har noe å bidra med - det er ikke særlig konstruktivt hvis man vil ha støtte for en sak....Dessuten er det kjent språkbruk her... Hilsen fra meg 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/165194-feige-politikere-og-adopsjonsst%C3%B8tten/#findComment-1074702 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.